Společnost Ubisoft dnes blíže představila nový Assassin’s Creed Shadows, který hráče vezme do historického Japonska. V mnoha ohledech se naplnily dřívější spekulace a neoficiální zprávy. Hra míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series a vyjde 15. listopadu. Dorazí ale také na Mac a službu Amazon Luna.
Hlavními hrdiny jsou černý samuraj a japonská dívka, která ovládá umění nindžů. Užijeme si propletené příběhy Jasukeho a Naoe, jejichž životy se osudově protnou. Dvojici hratelných postav jsme si užili už například v Assassin’s Creed Syndicate, tehdy šlo ale o sourozence. Vypravíme se do Japonska 16. století a narazíme samozřejmě jako už tradičně na řadu skutečných historických postav.
Zdroj: Ubisoft
Každý hrdina nabídne trochu jiný styl boje s vlastním progresem, skilly, zbraněmi a statistikami. Naoe se zaměří spíš na plížení a stealth, zatímco Jasuke bude dominovat v síle a otevřené konfrontaci. Autoři slibují, že budeme mít na výběr různé způsoby, jak mise vyřešit. Naoe spoléhá na plížení, infiltraci, stíny a skrývání. Umí rozptýlit nepřátele, používat vrhací nože kunai nebo kouřové bombičky. Spoléhá se i na hák a parkourové schopnosti v kombinaci se skrytou čepelí. Jasuke si naopak troufne i na přesilu nepřátel a bude moci využívat rozličné zbraně v boji na blízko i na dálku.
Autoři slibují rozlehlý otevřený svět s různorodou krajinou, počasím i ročními obdobími. Navštívíme města, přístavy, hrady, svatyně i venkov. Feudální Japonsko tu prý ožije jako nikdy předtím díky nejnovější verzi enginu Anvil a výkonu současných konzolích a PC. Vybudujeme vlastní síť špehů, můžeme najmout spojence a vytvořit si vlastní domov, který upravíme k obrazu svému.
Primárně má vývoj nového projektu na starost studio Ubisoft Quebec. Standardní edice se bude prodávat za 80 eur na konzolích a za 70 eur na PC a Macu. Za předobjednávku dostanete speciální quest. V nabídce jsou také gold, ultimátní a sběratelská edice obsahující další obvyklé bonusy včetně season passu, který láká na dvě rozšíření, a třídenního prioritního přístupu. Gameplay videa se dočkáme v červnu.
Souběžně s prvním trailerem zveřejnili vývojáři z Ubisoftu také úvodní vývojářský deníček, ve kterém představují hlavní hrdiny hry a některé další detaily. Jak už víte, protagonisty budou samuraj Jasuke a dívka Naoe, která ovládá umění nindžů, též zvané šinobi. Game director Charles Benoit ve videu uvedl, že chtěli dát hráčům možnost užít si oba dosti odlišné přístupy a věděli, že je nemohou otisknout do jediné postavy. Jedním z důvodů byl také fakt, že samurajové a nindžové pochází z odlišných sociálních tříd, takže by jakékoliv spojování nedávalo žádný smysl.
Brooke Davies, která ze své pozice režisérky narativní části Assassin’s Creed Shadows otevřela ve své části téma Jasukeho – samuraje, který však nepochází z Japonska, ale má africké kořeny. K téhle netradiční historickými prameny podložené postavě se stavěli dle slov Davies velmi zodpovědně, a ačkoliv o Jasukem není známo mnoho, vývojáři vycházeli z toho, že se do Japonska dostal v roce 1579, a právě v této chvíli hra začíná. Davies načrtnula, že Jasuke si vytvořil vztah s řadou vlivných osobností této doby, včetně Nobunagy Ody, ale také s představiteli Portugalska či Jezuity. Jedním z hnacích motorů, proč pro příběh nového dílu Assassin’s Creed využít právě Jasukeho, pak byl prostý fakt, že on sám prozkoumával Japonsko a hráči tak mohou na tuto cestu vyrazit společně s ním.
Zdroj: Ubisoft
Druhou hratelnou postavou je zmiňovaná Naoe, která pochází z provincie Iga, vzdálené horské části Japonska, jež je rovněž místem zrodu nindžů či mistrů umění šinobi, chcete-li. Konflikt pak vznikne přímo mezi Naoe a Odou, který do provincie zamíří se svým vojskem s cílem zbavit se nindžů a tím pádem i hrozby pro svůj rod a své snahy v rámci válek, které v té době zmítaly Japonsko. Důležitou roli by pak v příběhu Naoe měla sehrát další historická postava – legendární bojovník šinobi Nagato Fudžibajaši a současně i Naoin otec. To by mělo vysvětlit, proč má schopnosti nindžů, případně proč v už tak mladém věku zastává tak vznešené hodnoty a nese s sebou určitou část moudrosti předanou jí otcem.
Aby bylo všechno zcela zřejmé, Benoit ještě podtrhnul, že zatímco hra za Jasukeho bude orientována na souboj, přístup Naoe bude přirozeně čerpat z kradmého přístupu a útoku ze zálohy. Jasuke bude moci podle slov game directora bojovat hned s několika nepřáteli najednou, bude se moci probourávat dveřmi do domů a místností nebo prolamovat nepřátelskou zbroj. Naoe naproti Jasukemu bude moci využít skrytou čepel, její výstroj ji dovolí pohybovat se neslyšně a obecně by mělo hraní v jejím podání více připomínat „assassínský“ přístup. Oba protagonisty by pak mělo odlišovat i jejich myšlení, přístup k životu, ale i řešení problémů. Oba mají být inteligentní, Naoe ale má z pochopitelných důvodů spíše skrývat své emoce, zatímco Jasukemu by mělo přejít do krve chování samurajů, určitá hrdost, ale také disciplína a odhodlání. Vývojáři si pohrávali s myšlenkou, jakým by musel být člověkem, aby zvládl tak náročný přerod a hlavně službu u Nobunagy Ody, což by se nakonec mělo ve hře naplno projevit.
Jo, je mi jasné, že mnozí budou říkat UBIshit, no pre-order apod., ale já jsem nadšený. Byť opatrný… Počkám na gameplay atd.
Celkem nadšený jsem byl i z Mirage. Jakože návrat ke kořenům (Protože miluji původní AC.) a tak. Ale nakonec vcelku zklamání. Stejný engine jako Valhalla nenadchnul, nerozbilo se ani nádobí ve stánku, když jsem po něm skákal…
Shadows má mít nový/lepší engine, pokročilou zničitelnost prostředí, nebude svázán starou generací konzolí, počasí prý ovlivní hratelnost atd. Možnost dvou postav a přepínání mezi nimi nahrává také znovuhratelnosti… Rozdílné herní styly obou postav… No všechno zní a vypadá slibně.
Nicméně GoT nastavil laťku hódně vysoko (Už aby byla dvojka mimochodem!).
Uvidíme…
Tak už ani japonec není dostatečně „color“? Asi je to fuk, série AC je už ve sra*kách tak hluboko, že jí ven nečouhá ani prst natažené ruky. A pitomý příběh a repetitivní nudnou hratelnost na nesmyslně velké generické mapě už to nemá kam zhoršit.
Hodnotenia kritikov, hracov na steame aj predaje hovoria presny opak. Neviem kde si vsetci hateri cucate informacie ako je seria v sra*kách alebo ze ubisoft upada, ked je to aj napriek vsetkej tej snahe znicit ubisoft presne naopak. Drviva vacsina hracov sa bavi a kazdy diel sa predava lepsie. A mozete sa niektori postavit aj na hlavu a odrazat usami.
To se ale nevylučuje. Prostě je to průmyslově zpracovaný fastfood, který Ubisoft vyrábí v sériové výrobě jeden kus za rok. Za mě je to sh*t stejně jako filmy od Marvelu, ale jsem smířený s tím, že existuje spousta lidí, co si to užijou na plné pecky jako burger v Mekáči.
Nejsem prvoplánový hater ubisoftích her, ale posledním díl byl fakt nudný s mdlou hratelností a nezáživným prostředím. Za ta rekordní čísla může Ubisoft poděkovat především covidové karanténě. Nevím jestli je to skutečně pravda, ale prý je to díl, který dohrálo nejméně hráčů…
Za mňa vyzerá nový Assassin z Japonska mimoriadne dobre a podľa slov tvorcov aj dosť sympaticky. Ale tak pôsobí každá hra od Ubisoftu zo začiatku a potom príde sklamanie. Má to potenciál sa rovnať s Ghost of Tsushima. Uvidíme.
Zdroje neříkají ani tak, ani onak. Není to vyloučené, ale není k tomu žádný zdroj. Pokud někdo tvrdí, že stoprocentně byl, nebo nebyl, tak to dělá z nějakého ideologického důvodu.
Mám to bohužel stejně. Yasukeho bych možná i přežil v případě, ze by me hra nelimitovala stupidnimi archetypy postav. V akční adventure/RPG na xxx hodin v open worldu mi toto absolutně kazi dojem. Přál jsem si alespoň možnost si postavy upravit specifickým armorem a zbraněmi. Jednoduše hrát s nimi po svém, ale zatím to vypadá, ze Yasuke bude proste tank s heavy armorem a bez skryté čepele. V mých očích velká skoda a krok zpět.
Ono někde padlo, že si nebudeš moci vybrat zbraně a armory? Jestli jo, tak jsem to minul. Hold každá postava bude vhodnější v určitým směru. Spíš mě zajímá, jakým způsobem se mezi nima bude přepínat.
Pokud mám možnost volby, vždycky hraju za muže. Nicméně např. Horizon jste nehrál? Aloy nevadila? Tomb Raider? Taky byl problém se vcítit do ženy?
Ps: Jestli jste hry nehrál a byl to problém, je to v pořádku. Každý to máme jinak…
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Celkem nadšený jsem byl i z Mirage. Jakože návrat ke kořenům (Protože miluji původní AC.) a tak. Ale nakonec vcelku zklamání. Stejný engine jako Valhalla nenadchnul, nerozbilo se ani nádobí ve stánku, když jsem po něm skákal…
Shadows má mít nový/lepší engine, pokročilou zničitelnost prostředí, nebude svázán starou generací konzolí, počasí prý ovlivní hratelnost atd. Možnost dvou postav a přepínání mezi nimi nahrává také znovuhratelnosti… Rozdílné herní styly obou postav… No všechno zní a vypadá slibně.
Nicméně GoT nastavil laťku hódně vysoko (Už aby byla dvojka mimochodem!).
Uvidíme…
Ps: Jestli jste hry nehrál a byl to problém, je to v pořádku. Každý to máme jinak…