branding
F1 24, EA Sports, Podívejte se na první ucelené záběry z F1 24

Podívejte se na první ucelené záběry z F1 24

Codies seznamují hráče s největšími novinkami v hratelnosti. Prim hraje nový jízdní model

Zdroj: Electronic Arts
23. 4. 2024
Název: F1 24 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 31. 5. 2024

Jak vývojáři z Codemasters minulý týden slíbili, tak se i stalo. Včera v podvečer došlo po oficiálním oznámení F1 24 také na první souvislejší ukázku z hraní prostřednictvím vývojářského deníčku, který se zaměřoval na změny a novinky v hratelnosti. Ty se samozřejmě v případě simulátoru formule 1 točí zejména kolem chování jednotlivých vozů, kde je očividně stále co vylepšovat. Dynamic Handling, jak byl balík úprav po vzoru podobných prvků z jiných sportovních her od EA Sports pojmenování, v sobě skrývá přepracované chování monopostu F1 v různých fázích jízdy, při odlišných rychlostech a na různých tratích. Hráči budou moci naplno využít možnosti odpružení kol, přepracované přilnavosti pneumatik i nového aerodynamického modelu, který ovlivňuje například jízdu za dalším vozem, ale i další jednotlivosti závodění ve vysokých rychlostech.

Video není příliš dlouhé, přesto se do něj vývojářům podařilo dostat poměrně dost informací i s názornými ukázkami toho, co nás na konci května čeká. Jako první přichází ke slovu vlastní ovladatelnost vozu a jeho chování v různých podmínkách. Podle oslovených tvůrců obsahu, kteří jsou ve videu citováni, bude hrát v F1 24 mnohem větší roli hmotnost monopostu, resp. její změna během závodu. Podle vývojářů došlo také na největší změnu v historii, která se týká zavěšení kol, což zase přímo ovlivňuje způsob, jakým můžete projíždět zatáčky nebo jak nakládat s plynovým pedálem. Je zřejmé, že pocity oslovených tvůrců obsahu se jen těžko přenáší do podoby slov a nějakého vysvětlení, v tuhle chvíli bychom si ale mohli vystačit s konstatováním, že by se nový díl série mohl ovládat trochu jinak, než jak tomu bylo v případě loňského ročníku.

Dále se vývojáři věnují pneumatikám, jejich vlastnostem a také opotřebení. Snahou bylo dosáhnout realistického ztvárnění degradace pneumatik a projevů teploty. Obecně by mělo platit, že plynulá jízda bez protivníka přímo před sebou nebude mít na pneumatiky takový dopad, jako snaha udržet se v těsném závěsu formule před sebou bez vyvarování se drobným chybám. Vývojáři se pak zaměřili také na realističtější zpracování jízdy například za deště, a to nejen ve smyslu grafiky, ale opět i fyziky ve smyslu rozšířené zpětné vazby, kterou by měl hráč skrze svůj vůz dostávat od povrchu trati. Podle Codies to bude možné využít ve vlastní prospěch s porozuměním, co všechno si ještě můžete dovolit, a co už by bylo příliš riskantní. Vývojáři také potvrdili, že vyjetí z osychající ideální stopy během závodu za mokra bude mít přímý dopad na snížení teploty pneumatik, což by mělo dát hře další strategickou vrstvu navíc.

F1 24 přijde také s přepracovaným aerodynamickým modelem, který by měl být přesnější například při jízdě v závěsu za jiným monopostem a ve ztvárnění vlivů, jaké má takové stíhání na váš vůz. To jde ruku v ruce s vylepšením DRS, stejně jako s přepracovaným chováním motoru a jeho podrobnějším nastavením. Budete mít například možnost zvolit, jakým způsobem bude kumulována energie pro využití skrze ERS. Nad ním také budete mít větší kontrolu a můžete si zvolit jakékoliv mapování v jakékoliv fázi závodu i celého závodního víkendu. Více o hře bychom se měli dozvědět zase za pár dní, konkrétně ve čtvrtek od 17 hodin, kdy se vývojáři pro změnu zaměří na novinky v kariéře.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru