branding
Podle autora God of War vzniká v Sony protiváha Game Passu

Autor God of War: V Sony vzniká vlastní „Game Pass“

David Jaffe se ale obává, aby nešlo jen o zpětnou kompatibilitu. To by prý byl Ryanův konec

Zdroj: Sony
9. 4. 2021

Není sporu, že Game Pass je obrovským lákadlem, proč hrát hry na Windows, resp. konzolích Xbox. Nabídka se neustále zlepšuje, nedávno ji doplnily v rámci nejdražšího stupně předplatného tituly od Electronic Arts, Microsoft ji následně obohatil o další hry od Bethesdy, a to ani nemluvě o titulech, které jsou do Game Passu uváděny v den svého vydání. Nebylo by se proto čemu divit, kdyby s podobnou službou přišel i největší herní konkurent Microsoftu a o Game Passu jsme se začali bavit také v souvislosti s PlayStationem. Jistě, PS Now by funkce mohl snadno převzít a rozšířit své možnosti, k žádným oficiálním náznakům ale nedošlo a navenek se nezdá, že by Sony aktivně problém řešila. Autor série God of War či Twisted Metal David Jaffe si ale myslí něco jiného a ve vlastním streamu prohodil, že protiváha Game Passu v Sony pochopitelně vzniká.

„Opakovaně jsem říkal, že lidé, kteří píší nekrolog Jima Ryana, přistupují k celé věci předčasně,“ říká Jaffe. Navazuje tím na stížnosti fanoušků, že právě Ryan je tou největší „brzdou“ veškerého pokroku a měl by být vystřídán někým, kdo pružněji reaguje na moderní trendy a je ochotný trochu riskovat. Jaffe ale kontruje a uvádí, že na základě svých zdrojů uvnitř Sony – tedy pravděpodobně z řad bývalých kolegů, s nimiž dlouhé roky pracoval, než v roce 2007 odešel – může potvrdit, že se něco děje a tím něčím má být plnohodnotná odpověď na několikrát zmiňovaný Game Pass. Na druhou stranu se ale nezdá, že by chtěl Jaffe říct víc, případně že by něco víc vůbec věděl, protože dále pouze spekuluje, jak by reakce na Microsoft v podání nové služby Sony měla vypadat.

Knihovna služby PS Now od roku 2015 solidně narostla – čítá asi 700 titulů ze třech předchozích generací PlayStationu, z čehož asi 300 her lze stáhnout a hrát lokálně.

Na tomto místě se obává, aby Jim Ryan nepovažoval za dostatečnou protiváhu pouze systém zpětné kompatibility pro tituly z PS3, PS2 a PS1, tedy shodně, jako separátně od Game Passu nabízí nejnovější Xbox Series. „Asi by mě to přimělo říct, že tenhle chlápek nemá páru, protože tohle by nemohlo konkurovat Game Passu ani náhodou,“ říká Jaffe. Nemyslí si však, že by Sony uvažovala tímto směrem a nechystala něco víc, klidně se shodným modelem předplatného, aby opravdu mohlo dojít na přímé poměřování sil. Vrátíme-li se ke zmiňované streamovací službě PS Now, knihovna od roku 2015 solidně narostla – čítá asi 700 titulů ze třech předchozích generací PlayStationu, z čehož asi 300 her lze stáhnout a hrát lokálně. To je dobrý začátek, ale pokud nebudou nabídku pravidelně doplňovat nové tituly, případně si Sony nezaplatí jejich debut, opět bude stát tam, kde stojí nyní. Bez povšimnutí pak není ani to, že PS Now není dostupné celosvětově a právě rozšíření infrastruktury by bylo žádoucí i pro možné soupeření s xCloudem.

Uvidíme tedy, jestli se například iniciativa PlayStation Plus Collection nebo Play at Home rozroste a nechá hráče za předplatné hrát kolekci nových her, trendy hovoří jasně a nepochybujeme, že by se to fanouškům náramně zamlouvalo.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru