branding
Producent Dead Space 3 by hru rád celou předělal

Producent Dead Space 3 by hru rád celou předělal

Zůstal by jen lore série. Změnou by prošly hlavně mechanismy, říká Chuck Beaver

Zdroj: Electronic Arts
30. 10. 2023

Série Dead Space od vývojářů z Visceral Games doručila dva skvělé díly a jeden značně rozporuplný. Zatímco původní hra spolu se svým pokračováním sbírala vysoké známky a například na Metacriticu se jejich souhrnné hodnocení pohybuje u hranice 90 bodů, Dead Space 3 zaměřený na kooperaci byl hodnocen kritičtěji a výsledná známka na stejném agregátoru sedí pod 80bodovou hranicí. Co víc, hráči v mnoha debatách na internetu vystupují vůči Dead Space 3 ještě odmítavěji, a ačkoliv nejde o vyslovenou katastrofu, nedivili bychom se, že pro řadu fanoušků série skončila druhým dílem. Zpětně to ale zřejmě vnímají i vývojáři včetně bývalého producenta Chucka Beavera, který by podle svého vyjádření v podcastu CaptainBribo (přes PCGAmesN) celou hru předělal.

Beaver se během rozhovoru vcelku přirozeně dotknul nedávného remaku původní hry a naznačil, že podobně by rád přistoupil i k třetímu dílu. „Téměř kompletně bych předělal Dead Space 3, ale zachoval bych lore – na kterém hra stojí i části, které najdete [během hry], měl bych tam Ellie, ale v jiném vztahu [k Isaacovi] a předělal bych celou hlavní příběhovou linku,“ vyslovil Beaver mezi řádky kritiku toho, co i pod jeho rukama v roce 2013 vzniklo. Byl nicméně ještě konkrétnější a vysvětlil, že by dnes zcela vyjmul milostný trojúhelník mezi Isaacem, Ellie a Robertem, rád by prý po druhém dílu sledoval příběh „zlomeného Isaaca“ a dokonce by na něj narouboval roli „nespolehlivého vypravěče“, který mění svůj přístup podle toho, jak jej hráči vedou.

Snad i proto, že byl Dead Space 3 kritizován za kooperaci, Beaver by ji ve hře neponechal, chtěl by ale použít některé z prvků kooperace pro podtržení rozervanosti hlavního hrdiny. Naznačil, že by nebylo od věci, kdyby si hráč musel pokládat otázku, zda to, co vidí, je skutečnost, nebo jen výplod Isaacova mozku, což by mohlo vést k žádoucímu zmatení a nečekaným situacím, podrobněji ale producent tohle téma nerozebíral. Vše by mělo jít nicméně ruku v ruce s tím, že Beaver opravdu chtěl, aby se Isaac Clarke nacházel ve třetím dílu v emocionálním i psychickém rozkladu, podobně jako třeba Sméagol a Glum, to už ale mohlo být v rozporu se zadáním Electronic Arts a hlavně snahou oslovit skrze sérii po dvou hororových dílech i nové hráče.

Beaver vysvětlil, že hra od začátku měla sloužit tomuto účelu, a proto prý už ani nesměli dělat další horor. „Plán byl, rozšířit hru do dalších žánrů. Všechny tyhle věci pak pomohly nejen získat nové hráče, ale také některé ztratit,“ uvedl Beaver a podtrhnul skutečnost, že nebýt zmiňovaného remaku prvního dílu, série by letos oslavila deset let bez dalšího pokračování. Je pak samozřejmě otázkou, zda rozhovor s bývalým producentem, který po své štaci v EA odešel do Ritou, odkud se stěhoval do Goodbye Kansas a následně Scopely, na osudu série něco změní. Pokud však budou chtít lidé z EA Motive pokračovat v předělávkách zbývajících dvou her, kdo ví, na co by v souvislosti s trojkou přišli. Kvůli neúspěchu nebo minimálně nepříliš vřelému přijetí je ale spíše nepravděpodobné, že by na předělávku třetího dílu mělo dojít, takže zřejmě i v souvislosti s Beaverem zůstáváme u místy trochu bolestivého „co by, kdyby“.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru