Před týdnem jsme vám přinesli exkluzivní preview nového ročníku EA Sports FC s nejdůležitějšími informacemi o změnách a novinkách. Jediné, co jsme vám v tu chvíli nemohli poskytnout, byly záběry z chystané hry, což se ale konečně mění zahájením vydávání vývojářských deníčků. Pokud vás tedy zajímá víc o představeném systému taktiky FC IQ, zjistíte o něm to nejzákladnější ve včerejším videu od vývojářů z EA Vancouver, které má navíc české titulky, takže vám neunikne nic podstatného, i když nevládnete angličtinou.
Jak už jsme vás informovali před týdnem, pod označením FC IQ se skrývá nový režim nastavení taktiky, ovšem nejen ve smyslu rozestavení či základních pokynů pro hru, ale také v souvislosti s hráčskými rolemi či snadnými změnami během zápasů. Vývojáři vysvětlují, že v FC 25 už nebude stačit jen umístit na pozici toho nejvhodnějšího hráče nebo nejvhodnější hráčku, ale bude nutné neustále kontrolovat, zda jde i o vhodného hráče/hráčku pro zvolený systém. Z toho vychází i fakt, že rozhodujícím faktorem, kdo bude hrát a kde, nemusí být už pouze celkové hodnocení, ale i dílčí atributy nebo zmiňovaná hráčská role. Tady je samozřejmě řeč o stejně pojmenovaném systému, který navíc přichází s rolemi ve třech úrovních kvality, takže i to bude klíčové při sestavování týmů na cestě za úspěchem.
Vývojáři se ale přirozeně zabývali i obecným pohledem na hru, takže slibují například pružnější změny rozestavení podle nastalé situace. Rigidní dodržování systémů není něco, co by bylo uplatňováno ve skutečném fotbale, takže není důvod, aby se takto chovala hra. Jako příklad uvádí vývojáři tradiční rozestavení 4-4-2, které může působit staticky a v některých chvílích i trochu neorganizovaně. Proto bude možné týmu vtisknout přirozenější, pohyblivější rozestavení – například 4-3-3 a 4-2-3-1 – a střídat je podobně, jako to dělá Carlo Ancelotti v Madridu. Jak už jsme uvedli v našem preview, FC IQ vstupuje do všech úrovní FC 25, což se týká i herních režimů, a ovlivňuje základní aspekty těchto módů. Uplatnění najde v rychlých zápasech, v kariéře nebo třeba v režimu Kluby, a má – doufejme – přiblížit hru více k simulaci. Je ale samozřejmě otázkou, jak budou hráči taktiku v podobě FC IQ uplatňovat, a zda se meta podle očekávání zase nestočí k něčemu velmi arkádovému a rychlému.
V závěru videa pak vývojáři upozorňují na nové animace vzniklé v rámci iniciativy HyperMotion, rozdíly v chování hráčů podle rolí nebo snadnější nastavení rychlých taktik během zápasu. Zmínka pak padne také o nových oslavách, o kterých jsme rovněž psali před týdnem a zazní samozřejmě příslib, že již brzy vyjde další deníček, který se zaměří na nové aspekty. Osobně jsem stále velmi zvědavý, jak bude fungovat EA Cranium – systém pro zpracování obličejů hráčů, kteří se nedočkali podrobného oskenování – ale těším se i na další z novinek v kariéře i to, jak dopadne implementace módu Rush.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.