Agentura Bloomberg přinesla na konci března zprávu, ve kterém nevylíčila odhady prodejů zařízení PlayStation VR2 nikterak optimisticky. Podle analytické firmy IDC se totiž mělo za první měsíc prodat okolo 270 tisíc headsetů a zaměstnanec zmíněné spolčnosti Francisco Geronimo uvedl, že bude nutné zařízení zlevnit, aby se Sony vyhnula úplné katastrofě. Ačkoliv se jednalo pouze o odhad, protože Sony dosud žádná konkrétní čísla neposkytla, mnoho magazínu ke zprávě přistoupilo jednoznačně a poslední dva týdny se o PS VR2 nemluví nijak jinak, než jako o průšvihu, který musí japonský gigant hasit všemi možnými prostředky. Pokud se ale na odhady prodejů podíváte optikou toho, jaký byl zájem o první generaci PlayStation VR – a podotýkáme, že šlo v celkovém součtu o jeden z nejúspěšnějších VR headsetů historie – není na tom aktuální PS VR2 tak špatně.
PlayStation VR2 unit sales actually are not that bad, @Sony‚s new HMD could be outselling the original PSVR1 released in October 2016 https://t.co/oDTLF5uM1w #Sony #Bloomberg #IDC #PSVR2
— TweakTown (@TweakTown) April 10, 2023
Magazín Tweaktown sice rovněž nemá k dispozici žádné oficiální informace o prodejích, ale vychází z výše uvedených 270-300 tisíc, které mají pomocí kvalifikovaného odhadu odpovídat množství prodaných kusů PS VR2. V první řadě se Tweaktown vrací k prodejům původního PSVR, který dokázal během prvních pěti měsíců zaujmout 915 tisíc hráčů. To by ovšem znamenalo, že aktuální headset dokázal oslovit třetinu za pouhý měsíc, což se rázem jeví zcela opačně, než jak naznačovala firma IDC. Důležité je také poukázat, že v době, kdy vycházelo PSVR – říjen 2016 – konzole PlayStation 4 už měla na kontě kolem 50 milionů prodaných kusů, proti aktuální základně čítající o necelých 20 milionů uživatelů méně. A je tu také faktor vyšší ceny PS VR2, který přesto nebyl 300 tisícům hráčů na překážku a zařízení si v prvním měsíci pořídili.
„Nemůžeme se dostat k plnohodnotnému porovnání, protože nevíme přesně, kolik kusů PSVR se prodalo v prvním měsíci,“ připouští dále Tweaktown, ale poukazuje na to, že pokud bychom vzali známá čísla, i po přepočtu na procentuální zájem majitelů konzole o dané VR zařízení je na tom druhá generace lépe. Pokud se totiž prodalo 300 000 kusů PS VR2, bavíme se o necelém procentu všech majitelů PS5, kteří si zařízení koupili v prvním měsíci. Zatímco PSVR dokázalo za pět měsíců oslovit jen necelá dvě procenta všech majitelů PS4. Jinak řečeno, srovnání výsledků nemusí být nedostižné a pro Sony ve finále PS VR2 žádnou katastrofou být nemusí. Otázkou ale samozřejmě je, jakým tempem bude počet prodaných kusů růst, případně jak dlouho nebo co s prodeji udělá budoucí zlevnění celého zařízení. Navíc, pořád s jistotou nevíme, zda celá úvaha stojí na správných informacích a jasno nebudeme mít až do té doby, dokud s nimi nepřijde samotná Sony, nedivili bychom se ale ani jednomu z nabízených výsledků.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.