Společnost THQ Nordic oznámila, že se skutečně pouští do plnohodnotného remaku hry Gothic z roku 2001 od studia Piranha Bytes. V rozhodování jí pomohla jednoznačná zpětná vazba od fanoušků, tvrdí firma. Dva měsíce po vydání hratelného teaseru si podle průzkumu vydavatele přeje 94,8 % hráčů remake slavného RPG. Prototyp vyzkoušelo přes 180 tisíc hráčů, z nichž se víc než 43 tisíc zapojilo do dotazníku a přes 9 tisíc ohodnotilo hru na Steamu.
THQ Nordic se dokonce podělil o výsledky průzkumu prostřednictvím dokumentu, kterým chce demonstrovat svou otevřenost a transparentní vývoj se zapojením komunity od samého počátku. Společnost teď musí založit ve španělské Barceloně plnohodnotné studio z tamního týmu, který měl hratelný teaser na svědomí. Znovu je v této souvislosti třeba zdůraznit, že na remaku nepracují a nebudou pracovat původní autoři z Piranha Bytes.
Pak bude také třeba zhodnotit, co se lidem na hratelné ukázce líbilo a co nikoli. Samotný vydavatel zmiňuje, že jednou z nejčastějších výtek byla přílišná barevnost a přání udělat hru temnější a špinavější. THQ Nordic tvrdí, že chce vytvořit plnohodnotný remake, který zůstane tak věrný originálu, jak je to jen možné. Atmosférický svět Gothicu má přenést do nové grafiky a opatrně modernizovat některé prvky jeho hratelnosti.
Společnost THQ Nordic vydala hratelný prototyp remaku Gothicu na Steamu v polovině prosince a žádala hráče o zpětnou vazbu s tím, že si zatím není jistá, zda se pustí do projektu naplno. Demo je stále k dispozici na Steamu pro všechny, kdo mají v knihovně nějakou hru od Piranha Bytes. Tým vsadil na technologii Unreal Engine 4 a přepracován byl například soubojový systém. Nepojmenovaný projekt koncem roku vzbudil velké pozdvižení. Samotný nápad řadu fanoušků potěšil, ale zpracování už se netrefilo do vkusu zdaleka všem. Mnozí mají problém i s tím, že na remaku pracují jiní autoři než na originálu.
Samotný tým THQ Nordic Barcelona v tuto chvíli hledá spoustu lidi na všechny možné pozice a je tedy zřejmé, že původní prototyp vznikl v omezené skupině. Piranha Bytes pracují na novém projektu, který má být oznámen letos a na remaku se nijak nepodílejí. Neobvyklý přístup s vydáním hratelné ukázky, který autoři nové verze zvolili, se ale zřejmě vyplatil. Už tehdy vývojáři upozorňovali, že pokud se nápad ujme, jeho realizace může trvat ještě dlouho. Cílem ale není udělat jednoduchý remaster, ale plnohodnotný remake.
Ten nabídne původní příběh, svět, atmosféru i hudbu, ale nová bude celá technologie, grafika, zvuky a některé mechanismy. THQ Nordic získal značku Gothic i studio Piranha Bytes v roce 2019. Jako fanoušci původní hry hned prý začali zaměstnanci vydavatele přemýšlet, co s ní podniknout. Originál se jim zdál stále skvělý, ale nechtěli se spokojit jen s drobnými úpravami. Namísto toho chtějí celou hru modernizovat, ale aby se ujistili o správnosti svého záměru, požádali o pomoc komunitu. Už tehdy vývojáři upozorňovali, že nic na prototypu není definitivní, vše se může změnit a právě proto je pro modernizaci zapotřebí, aby fanoušci dali jasně najevo, co si přejí.
Za posledních 30 dní hratelný prototyp na Steamu pochválilo jen 68 procent hráčů.
Nutno v této souvislosti podotknout, že zpětná vazba nebyla výhradně pozitivní, jak se THQ Nordic snaží prezentovat. O remake skutečně řada hráčů stojí, ale hodnocení hratelného teaseru dosti kolísalo. Na Steamu pochválilo demo celkem 77 procent hráčů. Za posledních 30 dní to už ale bylo jen 68 procent hráčů.
Vylepšený Gothic zamíří kromě PC i na konzole nové generace. Vydavatel zatím nestanovil žádné datum vydání a rovnou upozorňuje, že letos hra určitě nevyjde. Hratelným teaser jsme si loni vyzkoušeli i my v živém vysílání.