branding
Assassin’s Creed Shadows (Red), Ubisoft, Podívejte se na trailer z Assassin’s Creed Shadows

Podívejte se na trailer z Assassin’s Creed Shadows

Všechny dřívější spekulace se potvrdily. Máme podrobnosti, screenshoty i další obrázky

Zdroj: Ubisoft
Název: Assassin’s Creed Shadows (Red) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 14. 2. 2025

Společnost Ubisoft dnes blíže představila nový Assassin’s Creed Shadows, který hráče vezme do historického Japonska. V mnoha ohledech se naplnily dřívější spekulace a neoficiální zprávy. Hra míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series a vyjde 15. listopadu. Dorazí ale také na Mac a službu Amazon Luna.

Hlavními hrdiny jsou černý samuraj a japonská dívka, která ovládá umění nindžů. Užijeme si propletené příběhy Jasukeho a Naoe, jejichž životy se osudově protnou. Dvojici hratelných postav jsme si užili už například v Assassin’s Creed Syndicate, tehdy šlo ale o sourozence. Vypravíme se do Japonska 16. století a narazíme samozřejmě jako už tradičně na řadu skutečných historických postav.

Každý hrdina nabídne trochu jiný styl boje s vlastním progresem, skilly, zbraněmi a statistikami. Naoe se zaměří spíš na plížení a stealth, zatímco Jasuke bude dominovat v síle a otevřené konfrontaci. Autoři slibují, že budeme mít na výběr různé způsoby, jak mise vyřešit. Naoe spoléhá na plížení, infiltraci, stíny a skrývání. Umí rozptýlit nepřátele, používat vrhací nože kunai nebo kouřové bombičky. Spoléhá se i na hák a parkourové schopnosti v kombinaci se skrytou čepelí. Jasuke si naopak troufne i na přesilu nepřátel a bude moci využívat rozličné zbraně v boji na blízko i na dálku.

Autoři slibují rozlehlý otevřený svět s různorodou krajinou, počasím i ročními obdobími. Navštívíme města, přístavy, hrady, svatyně i venkov. Feudální Japonsko tu prý ožije jako nikdy předtím díky nejnovější verzi enginu Anvil a výkonu současných konzolích a PC. Vybudujeme vlastní síť špehů, můžeme najmout spojence a vytvořit si vlastní domov, který upravíme k obrazu svému.

Primárně má vývoj nového projektu na starost studio Ubisoft Quebec. Standardní edice se bude prodávat za 80 eur na konzolích a za 70 eur na PC a Macu. Za předobjednávku dostanete speciální quest. V nabídce jsou také gold, ultimátní a sběratelská edice obsahující další obvyklé bonusy včetně season passu, který láká na dvě rozšíření, a třídenního prioritního přístupu. Gameplay videa se dočkáme v červnu.

Souběžně s prvním trailerem zveřejnili vývojáři z Ubisoftu také úvodní vývojářský deníček, ve kterém představují hlavní hrdiny hry a některé další detaily. Jak už víte, protagonisty budou samuraj Jasuke a dívka Naoe, která ovládá umění nindžů, též zvané šinobi. Game director Charles Benoit ve videu uvedl, že chtěli dát hráčům možnost užít si oba dosti odlišné přístupy a věděli, že je nemohou otisknout do jediné postavy. Jedním z důvodů byl také fakt, že samurajové a nindžové pochází z odlišných sociálních tříd, takže by jakékoliv spojování nedávalo žádný smysl.

Brooke Davies, která ze své pozice režisérky narativní části Assassin’s Creed Shadows otevřela ve své části téma Jasukeho – samuraje, který však nepochází z Japonska, ale má africké kořeny. K téhle netradiční historickými prameny podložené postavě se stavěli dle slov Davies velmi zodpovědně, a ačkoliv o Jasukem není známo mnoho, vývojáři vycházeli z toho, že se do Japonska dostal v roce 1579, a právě v této chvíli hra začíná. Davies načrtnula, že Jasuke si vytvořil vztah s řadou vlivných osobností této doby, včetně Nobunagy Ody, ale také s představiteli Portugalska či Jezuity. Jedním z hnacích motorů, proč pro příběh nového dílu Assassin’s Creed využít právě Jasukeho, pak byl prostý fakt, že on sám prozkoumával Japonsko a hráči tak mohou na tuto cestu vyrazit společně s ním.

Druhou hratelnou postavou je zmiňovaná Naoe, která pochází z provincie Iga, vzdálené horské části Japonska, jež je rovněž místem zrodu nindžů či mistrů umění šinobi, chcete-li. Konflikt pak vznikne přímo mezi Naoe a Odou, který do provincie zamíří se svým vojskem s cílem zbavit se nindžů a tím pádem i hrozby pro svůj rod a své snahy v rámci válek, které v té době zmítaly Japonsko. Důležitou roli by pak v příběhu Naoe měla sehrát další historická postava – legendární bojovník šinobi Nagato Fudžibajaši a současně i Naoin otec. To by mělo vysvětlit, proč má schopnosti nindžů, případně proč v už tak mladém věku zastává tak vznešené hodnoty a nese s sebou určitou část moudrosti předanou jí otcem.

Aby bylo všechno zcela zřejmé, Benoit ještě podtrhnul, že zatímco hra za Jasukeho bude orientována na souboj, přístup Naoe bude přirozeně čerpat z kradmého přístupu a útoku ze zálohy. Jasuke bude moci podle slov game directora bojovat hned s několika nepřáteli najednou, bude se moci probourávat dveřmi do domů a místností nebo prolamovat nepřátelskou zbroj. Naoe naproti Jasukemu bude moci využít skrytou čepel, její výstroj ji dovolí pohybovat se neslyšně a obecně by mělo hraní v jejím podání více připomínat „assassínský“ přístup. Oba protagonisty by pak mělo odlišovat i jejich myšlení, přístup k životu, ale i řešení problémů. Oba mají být inteligentní, Naoe ale má z pochopitelných důvodů spíše skrývat své emoce, zatímco Jasukemu by mělo přejít do krve chování samurajů, určitá hrdost, ale také disciplína a odhodlání. Vývojáři si pohrávali s myšlenkou, jakým by musel být člověkem, aby zvládl tak náročný přerod a hlavně službu u Nobunagy Ody, což by se nakonec mělo ve hře naplno projevit.

Nahlásit chybu v článku

24

Napsat komentář

Další články
Nahoru