branding
Payday 3, Koch Media, Starbreeze Publishing, Po neúspěchu Payday 3 odchází ředitel Starbreeze

Po neúspěchu Payday 3 odchází ředitel Starbreeze

Tobias Sjögren byl nahrazen členem rady a bývalým CEO Focusu. Úlitba investorům?

Zdroj: Starbreeze Entertainment
14. 3. 2024
Název: Payday 3 Vývojář: Vydavatel: , Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 21. 9. 2023

Vývojáři ze studia Starbreeze mají nového ředitele. Z pozice CEO byl odejit Tobias Sjögren, kterého ve funkci nahradil člen dozorčí rady a bývalý CEO Focus Home Interactive Juergen Goeldner. Informaci společnost sdílela prostřednictvím zprávy investorům (přes Game Informer), ve které uvádí, že pro plnění aktuálně stanovené strategie nebyl Sjögren tím pravým. Namísto toho zpráva vyzdvihuje, že Goeldner se v herní branži pohybuje 40 let a rada jej vidí jako vhodného lídra pro budoucnost Starbreeze, která se má zaměřit na vývoj atraktivních her vycházejících z vlastních i licencovaných značek.

Starbreeze dále uvádí, že Tobias Sjögren s postupem společnosti souhlasí a bude asistovat při předání svých pravomocí novému generálnímu řediteli. Za to mu předseda představenstva Torgny Hellström děkuje a vyzdvihuje, že Sjögren převzal vedení společnosti v nelehkých časech. „Přejeme mu, aby se mu v jeho budoucím úsilí dařilo,“ uzavírá Hellström a dává prostor Goeldnerovi. Ten trochu překvapivě uvádí, že po vydání Payday 3 je společnost v dobré pozici k tomu, aby využila své silné stránky k monetizaci a dalšímu vývoji svých značek, což je ale tváří v tvář katastrofálnímu neúspěchu zmíněné hry přinejmenším nadsazené.

Na konto Payday 3 lze totiž momentálně říci například to, že hru hraje přibližně 85krát méně hráčů než předchozí díl z roku 2013, bez ohledu na iniciativu vývojářů a snahu třetí díl uvést do přijatelnějšího stavu. Změny probíhají, zatím ale Starbreeze nedokázal zvrátit skutečnost, že Payday 3 po letech strastiplného vývoje hraje na Steamu denně jen několik stovek hráčů, zatímco publikum Payday 2 se počítá na desetitisíce. Goeldner tak bude muset řešit především snahu o revitalizaci, nikoliv další vývoj této značky, a rozhodně ho nečeká lehký úkol.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru