Minulý týden se Starfield od Bethesdy dočkal po krátkém odkladu dosud „největšího updatu“ ve své historii. Hráči měli nicméně pochybnosti, zda vývojáři skutečně dostojí svým slibům a po vydání se ozývali v ne vždy jen pozitivním duchu. Ať už proto, že jim ve skutečnosti dlouhý seznam oprav přišel i tak krátký nebo jednoduše kvůli tomu, že update vychází pouze v betaverzi na PC a na konzolích zatím není dostupný. Buď jak buď, hráči se naučili kromě vývojářů spoléhat na umění autorů modifikací, kteří přináší nejrůznější opravy a vylepšení rychleji než vývojáři a v podstatě bez ustání. I díky tomu je Starfield i bez oficiálních nástrojů pro výrobu modifikací na 11. místě nejmodovanějších her na portálu NexusMods a hráči se vývojářů ptají, proč nemohou trochu přidat. Na dotazy odpovídali na Redditu ústy komunitního manažera Roberta O’Neilla a vysvětlili, jak se jejich práce od fanoušků liší.
Comment
by u/VaultOfDaedalus from discussion Starfield Update 1.9.47.0 Notes – January 18, 2024 [IN BETA]
in Starfield
„Oficiální opravy a přídavky k obsahu prochází dlouhými certifikačními a lokalizačními procesy, zejména v rámci konzolí (což je i důvod, proč je beta dostupná pouze na Steamu),“ vysvětlil na úvod O’Neill. Dodal také, že právě z těchto důvodů je pro vývojáře efektivnější, skládat updaty do větších balíčků, které se zaměřují na větší množství nedostatků, než je vydávat po jednom. „Zajišťuje to také lepší testování celého buildu, když dáme dohromady nový kód,“ řekl také komunitní manažer a potvrdil, že tým vývojářů neúnavně pracuje na tom, aby opravil chyby, které hráči nahlašují, za což jim také poděkoval. Spokojení s tímto vyjádřením samozřejmě nemohou být už z povahy věci všichni, ti konstruktivnější ale dodávají, že podobně pečlivý přístup měli vývojáři zvolit už na začátku, případně se snažit vydávat ony balíky oprav a vylepšení rychleji. Na tomto místě můžeme připomenout, že od posledního většího updatu uplynuly už více než dva měsíce, bez ohledu na to, že v průběhu prosince hráči obdrželi dva menší s opravami jen jednotek nejzávažnějších či nejotravnějších bugů.
Se Starfieldem se pak pojí ještě jedna aktuální kauza, byť zatím vedená čistě neoficiálně a postrádající jakékoliv vyjádření od vývojářů či Microsoftu. Jak ovšem poukázal insider s přezdívkou Wario64 na Twitteru, řetězec Walmart se měl začít zabývat likvidací skladových zásob zmíněné hry, a to ve lhůtě do 5. února letošního roku. K dispozici jsou screenshoty z aplikace, kterou používají zaměstnanci Walmartu, jak následně potvrdil uživatel portálu Resetera s přezdívkou Rychu, který sám sebe za zaměstnance řetězce označil. Později ve stejné diskuzi dodal, že dle jeho informací se vedení Walmartu mělo zabývat otázkou prodeje fyzických kopií videoher a následovat tak například krok konkurence v podobě řetězce Best Buy, který se zbavil fyzického prodeje filmů. „Tahle poznámka se specificky týká Starfieldu, neznamená to ale, že by se nemohla vztahovat i na další věci. Tohle je jen začátek,“ dodal pak Rychu. Je tedy možné, že sledujeme další ze silnějších náznaků ohledně přechodu na čistě digitální distribuci, ke které se Microsoft uchýlil například v případě Senua’s Saga: Hellblade II.
I saw this memo earlier as well (not through these same exact screenshots) – Walmart will prep to remove Starfield Xbox physical copies from their stores but you could get very lucky and get it for 3 cents on Monday (the memo says the system will block the purchase) https://t.co/LUBIq0sbaq
— Wario64 (@Wario64) January 19, 2024
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ale zbavovanie sa fyzických kópii v prospech digitálnych, to sa mi nepáči. Stále majú tie krabičky pre mňa praktickejší význam ako digitál. Napríklad by som si chcel zaobstarať Until Dawn, hru ešte z čias PS4 a jej začiatkov. Fyzicky dostupná je, digitálne nie.