Začátek letošního února se nesl ve studiu DICE v duchu upřímnosti. Vývojáři přiznali, že Battlefield 2042 na tom není tak, jak si představovali a předložili plán, prostřednictvím kterého chtějí dostat ze hry to nejlepší a spravit sérii reputaci. Ačkoliv to znamenalo odklad první obsahové sezóny až na léto, odměnou má údajně být vycizelovaný zážitek stojící na množství oprav současných problémů. Následně jsme měsíc od vývojářů z DICE nic neslyšeli, až nyní přináší hlubší pohled do záležitostí, které bude nutné přepracovat v zájmu spokojenosti celé komunity. Aktuální blogový příspěvek na stránkách hry se věnuje mapám, jejich nedostatkům i způsobům, kterými vývojáři napraví původní chyby v designu, a nutno férově uznat, že alespoň na papíře mají změny hlavu a patu.
Pokud jste Battlefield 2042 hráli, pravděpodobně jste narazili na nutnost běžet dlouhé desítky sekund do boje, případně pendlovat mezi opěrnými body.
„Na základě vaší zpětné vazby vám nastíníme 5 hlavních témat, která jsme identifikovali v souvislosti se současnými problémy. Naším záměrem je vést s vámi otevřenou diskuzi, takže se těšíme na vaše názory ohledně našich návrhů,“ říkají vývojáři na úvod. V celém dlouhém článku pak několikrát odkazují na oficiální diskuzní fórum a formuláře pro nahlášení chyb, takže minimálně v tomto ohledu vývojáři chtějí naslouchat. Co se změn týče, očividně už mají v hlavě jasný plán, kterým nepočetnou nabídku map vylepší, a začít můžeme třeba u přesunů z místa na místo. Pokud jste Battlefield 2042 hráli, pravděpodobně jste narazili na nutnost běžet dlouhé desítky sekund do boje, případně pendlovat mezi opěrnými body. Vývojáři zaznamenali kritiku, která s sebou přináší i označení simulátor chůze a budou například posouvat základní spawn blíže k prvnímu waypointu. Sami už prý našli místa, která jsou vhodnými kandidáty na takovou změnu, stejně jako v případě dalších bodů má ale platit, že rozhodující budou právě reakce a poznatky hráčů.
Další část, kterou se DICE zabývá, je intenzita soubojů, i když by bylo přesnější mluvit o nevyváženém tempu. „Víme, že při konkrétních útocích na cíle mise může bitva působit chaoticky – ať už kvůli velkému množství hráčů, vozidel nebo jen situaci, která může působit zmateně, když se snažíte vstřebat, co se kolem vás děje,“ říkají vývojáři a předkládají řešení. Nejprve se vrací k tomu, co už Battlefield 2042 nabízí – tedy režim Breakthrough pro 64 hráčů, který podle jejich názoru přináší lepší zážitek nežli hraní ve 128 lidech. Následně ale budou ještě optimalizovat množství vozidel proti množství pěchoty a upraví vše tak, aby byly souboje přehlednější. Ruku v ruce s tím jde další velká věc – množství velkých otevřených prostorů, kde se není kam schovat a odkud může hráče někdo ostřelovat z velké dálky. Jako příklad uvádí DICE mapu Kaleidoscope s mrakodrapy, odkud se dá vcelku pohodlně střílet po všem a všech, kdo se na zemi jen pohne.
Lidé z DICE proto chtějí přidat na mapy místa, za které je možné se schovat, případně přinést koridory, kterými se lze efektivněji přesouvat na delší vzdálenosti. Počítají ovšem i s blokováním velkého rozhledu, i když nejsou prozatím konkrétní. Umíme si však představit, že na některá místa na střechách mrakodrapů se zkrátka nebude možné dostat a výhled se omezí například jen konkrétním směrem nebo do určité vzdálenosti. Asi nejpalčivější otázka, kterou si teď v DICE pokládají, je ale úprava cest na jednotlivých mapách – tedy linek, po kterých hráči v multiplayerových hrách obvykle běhají a kde se soustředí většina soubojů. Opět, vývojáři mluví o tom, že původně chtěli ty největší mapy pro největší možný počet hráčů, což ale jde proti obvyklému designu, a tak se budou muset mapaři vrátit k rýsovacím prknům. Pokud se jim ale podaří jasněji vymezit základní strukturu map, hráči by to měli pocítit nejen při útocích, ale také při bránění.
„Bez jasné cesty [k waypointu] se nepřátelská palba častěji snáší ze všech možných úhlů. Uvědomujeme si, že při obraně to může ztěžovat udržení cíle, a při útoku vidíme, že se hráči nekryjí [na správných místech], když se snaží dostat k cíli,“ říkají autoři Battlefieldu. Právě na tomto místě ale dle našeho názoru narazili na fundamentální problém, který nevyřeší jen ubrání, či přidání několika objektů do map. Věci přímo spojené s designem celé hry se opravují špatně a nevylučovali bychom, kdyby se do hry postupem času dostaly buďto úplně nové mapy, nebo kompletní předělávky těch stávajících. Snad i proto jsou vývojáři velmi opatrní v určování termínů, do kdy opravy dorazí, a se snahou vše maximálně zlepšit si vlastně ani žádný deadline nedávají.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.