Válečná akce Six Days in Fallujah se po delší době pochlubila novými ukázkami. Dohromady jsme se dočkali několika minut pre-beta záběrů přímo z akce v rozlišení 4K. Autoři upozorňují, že se stále díváme na rozpracovanou hru a její kvalita ještě neodpovídá jejich finálnímu cíli. Nové materiály se zaměřují na to, jak bude možné v titulu podniknout útok na budovu, v níž se potenciálně mohou ukrývat nepřátelé. Tým je možné rozdělit a zaútočit hned z několika různých směrů s využitím více vstupních bodů. Nepřátele tak lze zaskočit, zvýšíte své šance na úspěch a naopak snižujete riziko ztrát na vlastní straně.
Podle autorů je to ale jen jeden z možných příkladů, protože díky procedurální architektuře nabídne hra mnoho různých variací na podobné téma. Vývojáři upozorňují také na to, že obránci tradičně největší pozornost věnují hlídání a opevnění dveří v přízemí, zatímco s průnikem přes patro tolik nepočítají. Ve hře je ale možné přirozeně zaútočit také z nadzemního podlaží. Do něj se mohou vojáci vyhoupnout s pomocí vlastních sil, někdy do patra vede venkovní schodiště, anebo může dvě budovy spojovat nějaká lávka a z jedné se dostanete na střechu další.
Six Days in Fallujah slibuje realistickou taktickou first person akci, která chce vylíčit neslavný střet a vyprávět příběhy nejen vojáků, ale také iráckých civilistů. Takzvaná zmíněná procedurální architektura údajně přetvoří celé bojiště při každé hře a každá místnost a každá budova se mohou změnit. Jednotlivé mise mají prezentovat skuteční účastníci bojů z různých stran. Titul kromě PC míří také na konzole PlayStation a Xbox.
S ohledem na téma a další okolnosti získal projekt Highwire Games poměrně kontroverzní pověst. Ostatně poprvé se o něm mluvilo už v roce 2009 a právě kvůli jeho citlivému a polarizujícímu tématu se jej nakonec vzdal původní vydavatel, kterým byla společnost Konami. Původní vývojáři ze studia Atomic Games zkrachovali už v roce 2011. Až v roce 2021 hru vzkřísilo studio Highwire Games a společnost Victura. Na vývoji se podílejí někteří bývalí autoři Halo a Destiny.
Do detailů není třeba zabíhat. Projektu jsme se na Vortexu opakovaně věnovali. Další podrobnosti najdete v našich starších článcích nebo na oficiálním webu.