Jednou z očekávaných novinek, kterou má přinést nový ročník série F1 od vývojářů z Codemasters, je podpora VR headsetů na počítačích. Vývojáři možnost závodit ve virtuální realitě potvrdili už v rámci oficiálního oznámení, až nedávno ale nechali vybrané novináře a influencery vyzkoušet, jak vypadá závodění v rychlostech přesahujících 300 kilometrů v hodině pohledem vlastních očí. Nad rámec toho nicméně poskytli přístup k jednomu z aktuálních buildů a umožnili prozkoumat je i nad rámec VR módu, takže se dozvídáme trochu víc o dalších režimech, včetně F1 Life s možností projet se v supersportech.
Začněme ale hraním ve virtuální realitě, které alespoň prozatím zůstane podle vyjádření game directora Leeho Mathera výsadou skutečně jen hráčů na počítačích. „Bohužel, nemáme žádné aktuální plány [vztahující se k jiným platformám], ale nikdy neříkej nikdy,“ odpovídal Mather na dotaz magazínu Gaming Bolt, zda se dočkají také hráči na PlayStationu. Nejednoznačná odpověď však naznačuje, že by mohli vývojáři uvažovat nad podporou PlayStation VR2, až bude headset k dispozici, ale vzhledem ke stále neznámému datu uvedení nesmí patrně lidé z Codies situaci komentovat, i kdyby už na pozadí probíhaly nějaké přípravy. Na každý pád vnímá studio Codemasters podporu VR jako velkou věc, která by mohla přinést zcela netušenou úroveň zážitku.
„Je to něco, na co se nás hráči ptají už řadu let. A protože tomu byla situace konečně nakloněna, můžeme funkci do série F1 přinést a hráči si budou moci vyzkoušet řídit vůz F1 a pochopit jeho chování,“ slibuje Lee Mather. „Hráči doslova ucítí, jaké to je. Budou moci také obdivovat detaily v kokpitu a budou naplno vnímat rozsah okolí okruhů a převýšení,“ dodává game director a poukazuje na něco, co nemusí lidé při hraní bez patřičné hloubky a možnosti přímého ponoření do závodů vnímat. Řada tratí se totiž pohledem televizních kamer i kamer ve hře jeví jako velmi plochá, takže i velká převýšení třeba na okruhu ve Spa či houpání na trati v Portimãu nemusí být vůbec patrné. „Není nad to, když se při průjezdu Eau Rouge ve Spa díváte přímo na trať před sebou. Ve spojení s naším precizním binaurálním zvukem zažije hráč novou úroveň pohlcení,“ dodává ostatně Mather a naráží přesně na ty nedostatky, které s sebou nese „placatá verze“.
Dá se však na druhou stranu očekávat, že i přes velká očekávání a slibný popis nebude VR mód pro každého. Jak popisuje redaktor VGC ve svém preview, hraní ve virtuální realitě mu přineslo akorát tak nevolnost, což ale férově připisuje i nedokončenému stavu hry. „Z kombinace extrémní rychlosti a nestálého výkonu se mi udělalo víc špatně, než Lewisovi Hamiltonovi po závodě v Abú Zabí,“ glosoval redaktor s odkazem na poskakování Mercedesu i ostatních monopostů kvůli aerodynamickým změnám, které přinesla aktuální sezóna. Propisují se ale nakonec i do hry a patrně víc, než jak bylo vidět z dostupných videí. VGC popisuje nové zpracování podlahy, která se stará o větší přítlak, jako citelnou změnu, jdoucí ruku v ruce s novým rozměrem kol. Auto je pocitově (i ve skutečnosti) těžší, nicméně zatáčení má být velmi uspokojivé právě díky tomu, jak silně drží vozy u země.
V preview se nicméně magazín vyjadřuje i k režimu F1 Life, který sice nebyl plně přístupný, ale začíná se z něj rodit místo, odkud budou chtít vývojáři, potažmo Electronic Arts, získávat druhotný příjem skrze mikrotransakce. Režim má umožnit vizuální úpravu vlastního závodníka nebo jeho příbytek, kam bude možné pozvat ostatní hráče. V módu má být zastoupen značkový obchod, ve kterém si hráči budou za skutečné peníze kupovat jednotlivé kousky garderoby či nábytku a VGC otevřeně mluví o tom, že očekává všechny možné útoky na peněženky, včetně časově omezených nabídek. Co se týče supersportů, zahrát si s nimi zatím nikdo mimo vývojářů nemohl, zdá se ale, že půjde skutečně jen o sérii časovek a speciálních jízd například s celebritami, jako se děje za přítomnosti závodníků F1 v rámci akce Pirelli Hot Lap.
Uvidíme tedy, jak propracovaný tento mód vlastně bude a zda se úpravy vlastního závodníka propíšou i do samotné hry. F1 22 vychází 1. července na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series s tím, že se k titulu mohou hráči dostat dříve skrze dražší edici nebo předplatné EA Play.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.