Přenos letošních Game Awards má 85 milionů zhlédnutí

Přenos letošních Game Awards má 85 milionů zhlédnutí

Kumulativní součet z hlavního streamu i vedlejších opět přepisuje historické tabulky

Zdroj: The Game Awards
21. 12. 2021

Letošní udílení cen The Game Awards překonalo historický rekord v počtu spuštěných živých streamů. Na hlavní kanále celé akce v součtu se všemi restreamy, zaznamenali organizátoři v čele s Geoffem Keighleym neuvěřitelných 85 milionů spojení na přibližně 30 platformách. Číslo pochopitelně nereflektuje možnost, že jeden stream sledovalo více lidí a významně ho zvětšuje počet odpojení a připojení unikátních diváků, kteří jednoduše nesledovali celý přenos od začátku do konce, ale odcházeli a přicházeli v průběhu daných 4 hodin. Jen pro kontext dodáváme, že se loni počítadlo zastavilo na čísle 83 milionů streamů, což přináší i odpověď, zda je zvolený formát divácky úspěšný, či nikoliv.

Podle tiskové zprávy stanovila akce také rekord ve smyslu interakcí na sociálních sítích, když zaznamenala přes 1,6 milionů tweetů během přenosu. Už osmý rok v řadě se The Game Awards rovněž staly nejvíce trendujícím tématem na zmiňované sociální síti. Pokud jde o počet souběžně sledujících unikátních diváků, organizátoři Game Awards číslo neposkytli, zveřejnili ale, že ve špičce sledovalo letošní přenos 3,35 milionů diváků na Twitchi a na YouTube zaznamenala akce 1,75 odsledovaných hodin v kumulativním součtu. Důvod, proč se Geoff Keighley nepochlubil počtem maxima souběžně připojených diváků, může spočívat v tom, že jednoduše nemusel být vyšší než loni. Před rokem se 83 milionů streamů na 40 platformách přetavilo v 8,3 milionů souběžně sledujících lidí, celá akce ale byla letos přibližně o půl hodiny delší, takže bylo možné některé ze statistik překonat i bez vyššího počtu diváků. Abychom číslům učinili za dost, doplňujeme také, že organizátoři zaznamenali 23,2 milionů hlasů od diváků, opět ale jde o kumulativní součet, nikoliv absolutní číslo hlasujících.

Všechna dostupná čísla, byť impozantní, lze ale interpretovat také úplně opačně, a to při pohledu na historickou tabulku prvního údaje, tedy počtu livestreamů. Poprvé v historii udílení Game Awards je meziroční nárůst zanedbatelný a činí jen jednotky procent, nikoliv desítky, jako tomu bylo v minulosti. Největší nárůst přišel mezi lety 2016 a 2017, když činil dvojnásobek počtu livestreamů. A mezi roky 2019 a 2020 skočilo toto číslo z hodnoty 45,2 milionů na 83. Úspěch loňského přenosu byl připisován pandemii a skutečnosti, že se hry díky opatřením proti šíření koronaviru staly oblíbenou kratochvílí většího procenta lidí než obvykle. Akce konaná v letošním roce ale zřejmě naráží na strop zájmu a teprve příští udílení naznačí, jestli je možné ještě někam stoupat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru