Vývojáři z Blizzardu uspořádali v průběhu včerejšího dne vydatný stream, ve kterém informovali o důležitých novinkách vztahujících se k Diablu. Nejdůležitější zprávy se točily kolem první obsahové sezóny – Season of Malignant – která odstartuje 20. července v 19 hodin místního času. Její součástí bude další část příběhu, navazující na konec hlavní části, nové vybavení, dalšího bosse a hlavně systém zhoubných srdcí, která hráčům propůjčí další schopnosti a vylepšení. V průběhu včerejšího streamu se nicméně nemluvilo jen o Diablu IV, ale také o Diablu Immortal, které už příští týden obdrží po necelých deseti letech od přidání Crusadera z Diablo III: Reaper of Souls zcela novou třídu hrdiny – Blood Knighta.
Začněme ale u Diabla IV a první sezóny, kterou zahájí vývojáři z Blizzardu necelé dva měsíce po uvedení hry, což rozhodně nepůsobí špatně. Příběhově se Season of Malignant odehrává po konci základní hry, když se v Sanctuary začíná objevovat nová hrozba spojená s podivnou nákazou. Spojíte se s Cormondem, bývalým knězem Katedrály světla, který vám současně prozradí, jak z krvelačných monster získat jejich srdce. Ta jsou pak součástí nového vylepšovacího mechanismu, který pro začátek počítá s 32 srdci s odlišnými účinky a bonusy. Získat srdce z nových monster ale nebude tak snadné, protože je ve skutečnosti musíte zabít hned dvakrát. Když se vám to podaří poprvé, interakce s částečně nakaženým srdcem oživí padlou stvůru, a teprve její druhé definitivní zabití skončí tím, že budete moci sebrat její plně nakažené srdce, které můžete následně vložit do slotu ve vašich špercích.
Srdce – pojmenovaná Caged Hearts – jsou navíc odstupňovaná podle své síly a hlavně barevně rozdělená, takže je musíte vkládat do vhodných šperků s odpovídající barvou slotu. Posílit mohou nejrůznější vaše schopnosti v návaznosti na hrdinu, za kterého hrajete, s přihlédnutím k tomu, jak obtížné je srdce získat, se ale můžete skutečně těšit na viditelná a cenná vylepšení, která navíc můžete ve špercích měnit (nikoliv extrahovat). Na nová monstra byste pak měli narážet v průběhu hraní a korzování světem Sanctuary, pokud však budete chtít akci zrychlit, k dispozici budou nové znovuhratelné dungeony – Malignant Tunnels – od kterých dostanete přesně to, co očekáváte.
Nad rámec toho vývojáři vcelku pochopitelně nabízí další bonusy a nejrůznější vylepšení, jako je třeba možnost využití Smoldering Ashes získaných z battle passu na zvýšení příjmu zkušenosti či šance získat raritní předměty. V první sezóně můžete získat také nové transmogy pro vaší výbavu, případně set brnění, nového koně a skiny na zbraně či emoty. Vše je rozděleno do placené i neplacené části battle passu, včetně možnosti sbírání zkušeností a celkový postup proti vyšší investici urychlit. Vývojáři pak v závěru upozorňují na to, že sezónu musíte začít hrát s novou postavou, což ale z druhé strany neznamená, že budete muset znovu hrát kampaň. Pokud už máte dohráno, příběhovou část můžete přeskočit, k dispozici vám bude hned od začátku váš mount, objevené oltáře Lilith a z nich plynoucí bonusy zůstanou odemknuté a stejně tak zůstane odhalená i mapa se všemi získanými body reputace. Až sezóna skončí, s vaší postavou budete moci dál hrát endgame obsah, vývojáři ale potvrdili, že výše popisovaný systém srdcí přestane být v tu chvíli funkční.
Pokud jste po vydání Diabla IV nezanevřeli na Diablo Immortal, už 13. července budete moci vstoupit do Sanctuary s Blood Knightem. Nová třida hrdiny rozšiřuje stávající nabídku – Barbarian, Crusader, Demon Hunter, Monk, Necromancer a Wizard – a alespoň na papíře vypadá poměrně schopně. Vývojáři popisují krvavého rytíře jako hybridní třídu pro boj zblízka, ke které ale rytíř používá dlouhé zbraně. Na první pohled může působit jako relativně pomalý – alespoň tak to přiznali sami vývojáři – ale dílem vylepšení a postupu úrovněmi se z něj má stát další silná a obávaná mašina na zabíjení. Jak už pohled na video níže prozrazuje, krvavý rytíř našel svůj původ mezi upíry, díky čemuž může využívat i svou hrůznou a silnější formu. Jinak ale má mít kletbu Thralldoma pod kontrolou a minimálně v kulisách Diabla z ní spíše těžit, než být kvůli ní omezován.
Zůstává pak otázkou, zda Blood Knight později zavítá i do Diabla IV, protože by nebylo překvapivé, kdyby Blizzard využíval Diablo Immortal k testování či zjišťování, zda mají hráče o novou postavu zájem. A abyste zbytečně nepsali o tom, že vývojáři jen hledají další způsob monetizace své hry – i když by na tom v důsledku nebylo nic zavrženíhodného – Blood Knight bude k dispozici všem hráčům zdarma.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.