V roce 2021 vyšla pod labelem EA Originals hra Lost in Random od švédského studia Zoink, která zaujala především svou hratelností kombinující netradiční boj s využíváním karet a hodu kostkou. Ačkoli hra sbírala pěkná hodnocení, oznámení pokračování v podobě Lost in Random: The Eternal Die přišlo poměrně nečekaně. Opět se vrátíme do světa Random plného čísel a náhody, ovšem s novou hrdinkou, ale také v odlišném žánru. Na hře pracuje studio Thunderful Development, ve kterém by měli být v rámci sloučení i vývojáři prvního dílu, a tentokrát ji nevydá EA, ale přímo Thunderful Publishing. Avšak vůbec největší změnou bude u pokračování právě pojetí a hratelnost.
Mladá Even s kostkou Dicey se již do dalšího dobrodružství nepustí, jelikož roli protagonistky a jejího společníka převzala sama královna Aleksandra známá z první hry se společnicí jménem Fortune. Aleksandra přišla o své schopnosti a byla uvězněna v temné říši nočních můr, odkud se společně s Fortune vydává na cestu za pomstou a vykoupením a porazit svého trýznitele. To jí však budou komplikovat neustálé náhody a proměňující se okolnosti. K mému zklamání se bohužel ze hry vytratil ten nejoriginálnější prvek, který nabídla jednička, jelikož The Eternal Die sází na více akce, umírání a nezdary a celkově žánr roguelite. Celkově hra působí temněji, vážněji a méně hravě, dle vývojářů se však máme znovu dočkat zajímavého příběhu, ačkoli se první trailer soustředil především na akci. Při starém zůstává i příjemná výtvarná stylizace a barevná paleta, což se projeví ve čtyřech říších, jež ve hře navštívíme. Pokaždé však budou jiné, jelikož se budou mapy náhodně generovat. Tentokrát na ně ale budeme nahlížet z izometrického pohledu.
Neustále se proměňující říše a mapa v podobě spletitých labyrintů budou plné náhod v podobě různých zvratů, odměn a výzev. Tomuto chaosu je nutné se poddat a přizpůsobit mu svou strategii. Když nestačí zbraně, můžeme se spolehnout na pomoc Fortune nebo využít unikátního systému relikvií. Jejich nacházením a spojováním lze odhalit stovky kombinací nejrůznějších efektů a bonusů, které ovlivní boj i herní styl. Pokud se nezadaří, naším útočištěm bude Sanctuary, kde bude možné se po oživení posilnit, vylepšovat zbraně, měnit šatník nebo vést rozpravy s dalšími společníky a plnit jejich další úkoly, díky nimž odhalíme Aleksandřin plný potenciál. Také zde bude možnost zvolit si a získat požehnání, které při cestě za pomstou rovněž napomůže. I přes změny má mít i zde své místo hod kostkou, ovšem v jiném a zatím neupřesněném provedení, stejně tak by se měly jistým způsobem vrátit i deskovými hrami inspirované mapy. Vývojáři chtěli v pokračování zvýšit sázky a nabídnout hráčům zcela nový herní zážitek, dle reakcí na představovací trailer se ale řadě fanoušků prvního dílu netrefili do vkusu, ti nyní v nové hře vidí například Hades.
Lost in Random: The Eternal Die vyjde v roce 2025 na PC prostřednictvím Steamu, PlayStation 5, Nintendo Switch a Xbox Series, zároveň bude k dispozici v Game Passu. Naši recenzi prvního dílu si můžete připomenout zde či níže.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A jelikož je roguecokoli pro mě obdobně neoblíbený žánr jako kartičky, v knihovně jsem našel překvapivě 14 her typu rogueněco a hrál jsem zatím jen The Last Case of Benedict Fox (to mě hodně bavilo) a někdy bych chtěl zkusit Sifu, tak v kombinaci vizuálu a stylu je pro mne pokračování nezajímavé do té míry, že už jsem ho dal na Steamu ignorovat.
Samozřejmě nepochybuji, že se ze změny řada hráčů zaraduje a zaujme je to naopak více než jednička. Tak snad se vývojářům sázka na tuhle kartu… tedy vlastně na tuhle akci vyplatí.