Až dneska odpoledne přijdete ze školy nebo z práce, bude na vás čekat zase o trochu lepší a propracovanější verze stále velmi populárního PUBG. Ačkoliv nový patch – dosud největší od vydání verze 1.0 – přímo koliduje se startem nové sezóny ve Fortnite, neměl by zůstat bez povšimnutí. Pojďte se proto spolu s námi podívat, co nového přináší a kam se hra, třeba i oproti bující konkurenci posunula.
Sami vývojáři mluví o dvanáctém patchi pro ostrou verzi 1.0 jako o dosud největším. Na první pohled totiž do hry přidává spoustu věcí, po kterých hráči dlouhou dobu volali a dává naději, že celá eskapáda kolem vývoje téhle populární, ale stále ne stoprocentně funkční a bezproblémové hry jednou šťastně skončí. Nebudu vás napínat – tím nejdůležitějším je možnost zvolit si mapu, na které si chcete zahrát. Odpadá tak zdlouhavé zapínání a vypínání zápasů, nemáte-li zrovna chuť na Miramar. Sluší se říct – konečně – nebudeme ale pátrat po tom, proč tato volba přišla do hry až tak pozdě, kdo ví, třeba nás vývojáři překvapí a už brzy upřesní detaily o nové mapě, aby nový prvek měl hlubší smysl. Nemluvě pak o malé tropické mapě, kterou vývojáři chystají nasadit do základní verze hry už brzy.
Dalším vylepšením je upravený interface menu, přepracování odměn na standardněji vypadající obchod, kde najdete bedny a klíče spolu s možností nahlédnout do uzavřených beden, abyste věděli, co vám může případně vypadnout. Tím výčet kosmetických změn mimo hru končí, což by vám se vzpomínkou na tvrzení, že patch 12 je opravdu velký, mělo naznačit, že většina změn nastala přímo ve hře. Je jich skutečně hodně a začít můžeme třeba zbraněmi – vedle toho, že do hry přibyla nová puška SLR, která je silnější než SKS ale s větším zpětným rázem – musíme vypíchnout upravenou sílu zbraní obecně. Dá se říci, že až na většinu útočných pušek a dvě brokovnice byl účinek zbraní zvýšen, nejvíce v případě pistolí. U jednotlivých typů zbraní pak byly výrazně upraveny vlastnosti zpětného rázu, ať už vertikálního nebo horizontálního. Výpis je opravdu dlouhý, takže v tomhle ohledu vás raději odkazujeme třeba na Steam, kde jsou ve zprávách od vývojářů všechny změny uvedeny detailně. Úpravy se pak týkají i granátů a rychlostí nejrůznějších animací, které se s granáty či zbraněmi pojí. Zajímavá je také úprava spawnování objektů na mapě, se kterou se pojí jedna nepříjemnost – pokud jste byli zvyklí skákat na začátku do míst, kde se vyskytovala level 3 výstroj, pak budete mít problém s helmou. Trojková helma se totiž bude nově vyskytovat pouze v air dropech, stejně jako vylepšené zásobníky pro odstřelovací pušky.
Do hry nicméně přibývá celá sada nových gripů pro téměř všechny typy zbraní a dva nové optické zaměřovače – trojkový a šestkový – které doplňují stávající sadu. První z nich má fixní trojnásobné přiblížení, druhý pak možnost přepnout z trojnásobného na šestinásobný. Vyskytovat se budou na mapě v obvyklém úhrnu jako ostatní zaměřovače. A když už jsme u těch zaměřovačů, pojí se s nimi ještě jedna novinka – u holografických zaměřovačů, kolimátorů a dvojnásobné optiky můžete nastavit podobu záměrného kříže od tečky, přes různá kolečka až po šipky. Vše se mění stejnými tlačítky, kterými u odstřelovaček měníte náměr. Poslední věcí je nová muscle kára Mirado, kterou najdete – tušíte správně – na Miramaru. Se vší touhle výbavou se pak můžete pustit i do nové sezóny a doufat, že vývojáři už plně vyřešili problémy s čínskými cheatery, kteří narušili balanc hry a zase ji vrátili o pár krůčku vzad.
PUBG to zkrátka nemá v konkurenci Fortnite a dalších rodících se her vůbec jednoduché, ale situace není tak zlá, jak se může bez nějakého hlubšího zkoumání jevit. PUBG se drží průměrně na milionu hráčů denně a v posledních dnech navíc číslo pomalinku stoupá. Uvidíme, co s tím udělá léto a fyzický odliv hráčů od počítačů, ale na to je pořád času dost.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.