Červnová prezentace Sony přinesla vedle odhalení podoby konzole PlayStation 5 také řadu zajímavých oznámení, mezi kterými nechybělo ani Gran Turismo 7. Ačkoliv vývojáři z Polyphony Digital dosud neuvedli, na kdy připadne vydání, mohli jsme sledovat první záběry ze hry a dávat si je dohromady s předchozími vyjádřeními, kterými hýřil v průběhu uplynulých měsíců designér Kazunori Jamauči. Ačkoliv před odhalením hry nebyl z pochopitelných důvodů příliš konkrétní, několikrát zmiňoval v souvislosti s finální podobou hry očekávaný výkon PlayStationu 5 a nejednou došlo na přání, zprostředkovat hru až s 240 fps.
„Nechtěl bych zůstávat na hranici 60 fps, mnohem více mě zajímá zvýšení na 120, nebo dokonce 240 fps,“ zopakoval pak v červnu a hráči začali ambiciózní plány považovat za skutečné. Nyní se však zdá, že hra v rozlišení 4K nenabídne víc než oněch 60 fps, čímž se sice nedostáváme k aktuálnímu standardu, ale přeci jen nemusí být technologický pokrok tak velký, jak se mohlo skrze zmiňovaná vyjádření jevit.
S informací přišel oficiální web PlayStationu, resp. sekce věnovaná právě sedmému Gran Turismu. Vedle obrázků a již viděných videí totiž na konci stránky zmiňuje nejzákladnější rysy, k nimž se Polyphony Digital dostane právě skrze nadcházející konzoli PlayStation 5. Potvrzení podpory 3D audia, haptické odezvy, adaptivních triggerů nebo rychlého načítání vás ve světle opakujících se informací nepřekvapí. Část věnovaná rozlišení ale přichází s oním zklamáním a naznačuje, že bez patřičné optimalizace se nového standardu nemusíme dočkat u všech titulů.
„Žasněte nad kvalitou vykrelsení pomocí ray tracingu s podporou 4K, HDR a cílovou frekvencí 60 snímků za vteřinu,“ uvádí Sony konkrétně a pochopitelně vyšší frekvenci nevyvrací. Pokud ale ke slovu přijde, hráči se na ni dostanou pravděpodobně jen za cenu snížení rozlišení, což ale z druhé strany může celkovou kvalitu obrazu viditelně degradovat. Je nicméně nutné poukázat na to, že ačkoliv se jedná o oficiální informace, postrádají jakýkoliv bližší komentář samotných autorů hry a určitě není vyloučeno, že dojde na tomto poli k posunu. Ostatně, pomalu se rodí seznam her, které na nových konzolích bájnou hranici 60 fps překonají, byť se to zatím týká převážně multiplatformních záležitostí jako Call of Duty: Black Ops Cold War, Dirt 5 nebo Rainbow Six. Microsoft však počítá také se 120 fps v Gears 5, multiplayeru Halo Infinite nebo také v Ori and the Will of the Wisps.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nemyslím si ,že grafický skok nebude poznať,ale podľa mňa bude to najmenší grafický skok skrz generácie PlayStation konzol a hlavne pre majiteľov PS4 PRO.
Ja sa teším na adaptívne trigre(ktoré využije možno 30% hier,ak vôbec),menšie loadingy(samozrejme ,že niesu história ak tvrdila Sony) a samozrejme samotné exkluzívne hry(dúfam,že Sony ich nebude oznamovať 2-3 roky pre launchom).
Na samotný GT sa teším.Sport bol OK ,ale len na multak.
PS5 je neskutečná mašina, ale proti Pročku to prostě nebude úplně generační skok v grafice no. Jinak více her v 60fps vítám. Už teď jsem si často pouštěl performance mód i za cenu ztráty detailů.
Adaptivní triggery a 3daudio bude taky pecka. Konečně se někdo zabývá HRTF. To si myslím posune ten audio zážitek mnohem dál. Jinak tu samozřejmě 3d audio je už dlouho. A co mě nejvíc štvalo u PS4 i PS3 – loadingy. Člověk si chce chvilku zahrát a čeká 5 minut na start konzole, hry, pozice…..Já jsem nahypovanej dost 🙂