branding
Kingdom Come: Deliverance, Deep Silver, Warhorse Studios, Proč nebude mít KCD na konzolích český dabing

Proč nebude mít KCD na konzolích český dabing

Warhorse vysvětlují také absenci next-gen upgradu pro PlayStation a Xbox

Zdroj: koláž/Vortex
11. 12. 2023
Název: Kingdom Come: Deliverance Vývojář: Vydavatel: , Platformy: , , , Žánr:
Datum vydání:
13. 2. 2018
15. 3. 2024 (Switch)

Minulý týden jsme jako první přinesli zprávu, že Kingdom Come: Deliverance vyjde na Switchi i s českým dabingem a další podrobnosti. Současně jsme informovali, že dodatečně vytvořený dabing se nedostane na další platformy a autoři v tuto chvíli nepočítají ani s next-gen patchem na současnou generaci PlayStationu a Xboxu. V mnoha případech na to hráči reagovali opravdu velmi prudce. Diplomaticky řečeno. I když bylo zjevné, že vývojářům ve vyslyšení četných přání nebrání nezájem nebo lenost, jak jim někteří vyčítali, nechtěli jsme zbytečně spekulovat o možných příčinách. Mnozí z vás si ale podobně jako my dokázali domyslet, jaké další okolnosti mohou těmto krokům bránit a rozebírali jste to i v komentářích.

O vysvětlení celé problematiky jsem požádal PR managera týmu, kterým je Tobias Stolz-Zwilling. Nejprve se podívejme na téma next-gen upgradu. Proč autoři nepřipravili nějakou nativní verzi pro PS5 a Xbox Series s vyšším frameratem a hezčí grafikou? “Problém je složitější, než se zprvu zdá. Přivést Kingdom Come: Deliverance na generaci 9 vyžaduje více než jen jednoduchý patch,” upozorňuje Tobi. “Chápu frustraci mezi fanoušky, ale není to tak jednoduché – úplné portování vyžaduje čas a zdroje, které v tuto chvíli nemáme k dispozici. Nechci říkat, že to nikdy nenastane, ale naše pozornost je teď 100% na dalším projektu od Warhorse Studios,” dodal Tobi s připomínkou, že verze pro Nintendo Switch byla vytvořena společností Saber Interactive, a proto nevyžadovala žádné kapacity ze strany Warhorse.

„Nemáme v plánu projít novým certifikačním procesem na PlayStation a Xbox, alespoň ne do doby, než by někdo mohl nakonec vytvořit port pro generaci 9.“

Dalším velkým tématem je dabing na ostatních konzolích. V první řadě je třeba zdůraznit, že jej vývojáři výslovně neslíbili vložit do verzí pro PS4 a Xbox One. Měli jsme jen náznaky zejména od autorů dabingu, že je to něco, na co se tým chce podívat. Warhorse to kategoricky nevyloučili, ale ani nepotvrdili. Podle Tobiho nakonec ale další jazykové mutace pro KCD představují podobný problém jako next-gen port. “Zatímco můžeme kdykoli přidávat a odebírat jazyky ve verzi pro Steam, vše, co přidáte nebo odeberete z konzolových verzí, musí projít certifikačním procesem třetí strany – čelíme stejným obtížím se všemi dalšími jazyky,” popsal Tobias Stolz-Zwilling kroky, které si řada fanoušků i domyslela. A nemusíte být vývojáři, abyste tušili, že proces certifikace je náročný.

“Verze pro Switch je novým vydáním, takže jsme přirozeně mohli přidat český dabing. Nicméně nemáme v plánu projít novým certifikačním procesem na PlayStation a Xbox, alespoň ne do doby, než by někdo mohl nakonec vytvořit port pro generaci 9,” dodal Tobi.

Nejsou to zrovna skvělé zprávy, ale je to vysvětlení. Nikdo myslím autory nemůže podezřívat z toho, že by jim volání fanoušků bylo lhostejné. Jisté ale je, že v tuto chvíli mají jiné starosti, které pravděpodobně objektivně brání věnovat se KCD na PS4 a Xboxu One. Držme jim i sobě palce, aby se to třeba v budoucnu ještě změnilo.

Nahlásit chybu v článku

20

Napsat komentář

Další články
Nahoru