Na internet unikly materiály ze hry S.T.A.L.K.E.R. 2, ale z té původní zrušené verze. Data se objevila na ruských fórech a sociálních sítích. Protože víme, že vývojáři z ukrajinského studia GSC Game World restartovali celý projekt a nová verze nemá mít nic společného s tou původní, pravděpodobně tak materiály neposkytnou žádný vhled do toho, co nás čeká. Ale pořád mohou být zajímavou studnicí informací pro fanoušky z kategorie “co by kdyby”.
Podle jednoho z dokumentů by hra byla zasazená do roku 2015, několik let po událostech Shadow of Chernobyl.
Stojí také za připomenutí, že to není zdaleka poprvé, co jsme se dočkali nějakých úniků na konto této zrušené hry. O některých už jsme v minulosti také psali. Nová data obsahují dokumenty, mapu světa (nebo minimálně její části), modely zbraní, obrázky nebo textury. Najdou se v nich ale také nápady na konkrétní questy, popis herních systémů nebo chování postav. Kromě nástinů příběhu se fanoušci prohrabují milestony a různými interními pokyny. Součástí má být také raný build na technologii X-Ray Engine 2.0 z prosince 2011 a její zdrojový kód.
Podle jednoho z dokumentů by hra byla zasazená do roku 2015, několik let po událostech Shadow of Chernobyl. Hlavním hrdinou by byl bývalý stalker, kterého pronásledují tajemné noční můry o Zóně. Rozhodne se proto znovu vydat k černobylské jaderné elektrárně, aby pochopil, co tyto vize znamenají. Hráč by narazil na známé postavy. Klíčovým prvkem měla být možnost akumulovat energii anomálií a vytvořit s její pomocí artefakty.
Samotná kampaň měla hráče zaměstnat přibližně na 10 hodin, ale spolu se všemi vedlejšími misemi by hra zabrala okolo 30 hodin. Titul měl rozvinout principy a možnosti předchozích her s tím, že i tehdy autoři zjevně pomýšleli na iluzi živoucího světa, jak o ní mluví dnes v souvislosti s novou verzí. Vedlejší mise měly být nelineární.
Ve zrušeném projektu se měli objevit nepřátelé z předchozích her i úplně noví protivníci. V plánu byl také multiplayer až pro 32 hráčů. S.T.A.L.K.E.R. 2 měl vyjít na PC, Xboxu 360 a pravděpodobně i na PlayStationu 3. Současnou verzi už pohání Unreal Engine od Epicu a míří na PC a Xbox. Samotní autoři z z ukrajinského studia GSC Game World potvrdili pravost uniklých materiálů, takže se z nich potenciálně může stát velmi cenný zdroj informací pro herní historiky.
V roce 2018 se práce na S.T.A.L.K.E.R. 2 znovu rozeběhly.
Zbytek příběhu původní verze už pravděpodobně znáte. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl oznámen v srpnu 2010, ale pracovat se na něm začalo už o rok dřív a vyjít měl v roce 2012. Mezitím se však počet zaměstnanců studia zmenšil z 200 na 50. Opakovaně se spekulovalo o problémech, až byl nakonec v roce 2012 projekt formálně zrušen.
To už ale bylo samotné studio jen prázdnou skořápkou s dluhy a spoustou sporů. V roce 2011 totiž firma přestala fakticky fungovat, aby se znovu probrala k životu až o tři roky později. V roce 2018 se pak práce na S.T.A.L.K.E.R. 2 znovu rozeběhly. Mimochodem S.T.A.L.K.E.R. 2 nebyl jedinou obětí problémů v GSC Game World. Takto sešlo třeba i z plánů na browserové MMO S.T.A.L.K.E.R. Online.
Problémy sužované studio GSC Game World má mnohé následovníky. Asi nejvěrnějším pokračovatelem tradice jsou ale ukrajinské týmy 4A Games a Vostok Games. Studio 4A Games vzniklo v roce 2006 a dala jej dohromady první várka lidí, kteří opustili GSC Game World, kde pracovali na Shadow of Chernobyl. 4A Games pak dali světu sérii Metro. Studio Vostok Games vzniklo v roce 2012 a dala jej dohromady další skupina bývalých zaměstnanců GSC Game World poté, co původní tým přestal fungovat. I oni pokračují v odkazu série S.T.A.L.K.E.R. I když nesehnali dostatek prostředků na hru, která by se mohla svým rozsahem rovnat druhému dílu, na kterém pracovali, pustili se do tématicky podobných, ale skromnějších titulů Survarium a Fear the Wolves.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.