Ačkoliv představení nového Call of Duty proběhlo v duchu potvrzování hromady předchozích spekulací, vývojáři z Infinity Ward teď mají důležitý úkol. A sice vysvětlit hráčům, proč se rozhodli minisérii Modern Warfare restartovat, namísto toho, aby v jejím příběhu pokračovali, a získat si je na svou stranu ještě před tím, než se hra 25. října objeví v obchodech. A je sympatické, že s vysvětlováním zástupci studia neotálejí a prostřednictvím hned několika rozhovorů přinášejí odpovědi nejen k příběhu, ale také k dalším módům, mezi kterými tentokrát budou chybět zombíci.
Začneme-li u singleplayeru, situaci trefně komentoval Taylor Kurosaki, který je v Infinity Ward odpovědný právě za příběh. V rozhovoru pro web CharlieIntel nejprve řekl, že se studio nechtělo dostat pod tlak a do mantinelů, stanovené předchozími událostmi, a pak dodal to nejdůležitější. „Ačkoliv byla předchozí trilogie moderní, ve smyslu příběhu ji nebylo možné spojit s ničím, co by se ve světě doopravdy odehrávalo. Modern Warfare 3 skončil napadením Spojených států Ruskem a nevidíme způsob, jak z téhle události vycházet i v kombinaci s dalšími fiktivními linkami, které série Modern Warfare rozběhla,“ píše se na zmiňovaném webu.
Kurosaki navíc potvrdil, že nové Modern Warfare nebude mít po příběhové stránce žádnou spojitost s předchozími díly, dočkáme se však návratu některých postav, jako je již představený kapitán Price. Čím se rovněž Infinity Ward chlubí, je návrat klíčových zaměstnanců, kteří ze studia odešli po vydání Modern Warfare 2 a kteří mají logicky extra motivaci, vrátit se znovu na začátek. Mnozí navíc podle CharlieIntel neskrývají skutečnost, že právě Modern Warfare nakopnul jejich kariéry a umožnil jim, uplatnit se jinde, takže by patřičná dávka láskyplné péče mohla být na výsledku znát.
Příznivci kooperativního hraní se ale nemají čeho bát – i na ně vývojáři myslí.
Co se týče absence zombie módu, vše vychází z toho, co už padlo výše: „Snažíme se vytvořit autentický a realistický svět. Dát do hry zombie by tuhle snahu podkopalo a hráči by přišli o pocit, že hrají něco, co by se ve skutečném světě mohlo stát,“ řekl Jacob Minkoff, který má v souvislosti s novým Modern Warfare na starost hratelnost. Potvrdil ale, že se příznivci kooperativního hraní nemají čeho bát – i na ně vývojáři myslí, a i když nechtěl Minkoff zabíhat do detailů, naznačil alespoň spojení kooperace se singleplayerem: „Mohu vám v tuto chvíli říct, že prolínání mezi hrou pro jednoho hráče a kooperací bude zcela přirozené. Bez jakéhokoliv zastavení. Události prostě pokračují.“ Chybějící zombíci přitom nejsou velkým překvapením, vzhledem k tomu, že v dílech Call of Duty od Infinity Ward s nimi bylo koketováno jen v Infinite Warfare a pořád zůstávají jistou doménou Treyarchu.
Na závěr pak ještě jednou připomínáme, že standardní kompetitivní multiplayer chybět samozřejmě nebude a navíc si jej hráči zahrají napříč všemi platformami, jak bylo potrvzeno krátce po odhalení traileru.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.