Během Opening Night Live studio Warhorse představilo gameplay trailer, kterým lákali na dnešní plánovanou premiéru vydatné 25minutové ukázky hratelnosti Kingdom Come: Deliverance II. Ta nás společně s komentářem a českými titulky provedla venkovem, Kutnou Horou, Jindřichovým dobrodružstvím, útrapami i radovánkami. Rovněž představila různorodé přístupy k některým úkolům, interakcím a také situacím nejen během plnění misí, ale i během obyčejného potulování se městem či světem celkově. A jelikož je Kingdom Come: Deliverance II hrou bohatou na možnosti, dostane se Jindra v ukázce do zajímavých konfliktů, konverzací a ke značně netradičním úkolům. Můžete se koneckonců přesvědčit sami, jen se nenechte zmást polštinou v samém úvodu.
Celá ukázka začíná dramatickou cutscénou, pro tuzemské a bezpochyby hlavně polské hráče o to zajímavější díky přítomnosti polské postavy a pořádně jadrným slovníkem, jak již bylo předesláno. Pak už se však ocitáme s Jindrou nedaleko vesnice Bylany a jsme uvedeni do obrazu – Jindra je součástí vzbouřenecké jednotky a sám se pustil do verbování. Z toho důvodu v těchto končinách pátrá po muži jménem Raněk, zatímco my můžeme sledovat ranní rutiny tamních obyvatel. Následující pohled ovšem už není ani trochu příjemný, jelikož se na popud dvou hráčů v kostky, Pepíka a Zdena, ocitáme doslova ve sra*kách. Ne vždy musí být nutně Kingdom Come o velkolepých bitvách a rytířích v zářivých zbrojích, ale na ty také může každou chvíli dojít. Díky této podivné situaci však můžeme být svědky boje s vícero nepřáteli, ač nepříliš zručných, přičemž je k vidění i nová zjednodušená růžice útoku ze čtyř směrů namísto původních pěti, a také podezíravosti ostatních a dalších reakcí na konání Jindry, respektive hráče.
Poté se raději Jindra vydává do Kutné Hory, kde jeho kroky míří do lázní. Jak už víme z jedničky, to je ideální místo pro ošetření, vyprání šatů, ale také pro jisté radovánky, na které však v tomto případě nedojde. Cestou si můžeme vychutnat architekturu města a ruch na ulicích, sem tam zaslechneme útržky rozhovorů, a prohlídka zahrnuje i rychlou návštěvu některých usilovně pracujících lidí – obchodníci, lazebnice, vojáci, kati – ti všichni mají své rutiny a ráno vstanou a jdou vydělávat na své živobytí, po práci ale třeba do hospody. Vývojáři slibují, že vše, co uděláme, bude mít následky, a za příklad dávají například dohadování se se zelinářem, jenž poté už nepřistoupí na slevu, žebráka, který si obleče Jindrou odhozený čepec, nebo plačící vdovu, u níž není příliš těžké hádat, kdo ji má na svědomí. Na druhou stranu život ve hře plyne i bez našeho přičinění.
V této ukázce se ovšem vývojáři rozhodli hrát za dobráka, v půlce videa ovšem pro zajímavost přiložili sestřih toho, jak to vypadá, když má Jindra hlad a nechová se vůbec pěkně. Poté to však převezme někdo jiný, kdo se Jindřicha pokusí okrást, a tak za ním vyrazíme a pěstmi ho trochu pokáráme. Po těchto radovánkách ve městě je ovšem opět na čase řešit postrádaného spojence, ale ještě předtím je vhodné zajít na nákup, čímž nám vývojáři dopodrobna ukazují přepracované rozhraní inventáře. Opět na venkově pak prezentují stealth se zabíjením se zálohy, ale také s využíváním kuše, a nakonec i duel s ozbrojeným nepřítelem se štítem i vyjednávání o jeho život. Den už se však pomalu chýlí ke konci, ovšem díky rozhovoru se dostaneme na správnou stopu, jen je potřeba spěchat. Tak nám tedy vývojáři prostřednictvím jednoho úkolu a během jednoho dne postupně ukázali řadu možností a prvků, které hra nabízí.
Naše vlastní dojmy ze hry, kterou jsme si mohli vyzkoušet na konci července, pak naleznete v samostatných článcích – zde z úvodu hry a zde z pokročilé fáze v Kutné Hoře. Nebo případně na naše společné video.