Ještě víc než měsíc si budeme muset počkat na vydání Red Dead Redemption 2, a ačkoliv můžeme pozornost v tuhle chvíli soustředit na další hry jako je Spider-Man nebo Tomb Raider, přiznejte, že i vy určitě pomrkáváte, co nového za informace pustí do světa tým ze studia Rockstar. A zatímco nedávno to byly nudné obrázky postav, které ve hře potkáme, v noci na dnešek se vývojáři konečně vytasili s něčím pořádným. Pojďme si proto říct něco málo o Red Dead Online – tedy multiplyeru, který má ambice zaujmout hráče stejně jako se to podařilo v případě GTA Online.
Red Dead Online vyjde v listopadu, což by vás nemuselo překvapit, vzpomenete-li si na obdobně odsunuté datum vydání GTA Online.
Už dlouho dopředu se mluví o multiplayerové složce Red Dead Redemption 2 s velkým očekáváním. Sami vývojáři přiznávají, že GTA Online je natolik určující záležitostí, že nelze brát nic dalšího na lehkou váhu, a i když v tuto chvíli netušíme, zda se Red Dead dočká battle-royale režimu, o multiplayeru jako takovém už začínáme mít ucelenější představu. Informace vychází jednak z tiskové zprávy, která je velmi skoupá na zajímavější informace a jednak z rozhovoru s designérem Imranem Sarwarem a producentem Joshem Needleman, kteří odpovídali na všetečné dotazy redaktorů IGN. Nejdříve ale to základní – Red Dead Online vyjde v listopadu, což by vás nemuselo překvapit, vzpomenete-li si na obdobně odsunuté datum vydání GTA Online v souvislosti s GTA 5. Ovšem vzhledem k tomu, že GTA Online bylo po dlouhou dobu od svého uvedení takřka nehratelné, rozhodli se vývojáři neopakovat své chyby a launch Red Dead Online proběhne ve fázi otevřené bety.
Důvodů k tomuto rozhodnutí je celá řada, ať už se budeme bavit o technických aspektech, nebo o hratelnosti, kterou vývojáři budují nezávisle na příběhové části hry. Samozřejmě v rozhovoru padlo cosi o tom, že jedině po zahrání příběhu budou hráči připraveni na vstup do multiplayeru a že jde o ten nejlepší v uvozovkcáh tutorial, ale ať už to je jakkoliv, opravdu bude pro obě strany příjemnější, pokud se začátek neuspěchá. Odměnou by měl být zážitek, který v mnohém vychází z již mnohokrát zmiňovaného GTA Online, což se na první pohled nemusí zdát jako logické, ale samozřejmě se v tuhle chvíli nebavíme o obsahu, nýbrž o formě. Josh Needleman uvedl, že jednou z největších chyb původního multiplayeru pro Red Dead Redemption a velkým problémem obecně, je rozdělování hráčů na základě různých DLC a rozšíření. Až u GTA Online tak vývojáři pochopili, jak uchovat ve hře DNA Rockstaru a zároveň adekvátním způsobem zaujmout a bavit co nejširší možnou skupinu hráčů. Pro Red Dead Online proto můžeme už nyní očekávat nejrůznější tematické balíčky, které budou zpřístupňovat nové aktivity, herní módy a další obsah, díky kterému by měla online složka zůstat trvanlivou záležitostí. V rozhovoru se rovněž mluví o příběhových sekvencích, pod čímž si ale pro jistotu nepředstavujme skutečná velká příběhová DLC jako z GTA 4, ale spíše menší příběhy či mise, které dají smysl novým rozšiřujícím balíčkům. Pokud bychom se měli naopak začít bavít o rozdílech mezi Red Dead Online a GTA Online, nemusíme chodit daleko za hranice logiky. Vzhledem k tomu, že se hra odehrává na konci 19. století v prostředí divokého západu, nemůžeme očekávat letadla a nic futuristického, tento prostý fakt ale neovlivní pouze obsah hry.
Vývojáři mluví o tom, že multiplayer v Red Dead Redemption 2 by měl být pomalejší a osobnější, že by každá činnost měla dávat hlubší smysl a díky tomu se hráč se svoji postavou lépe sžije. Jenže nechat tohle bez komentáře, by bylo popření toho, jak se ve skutečnosti takový multiplayer bude hrát. Jasně, nejsem žádná vědma, ale fakt si myslíte, že lidi, schopní dělat v obdobně fungující hře tohle – přestali něco podobného dělat, když to jen trochu půjde? Že to bude zábava, o tom ani chvíli nepochybuju, ale nedělám si větší iluze, že by hráči nějak dramaticky změnili svůj vlastní přístup k tak lákavě vyhlížejícímu sandboxu a rázem se z nich stali uvědomělí role-playeři. Jedna věc by je k tomu ale v obecném měřítku přimět mohla – za slovy Imrana Sarwara možná vidím víc, než co chtěl designér říct, ale pokud v úvodu rozhovoru lákal do hry všechny kovboje, kovbojky a padouchy, možná se dočkáme i nějakého rozdělení na hodné a dobré, na chlápky a ženské s černými a bílými klobouky, jestli mi rozumíte. Zkrátka a dobře, v online hře by proti sobě mohly stát dvě frakce, což by dalo multiplayeru hodně zajímavý náboj a konzistentní cíl, za kterým hráči půjdou. Berte to ale v tuhle chvíli čistě jako přání, nikoliv fakt nebo něco, co se nám vývojáři podprahově snaží doručit. Pokud vás ale žádný western nezajímá a ptáte se, co se stane s GTA Online po vydání Red Dead Redemption 2, mají pro vás vývojáři celkem uspokojivá slova. Tvrdí totiž, že s GTA určitě nekončí a hodlají nějakou dobu štěpit práci mezi oba projekty. S GTA Online mají podle Sarwara ještě velké plány, ale sami nemohou jasně říci, kam až budou sahat.
A víte co, mě se tenhle přístup líbí – nebudeme slibovat něco, co slíbit nejde a co se odvíjí z velké části od zájmu hráčů. Rockstar je připraven na to, že nastane určitý průnik v řadách fanoušků obou her, ale že si oba tituly zachovají své vlastní publikum, díky kterému může GTA i Red Dead stát vedle sebe. No a to je všechno, víc toho k Red Dead Online nemáme, takže se mějte hezky, sledujte dál náš kanál, pište komentáře a brzy se zase uvidíme.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.