branding
TimeSplitters, Deep Silver, Pokračování TimeSplitters mělo být klonem Fortnitu

Pokračování TimeSplitters mělo být klonem Fortnitu

O vývoji hry anonymně promluvil její vývojář. Letos se měla hra začít měnit k příběhovce

Zdroj: Free Radical Design
18. 12. 2023
Název: TimeSplitters Vývojář: Vydavatel: Žánr:

Na konci minulého týdne došlo na uzavření studia Free Radical Design, ve kterém se pracovalo na další hře ze série TimeSplitters. Bohužel, konec studia znamenal konec i pro vyvíjenou hru a minimálně na nějaký čas se zdálo, že čerstvou zprávu budou muset vývojáři nejdřív vstřebat, než by se hráči mohli dozvědět o zrušené hře víc. Situace se ale změnila hned o víkendu, když se v portfoliích nyní již bývalých zaměstnanců začaly objevovat obrázky a artworky, které daly nahlédnout na podobu i postupný vývoj hry. A aby toho nebylo málo, k víkendové zprávě nyní můžeme přidat zajímavé informace z fanouškovské Wiki, pro kterou anonymně promluvil jeden z vývojářů.

TimeSplitters coby klon Fortnite

Z rozhovoru v první řadě vyplývá, že další díl TimeSplitters by byl ještě minimálně dva roky ve vývoji. Důvod je ale ještě zajímavější, protože měl přijít teprve zkraje letošního roku. Až do té doby totiž měla hra vznikat coby klon hry Fortnite, s čímž neměli lidé ve studiu zrovna souznít. I proto měla nakonec přijít významná otočka o 180 stupňů a z projektu se začal rodit defacto remake TimeSplitters 2 s novými i pozměněnými úrovněmi a upravenou časovou linkou. Proč k něčemu takovému došlo anonymně vystupující vývojář dále detailně popisuje, situace ale může být ve finále ješte komplikovanější, než se zprvu zdálo. A ne, že by cokoliv kolem opětovně oživeném studiu bylo už tak snadné na vysvětlení.

Přesto, rozhovor uvádí, že jeden z původních zakladatelů Free Radical – Steve Ellis – byl zároveň strůjcem myšlenky, že hra bude free to play battle royale, stejně jako zastáncem, že by se směřování mělo změnit. „Myslím, že Steve [lidem z Koch Media] navrhnul battle royale, aby získal financování. Nejsem ale přesvědčen, že to byl vždy jeho cíl,“ říká oslovený vývojář. Naznačuje pak, že se to celé jevilo jako předem vymyšlený plán a Ellis chtěl, ihned poté, kdy projekt dostane zelenou, začít odklánět vývoj jiným směrem. „Mohu se ale mýlit, Steve je hodně nečitelný,“ vysvětluje ale vývojář.

Ještě před tím, než došlo ke změně konceptu, měla hra vedle tradičního battle royale režimu obsahovat také deathmatch, jeho týmovou variantu a spolu s tím také mód Capture the Flag. Postavy s skiny na ně měly být součástí mikrotransakcí, byť nad modelem probíhala debata. Pak se ale měl přístup měnit, také co se míry zahrnutého příběhu týče, a vývojáři se prý začali soustředit na příběhem více obalené celky. Ty měly demonstrovat schopnost studia rychle dokončovat příběhové úrovně a posunout hru jiným směrem. I to pak měl být částečně důvod, proč hráči z nového projektu dlouhé roky nic neviděli, do určité míry to ale měl způsobit i menší počet grafiků spojený s tím, že studio pro vývoj využívalo generické assety a ve skutečnosti nebylo co veřejně ukazovat. Všechny materiály, které se dostaly na veřejnost v těchto dnech, jsou pak podle vývojáře maximálně rok staré a teprve v těchto chvílích by se zřejmě uvažovalo nad veřejnou prezentací.

Co se týče dalšího osudu vyvíjeného projektu, má být skutečně zrušen, vývojář ale není schopen určit, zda s ním nakonec Plaion bude chtít něco dělat, či nikoliv. „Všichni z Free Radical, snad kromě Steva, ale byli vyhozeni, takže nikdo, kdo na tom původně pracoval, teď na hře nedělá,“ dodává výojář. Nabízelo by se, že by ve vývoji pracovalo studio Dambuster, ze kterého se druhé Free Radical oddělilo, vývojář ale okolnosti nezná. Doplňuje nicméně, že ačkoliv na konceptu se skutečně v Dambusteru pracovalo, Steve Ellis od začátku chtěl zpět svůj starý tým a od začátku se počítalo s tím, že do finále přivede hru Free Radical Design. To se však nestane, alespoň ve světle těchto okolností a bude záležet na mnoha dalších okolnostech, zda se TimeSplitters vrátí. V závěru pak vývojář komentuje samotný akt zrušení studia i projektu a přiszuje ho nepořádku v Embraceru. „Myslím, že si mnoho z nás špatně myslelo, že jsme coby studio relativně levní, což by nás mohlo uchránit, kdybychom sklopili hlavy. Ale mýlili jsme se,“ uzavírá vývojář.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru