Kromě velkých oficiálních prototypů a techdem od zavedených týmů a studií, která začala využívat nový Unreal Engine 5, skoro každý den internet okouzlí nějaká menší ukázka schopností nové technologie od Epicu. Už před časem jsme vám na Vortexu ukazovali výběr zajímavých projektů, které většinou tvoří jednotlivci, ať už úplní nadšenci, anebo profesionálové, ale ve svém volném čase. Podívali jsme se, jak by v UE5 mohl vypadat potenciální nový Batman, Superman nebo třeba remake Portalu. Teď na tento výběr navážeme, protože je to téma stále velmi přitažlivé.
Ačkoli za nějaký čas se stane prezentovaná grafika normou, v tuto chvíli nás podobné kreace dovedou stále ohromit, a tak si podle nás zasluhují pozornost jako jakýsi pohled do možné budoucnosti. Je nicméně nutné upozornit, že jde zpravidla i v případě konceptů open world her jen o malý fragment potenciálního světa, v němž schází skutečná hratelnost a vlastně vše ostatní, co hru dělá hrou. Je na to třeba myslet i z toho důvodu, že podobné demoverze nás mají skutečně v první řadě ohromit grafikou a vše ostatní jde u nich stranou a jejich autoři to nemusí řešit ani to projekt nezatěžuje výkonnostně.
Závěrem bych ještě zdůraznil, že tohle není ani tak článek v pravém slova smyslu jako spíš velká galerie videí podobných projektů, které mě zaujaly v posledních týdnech a neměli jsme možnost se jim na Vortexu věnovat jednotlivě. Takže si udělejte pohodlí, protože na programu toho máme dost.
Když už minule došlo na různé superhrdiny, můžeme v nich rovnou pokračovat. Iron Man opět využívá existující svět Matrixu od Epicu a vytvořil jej Aaron Wayne Morse. Demo je možné si stáhnout, ale soustředí se výhradně na pohyb a let hlavního hrdiny, nikoli na boj v pravém slova smyslu.
Dalším hrdinou od Marvelu, kterého si vzali fanoušci do parády, je pavoučí muž alias Peter Parker. Opět využívá město z Matrixu a youtuber s přezdívkou dwr chce naznačit, jak by mohla vypadat další hra se Spider-Manem. Používá k tomu model postavy, na které od roku 2020 pracuje Lewis Fiford. I tohle demo je možné si stáhnout a není jen na koukání.
Velký ohlas právem vzbudila ukázka z “remaku” Vice City, kterou vytvořil TeaserPlay. Jeho záměrem bylo prý ukázat, jak skvěle se UE5 hodí na sandbox hry. Chtěl také podle svých slov demonstrovat, jak měla vypadat vylepšená verze od Rockstaru. Při tvorbě využil například jednu z nových technologií Lumen, která se stará o osvícení a odrazy.
Stejný autor jako v předchozím případě vytvořil také návrh, jak by na UE5 mohlo vypadat San Andreas.
A do třetice TeaserPlay. Popisovat každý projekt jednotlivě ani nemá smysl, necháme promluvit raději samotná videa. Na jeho kanálu najdete obrovské množství dalších klipů z různých konceptů a prototypů inspirovaných slavnými značkami. Často se samozřejmě opírají o další assety, podrobnosti pak samozřejmě najdete u každého zvlášť.
Pozornost fanoušků si získala také ukázka Halo na UE5 nazvaná The Zeta Halo Experience. Je možné si ji stáhnout a prostředí prozkoumat osobně. Hlavním strůjcem projektu je Infinite Forges, ale mohl se spolehnout na pomoc několika kolegů. Infinite Forges jinak pracuje jako level designer v Gearboxu. Na jeho kanálu najdete i jiné zajímavé kreace.
Netrpělivě očekávaný Starfield samozřejmě nepohání technologie Unreal Engine 5. Ale jak by s ní mohl vypadat? To si zkusil představit a předvést v praxi Pasquale Scionti, který jinak pracuje ve studiu Ninja Theory. Jeho soukromým projektům se už dřív dostalo značné pozornosti. I my na Vortexu jsme v minulosti psali třeba o jeho Silent Hillu v UE5.
WIP Inspired by Mass Effect & Starfield
Unreal Engine 5 Lumen Nanite character with Cc3 & als4 https://t.co/hKkMbZcfnMhttps://t.co/MB2ACfuS36#unrealengine5 #UE5 #MassEffect #Starfield #planet #quixel #Videogame @UnrealEngine @quixeltools @80Level @bioware @BethesdaStudios pic.twitter.com/gFKmoKQb2p— pasquale scionti (@scionti_design) May 17, 2022
Enfant Terrible dal zase dohromady ukázku, jak by s využítím různých cizích existujících assetů mohl vypadat Cyberpunk na Unreal Enginu 5. Na jeho kanálu najdete podobné kreace i ke hrám Dark Souls, Half-Life, Alien, Starfield, Fallout, Star Wars Jedi, Mass Effect, Red Dead Redemption nebo Dragon Age.
Leo Torres ukázal, jak by mohl vypadat takový hypotetický Dragon Age.
Všechny projekty na UE5 se ale nesnaží nutně o co nejrealističtější grafiku. Dávid Kerekes použil původní modely a textury Need for Speed III: Hot Pursuit z roku 1998 a protáhl je UE5 ve snaze zjistit, jak by takový retro kousek mohl těžit z nových technologií i při zachování původní estetiky. Vidět je to třeba na osvětlení, stínech nebo odrazech.
A konečně na úplný závěr jsme si nechal Skyrim. Podívat se můžete na proslulou úvodní vesnici v UE5, kterou vytvořil Christian Gomm z Myrkur Games. Už dřív takto experimentoval i s jinými částmi Skyrimu a dokonce také Oblivionu v Unreal Enginu, jak se můžete přesvědčit na jeho kanálu.