branding
Podívejte se na demo Unreal Enginu 5 na Xboxu Series X

Podívejte se na demo Unreal Enginu 5 na Xboxu Series X

Autoři Gears ze studia The Coalition předvádí next-gen scénu a postavu překypující detaily

Zdroj: The Coalition
27. 7. 2021

Studio The Coalition minulý týden předvedlo na akci Game Developers Conference (GDC) demo vytvořené v Unreal Enginu 5 od Epicu. Nyní se konečně můžeme některými detaily dema Alpha Point pokochat také my. Videa se objevila na kanálu Xboxu na YouTube a making of je pak k dispozici na kanálu Unreal Enginu.

Technické demo běželo na Xboxu Series X, protože tady jsou autoři Gears samozřejmě doma. Samotní vývojáři ale upozorňují, že scény nezachycují konkrétní hru. Nicméně úplně vyloučené to také není. Nebylo by to poprvé, kdy se z techdema vyklubala později představená skutečná hra. A v této souvislosti stojí za připomenutí, že profil na LinkedIn jednoho ze zaměstnanců nedávno odhalil, že The Coalition pravděpodobně vedle Gears pracují také na nějaké nové značce.

Klidně by mohla používat Unreal Engine 5 a její assety se mohly teoreticky v prezentaci objevit. Zatím ale tým říká, že se v blízké budoucnosti nechystá nic oznámit. Přechod na novou technologii je podle The Coalition sám o sobě velkým úkolem, takže potřebují čas. Ukázky mají především demonstrovat, čeho bude možné v budoucnu díky výkonnějšímu hardwaru a lepšímu enginu dosáhnout.

V prezentaci padlo, že autoři spolupracovali s Epicem na optimalizaci enginu pro Xbox. Za zmínku stojí také to, že jen řasy na nové postavě vytvořené v Unreal Enginu 5 mají stejně detailů jako průměrná postava z Xboxu 360. Hry na nové technologii budou podle studia vypadat na Xboxu Series skvěle. Celou demonstraci je ale možné chápat také jako určité gesto. Protože starší scény Epic Games prezentovali na konkurenčním PlayStationu 5.

Microsoft se chtěl nepochybně co nejdřív vytasit s vlastní ukázkou, která by jasně dokládala, že nehraje druhé housle. Samotný tým ostatně připomíná, že patřil mezi studia, která dokázala vždy z Unreal Enginu vytěžit maximum. Poslední Gears ještě poháněl Unreal Engine 4, ale hra rozhodně vypadala výborně.

Celá prezentace z GDC má hodinu a vede ji technická ředitelka Kate Rayner a art director Colin Penty.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru