branding
Přestaňte blokovat cross-platform, zlobí se na PlayStation vývojáři

Neblokujte cross-platform, zlobí se na PlayStation vývojáři

Válka o multiplayer napříč platformami nekončí. Sony je podle autorů her moc vybíravá

11. 2. 2019

Cross-platform multiplayer napříč hlavními herními platformami je konečně realitou. Dokonce už pár měsíců. Přesto byste na PS4 momentálně našli jen dva tituly, které si můžete zahrát s fanoušky na dalších konzolích a PC, mohou se tedy pochlubit plnou podporou. Jde o hry Fortnite a Rocket League. Ani v jednom případě není těžké domyslet si, proč patří mezi pionýry. Fortnite od Epicu je megahit, který cross-platform na PS4 odstartoval. Rocket League od studia Psyonix se zase zasloužil o popularizaci této iniciativy dávno předtím, než ji Sony povolila. Jeho autoři nejhlasitěji lobovali za otevřený multiplayer napříč zařízeními a už před velmi dlouhou dobou říkali, že mají funkční řešení a spuštění služby je jen otázkou byrokracie na straně výrobců konzolí.

Částečné podpoře se pak na PlayStationu těší celá řada dalších her, mezi nimiž najdete mnoho takových, které fungují na PS4 i PC, ale problém je právě ve spojení táborů PlayStationu a Xboxu, respektive Switche. Všeobecně se má za to, že se blýská na lepší časy a vše je jen otázkou času. Hned dvě velká studia se ale v posledních dnech nechala slyšet, že Sony na tomto poli není dostatečně aktivní. Nejprve se ozvali vývojáři multiplayerového hitu War Thunder ze studia Gaijin Entertainment. Věci podle nich postupují příliš pomalu. Rocket League se dočkal plné cross-platform podpory v polovině ledna. Další hrou na řadě má být free-to-play akční RPG Dauntless od studia Phoenix Labs inspirované Monster Hunterem. To má ale vyjít až v dubnu.

Gaijin se na tuto možnost dotazoval opakovaně. Nicméně povolení se od Sony nedočkal. Po technické stránce je přitom podle autorů na tento krok připravený.

Spousta dalších vývojářů a jejich počinů ale na zelenou od Sony stále čeká. A jsou to přitom hry, které s výjimkou PlayStationu počítají se všemi hlavními herními zařízeními a těší se i značné popularitě. Tým Gaijin si tak neváhal na Twitteru přisadit a veřejně se Sony zeptat, kdy pustí do programu cross-platformu další hráče. Šéf studia přitom už před několika měsíci varoval, že všechny tituly se nemusí dočkat stejné příležitosti a péče. A zdá se, že měl pravdu. Gaijin začíná být situací frustrovaný. O to víc, že omezený cross-platform War Thunder nabízel od svého brzkého uvedení na PlayStationu 4. Lidé na PC mohou hrát s lidmi na PS4, nebo Xboxu One. Konzolisté se ale vzájemně nespojí. Podle vyjádření, které získal magazín Wccftech, je problém o to smutnější, že Gaijin se na tuto možnost dotazoval opakovaně. Nicméně povolení se od Sony nedočkal. Po technické stránce je přitom podle autorů na tento krok připravený a byl tak navržený od samého začátku.

Následně se ozvalo i studio Hi-Rez, které se stará třeba o hru Paladins. A znovu se tak stalo prostřednictvím Twitteru. I jeho tituly nabízí cross-platform multiplayer na všech platformách s výjimkou PS4. Šéf studia Stew Chisam vyzval Sony, aby strhla tu zeď v narážce na slavný projev amerického prezidenta Ronalda Reagana v Berlíně v červnu 1987. Video s proslulým citátem “Pane Gorbačove, strhněte tu zeď!” přiložil Chisam ke svému tweetu. A doplnil, že tituly Paladins, Smite i Realm Royale jsou připravené, stačí jim jen dát zelenou. Navíc podle něj cross-platform vylepší kvalitu zápasů a zážitek ze hry. Po spojení komunity na Xboxu a Switchi se například čekací doba zkrátila o 30 procent a hráči mají z širší uživatelské základny i další benefity.

Tomuto trendu japonský gigant odolával příliš dlouho a měl vyslyšet zákazníky dříve.

Sony cross-platform program oficiálně po dlouhých odkladech a náznacích oznámila loni na podzim. Už tehdy ale ústy Shawna Laydena současně upozornila, že to nebude jednoduchý proces a nemusí jít vše jako po másle. Layden rovněž připustil, že tomuto trendu japonský gigant odolával příliš dlouho a měl vyslyšet zákazníky dříve.

Proč podle vás tak trvá dát věci do pohybu? Je Sony až příliš vybíravá tam, kde Nintendo a Microsoft podávají autorů ochotně pomocnou ruku? A pomůže podobný tlak na Sony celý proces uspíšit? Podělte se o své názory v komentářích.

Nahlásit chybu v článku

14

Napsat komentář

Další články
Nahoru