branding
Quantic Dream vyvrací spekulace o problémech s vývojem

Quantic Dream vyvrací spekulace o problémech s vývojem

Práce na všech projektech prý běží uspokojivě. Detroit slaví 6,5 milionů prodaných kusů

Zdroj: Quantic Dream
18. 3. 2022

Krátce po oznámení Star Wars: Eclipse od vývojářů z Quantic Dream začali někteří insideři rozebírat, že studio má problém s přijímáním nových zaměstnanců, čímž může vývoj nejen tohoto, ale i dalších projektů významně trpět. Důvodem měly být incidenty z nedávné minulosti, které měly odkrýt nepřívětivé pracovní prostředí a možné případy nejrůznějších forem obtěžování, což údajně vedlo ke ztrátě zájmu uchazečů hlásit se na vypsané inzeráty a vzniku popisovaného problému. Jeden z nejaktivnějších, kdo o stavu v Quantic Dream informoval, byl Tom Henderson na stránkách magazínu Xfire – začátkem března uvedl, že loni v prosinci bylo ve francouzské centrále otevřeno přes 60 nových pozic a stav se k začátku letošního března vůbec nezměnil. Zároveň došlo na odhalení, že u některých ze starších inzerátů dochází k manipulaci s datem jejich zveřejnění, aby společnost vzbudila u uchazečů pocit, že jde o novou nabídku a studio neustále nabírá nové lidi. Nyní Quantic Dream oficiální cestou tato nařčení popírá a tvrdí, že vývoj všech projektů uspokojivě pokračuje.

„V roce 2021 dosáhla společnost Quantic Dream zisku 5,8 milionů dolarů před zdaněním. V kontextu, který je stále ovlivněn pandemickou krizí, byl rok 2021 ve společnosti Quantic Dream ve znamení výsledků nad očekávání, stejně jako nárůstem počtu našich zaměstnanců o více než 50 procent,“ uvádí pak společnost v tiskové zprávě a mezi řádky se vymezuje vůči tomu, že by nebyla schopná rozšířit pole svých pracovníků. „Po roce stabilního růstu počtu našich zaměstnanců otevíráme druhý velký náborový cyklus v našich dvou pobočkách v Montréalu a Paříži,“ dodává provozní ředitelka Sophie Buhl v tiskové zprávě. „V rámci neustálé snahy o inovace se otevíráme novým typům her i výzev. Nabízíme příležitost těm, kdo chtějí pracovat na ambiciózních a inovativních projektech v rámci pestrých týmů, které jsou stále častěji vedeny ženami,“ dodává Buhl.

Co se oněch projektů týče, generální ředitel společnosti Guillaume de Fondaumière potvrzuje, že Quantic Dream poklidně pokračuje ve vývoji svých tří titulů a přesouvá se z fází předprodukce a prototypování k vlastnímu vývoji. Jak přesně je ale pracovní zátěž rozvrstvena mezi zaměstnance a jednotlivé pobočky, případně jak daleko jsou konkrétní tituly, však Fondaumière nedodává. Jak už bylo uvedeno výše, jednou z chystaných her je Star Wars: Eclipse, v tomto případě se ale nezdá, že by byla hra na dohled. Podle Hendersona bude trvat ještě 3-4 roky, než spatří světlo světa a právě trailer z loňského slavnostního večera udílení cen The Game Awards měl sloužit jako náborové video k zažehnutí zájmu u potenciálních nových zaměstnanců. Druhým projektem pak má být humorem prosáklé fantasy založené na velkorysém technologickém demu The Dark Sorcerer z roku 2013, které bylo zveřejněno ještě před uvedením PlayStationu 4.

Aby vývojáři podtrhnuli, že se společnosti daří, zmínili také, že finančních výsledků zmíněných výše bylo dosaženo díky utěšenému prodeji starších titulů, zejména pak hry Detroit: Become Human, která už má na kontě 6,5 milionů prodaných kusů. Ze hry se tak stal dosud největší komerční úspěch Quantic Dreamu, a to navíc zahrnuje jen prodeje z PlayStationu a PC, vzhledem k tomu, že šlo o poslední titul vznikající za exkluzivní spolupráce se Sony. Další tituly od zmiňovaného studia by měly být multiplatformní.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru