Odpověď Intelu na technologie DLSS od Nvidie a FSR od AMD je tady. XeSS (Xe Super Sampling) debutuje ve hře Shadow of the Tomb Raider z roku 2018 od studia Eidos-Montréal. Tým Nixxes Software vydal nový update, díky němuž se Lara může jako první pochlubit oficiální podporou upscalingu od Intelu. Shadow of the Tomb Raider přitom už podporuje konkurenční DLSS, tudíž bude zajímavé porovnat, jak si obě technologie vedou ve smyslu výkonu i kvality obrazu. Na takové testy nepochybně nebudeme muset čekat dlouho.
XeSS nebude fungovat jen na nových vlastních kartách Arc, ale také na konkurenčních grafikách.
Intel startuje svého rivala jen pár dní poté, co Nvidia představila třetí generaci DLSS pro své nové grafické karty řady 4000. AMD už před časem posunulo FSR na verzi 2.0, která sklízí mnohem větší pochvaly než první verze. Něco ale s Intelem sdílí, a to je snaha o větší otevřenost platformy. Intel společně s updatem pro Shadow of the Tomb Raider vydal také development kit a Intel samozřejmě vzhledem ke svému postavení na trhu rovněž obdobně slíbil, že jeho XeSS nebude fungovat jen na nových vlastních kartách Arc, ale také na konkurenčních grafikách. Naproti tomu technologie DLSS je exkluzivní pro čipy od Nvidie.
Shadow of the Tomb Raider je jen jednou z her, jejíž vývojáři ve spolupráci s Intelem slíbili podporu XeSS. Další na řadě mají být Gotham Knights, Hitman 3, Grid Legends, Death Stranding, The Settlers, Ghostwire: Tokyo, Chorus, Dolmen, The Riftbreaker nebo Chivalry II. Jejich kompletní seznam najdete třeba na oficiálním webu Intelu. Za pozornost stojí i seznam vývojářů a vydavatelů, které XeSS podporují, respektive budou v budoucnu podporovat.
Na podporu XeSS a další specifické PC funkce shodou okolností výslovně láká třeba úplně nový trailer Gotham Knights.
Technologie dorazila ještě před novou grafickou kartou Intel Arc A770. Ta má vstoupit na trh 12. října za doporučenou cenu 329 dolarů a postavit se RTX 3060 od Nvidie v této cenové i výkonnostní kategorii. Cenu A750 zatím neznáme.