branding
Producent z Konami by rád spolupracoval s Kodžimou

Producent z Konami by rád spolupracoval s Kodžimou

Na remaku MGS 3 se ale slavný designér nepodílí. V titulcích přesto bude uveden

Zdroj: Kojima Productions
29. 6. 2024

Jednou z určujících kapitol kariéry Hidea Kodžimy byl odchod z Konami. Kapitolou proto, že se ono odcházení neobešlo bez emocí a nepříjemností. Vše se odehrálo po vydání Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, o kterém Kodžima prohlásil, že jde o jeho poslední příspěvek k této sérii. Společnost Konami reagovala, že coby vlastník značky Metal Gear Solid bude ve vývoji pokračovat a potvrdila, že už dává dohromady nový tým, mlžila ovšem o spekulovaném odchodu Kodžimy a předkládala pouze informaci, že si designér vybírá dlouhou dovolenou. Nepříjemnosti pak spočívaly v tom, že Kodžima patrně nedostal možnost přebrat si několik cen za The Phantom Pain, došlo také na vymazání Kodžimova jména u starších dílů, a až po dlouhých měsících Konami konečně přiznala, že rozpustila Kojima Productions. Zbytek je známá historie i současnost, která se aktuálně stáčí k dalšímu zajímavému dějství – Konami totiž zatoužilo s Kodžimou opět spolupracovat.

Nový postoj japonské společnosti, která byla kdysi dlouholetým domovem Hidea Kodžimy, komunikoval ve vývojářském deníčku k sérii Metal Gear producent Norijaki Okamura. Ve videu, které se zabývalo rozborem posledního videa z remaku Metal Gear Solid 3 byl prostor i pro otázky fanoušků a hned ta první mířila ke spolupráci s Kodžimou. „Je zde nějaká šance, že by se původní vývojáři vrátili zpět k práci na sérii Metal Gear nebo by se aspoň podíleli na vývoji či jej dozorovali,“ zněla otázka od fanouška a odpověď byla poměrně překvapivá. „Wow, dobře, vidím, že nezačínáme zrovna snadným dotazem,“ řekl nejprve Okamura, ale nakonec se rozpovídal. „Nepřísluší mi odpovědět za kohokoliv dalšího z naší společnosti nebo předvídat, jaký by z toho měli pocit. Ale pokud bych měl mluvit za sebe, neumím si představit nic lepšího, než znovu pracovat s panem Kodžimou a zbytkem jeho týmu. Pokud by se to stalo, byl by to splněný sen,“ řekl Okamura.

Mohli byste teď namítnout, že sám odpověď komunikoval ve velmi osobní rovině a tudíž není na místě přehánět, že by o spolupráci stála Konami jako taková, ale video nebylo vysíláno živě, nepochybně prošlo kontrolou, každý, kdo k videu měl co říci, na tuto otázku a hlavně odpověď narazil a ve videu vše zůstalo. Za sebe proto vnímám reakci přeci jen jako komuniké za celou společnost, ale jak dále Okamura trefně dodal, nejde jen o žádost Konami. Na nabídku by musel kývnout především Kodžima, který – dáme-li stranou případnou nevraživost vůči svému předchozímu zaměstnavateli – by jednoduše nemusel mít prostor na Metal Gearu pracovat. „Lidé se ale přesunuli k novým věcem, mají jiné závazky, to je zkrátka realita,“ uvedl Okamura a případné nadšení komunity tak rychle přibrzdil. Dodal také, že nelze považovat za jisté, že by chtěl kdokoliv s Konami automaticky znovu spolupracovat a naznačil, že zájem patrně musí přijít z druhé strany.

Jde ale ve finále o pěkné gesto možného sblížení a zakopání válečné sekery, což by bylo pro hráče nepochybně dobrou zprávou a bylo by vcelku vzrušující sledovat, co dalšího by Kodžima se sérií případně vymyslel. Na závěr pak Okamura dodal, že Kodžima se svým týmem bude uveden v titulcích chystaného remaku coby původní autoři, což je jen další poukázání na skutečnost, že Konami už nemá zájem dále celé „drama“ přiživovat a po letech hledá cestu smíru.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru