Už několik generací konzolí se jednou za čas opakuje podobná situace. Objeví se předpověď, že s konzolemi je amen a brzy je nahradí… A teď si můžete dosadit: PC, mobily, tablety, streamování. To podle toho, kdy a kdo to zrovna tvrdí. Proč se tahle teorie vrací jako bumerang a má vůbec nějaký logický základ?
Pokud chcete taková videa také sledovat, stačí se přihlásit k předplatnému na YouTube. Vydáváme je jednou týdně.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jistě se vždy najde dost hráčů kteří doma budou chtít mít herní konzoli. Někomu možná vadí limity hardwaru, ale to se mne a jistě mnoha dalších netýká. To píšu na základě informací od desítek známých na PSN – v ČR i v zahraničí..
Pokud Microsoft a Sony příjdou s cloud only službou, budou sami proti sobě. Sice lze napsat více důvodu, ale stačí napsat jeden – prodej hardwaru oběma firmám generuje nějaký docela slušný zisk.
Pro mne by cloud only služba znamenala konec hraní. Ale vzhledem k mému vysokému věku se toho nedožiju, za což jsem rád.
P.S.: Tak jako lidé chtějí vlastnit smartphone, auto, byt/dům a podobné věci, tak stejně budou chtít vlastnit herní konzole.
Připadá mi že tito prorokové (konec konzolí) neví o čem mluví nebo mají potřebu být něčím zajímavý nebo jsou zcela odtržení od reality. Proč?
Důvodu proč brzký konec konzolového hraní nevidím je několik:
– lidé ze své podstaty chtějí něco fyzického vlastnit (herní konzole)
– internet není a ještě dost dlouho nebude tak kvalitní/výkonný, aby bylo streamované hraní stejně kvalitní jako na konzoli kterou má hráč doma
– vždy budou na planetě oblasti kde bude internet (dostatečně kvalitní pro hraní streamovaných her) nedostupný nebo bude slabý
To je pouze několik zásadních důvodu, proč si myslím že konzole mají ještě poměrně dlouhou budoucnost (2050?), proč si myslím že se klidně můžeme dočkat třeba i PlayStation 8.
Vždyť ani videa vytvořená AI nejsou zdaleka tak kvalitní, aby člověk poznal že nejsou reálna – když člověk ví jak a kam se dívat. Což uvádím jako jeden z mnoha příkladů.
Výhody cloudu nemá smysl zmiňovat, jen připomenu, že v podstatě odpadají limity HW. Ten se dá škálovat. Takže teoreticky můžeme mluvit klidně x násobném výkonu, než jsou současné konzole nebo i PC.
Internet většinou kvalitní je, jen lidi nejsou zvyklí si správně nastavit router, vůbec do toho „šťourat“. A routery nastavení priority pro cloud gaming teprve implementují (např. Xiaomi)
Na planetě jsou možná oblasti, kde cloud fungovat nebude, ale na 1080p/60fps stačí 25 Mbit/s. To fakt někde nemají?
S výstavbou dalších cloud center se zlepší celkově kvalita služby, snad se dočkáme i my v ČR. Nejbližší jsou v Německu…