branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Postava v Cyberpunku může mít tělo muže a hlavu ženy

Postava v Cyberpunku může mít tělo muže a hlavu ženy

CD Projekt pořádal prezentaci ve Varšavě, mluvilo se o NPC, náboženství i kontroverzích

22. 7. 2019
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Stejně jako v loňském roce, také letos si vývojáři z CD Projektu RED přichystali pro polská média uzavřenou prezentaci ukázky Cyberpunku 2077, kterou jsme mohli sledovat na konferenci E3. Sezvali zástupce portálů jako Onet, Gry.wp nebo MiastoGier.pl a nad rámec námi již viděného hodinového dema poskytli řadu rozhovorů, v nichž opět padaly zajímavé informace. Nelze, pravda, mluvit o něčem vysloveně exkluzivním – spíše šlo na upřesňování již známých informací – na druhou stranu jsme se ale například dozvěděli, že s ostatními budete moci mluvit, aniž byste opustili své vozidlo, nebo že se ve hře nedočkáte klasického seznamu questů, který by vás vedl a říkal, co přesně a v jakém pořadí máte plnit.

Pravděpodobně největší rozruch ale vyvolala informace, vycházející z náznaků, které jsme vám přinesli už během E3. Vzhledem k tomu, že i letošní ukázka hry začíná tvorbou postavy, redaktoři Gry.wp se ptali na limity možností a dočkali se velmi otevřené odpovědi. „Chceme dát hráčům možnost, vytvořit si přesně takovou postavu, jakou chtějí, a to bez pevného rozdělení na mužské a ženské vlastnosti. Můžete tedy nastavit strukturu těla charakteristickou pro muže, ale s ženskými rysy v obličeji, účesem i hlasem. Nakonec, bude to právě typ hlasu, který určí, jak s vámi budou ostatní postavy ve hře komunikovat,“ řekl quest director Mateusz Tomaszkiewicz.

<

Dalším ožehavým tématem, zvlášť pro křesťansky velmi založené Polsko, je otázka náboženství a jeho zasazení v Cyberpunku 2077. Jak přibližně za měsíc sami uvidíte, letošní demo začíná ve futuristickém kostele, což není náhoda a vývojáři potvrdili, že náboženství pohodlně přežívá i v tak technicistní době. „Naše vize [hry] je variací na skutečný svět, ve kterém hraje náboženství velmi důležitou roli. Ve hře tedy uvidíme křesťanství i náboženství z Východu,“ vysvětluje Tomaszkiewicz. Na následující dotaz, zda to nepovede ke sporům a různým kontroverzím, když se například někdo rozhodne střílet v kostele, pouze dodává, že jsou všechna rozhodnutí na konkrétním hráči. „V žádném případě ho v tom nebudeme podporovat, ale technicky je vámi popisovaná situace možná. Námi připravované mise, které se dotýkají náboženských témat, však samozřejmě zajistí, že nebudou vycházet z žádné neúcty,“ dodává Tomaszkiewicz.

Chceme dát hráčům možnost, vytvořit si přesně takovou postavu, jakou chtějí, a to bez pevného rozdělení na mužské a ženské vlastnosti.

V dalších rozhovorech se pak probíraly například detaily, týkající se rozhovorů a vychází z nich najevo, že kvůli některým dialogům ani nebudete muset vystupovat z vozidla, nebo slézat z motorky. Zároveň také vývojáři potvrdili, že ačkoliv se tak nemusí z odprezentovaných dem zdát, ve městě bude fungovat standardní provoz a s vozidly budete mít přístup do naprosté většiny silnic a ulic. Důležitou součástí pro vjezd do hlídaných míst pak bude samozřejmě hackování, jehož podoba a herní mechanismus bude podléhat odemknutým schopnostem a bude se v průběhu hraní měnit. Zároveň také platí obecný předpoklad, že zatímco na začátku se dostanete k pouze skrze zamčené dveře, později se před vámi odemkne možnost, dostat se do ovládání větších systémů, kamer nebo palných věží, což značně rozšíří vaše možnosti a během hraní tak Cyberpunk 2077 připomene například Deus Ex nebo Watch Dogs. Sympatické rovněž je, že hackování nebudete muset provádět osobně, pokud z jakéhokoliv důvodu nebudete chtít, a vyšlete k terminálům boty.

Poslední zajímavosti z proběhnuvší prezentace se pak točí znovu kolem implantátů, které by skutečně měly značně ovlivnit způsob, jakým budete hru hrát a rovněž zážitek, který si z hraní odnesete. Pokud si například nevylepšíte oční implantáty na konkrétní úroveň, nebudete moci sledovat vodítka v podobě waypointů, na druhou stranu vás ale do nutnosti implantáty využívat nebude nikdo tlačit. Vývojáři totiž znovu zmínili prvek Kyberpsychózy, který se začne dosud neznámo jak projevovat v případě, když budou mechanické části těla hlavního hrdiny převažovat nad těmi biologickými, ale pevně věříme, že limity nebudou příliš nízké.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru