branding
PlayStation VR nové generace má mít rozlišení 4K

PlayStation VR nové generace má mít rozlišení 4K

Počítat prý můžeme i s trackováním očí a haptickou odezvou přímo v těle headsetu

Zdroj: Sony
11. 5. 2021

Na konci února potvrdila Sony množící se spekulace, že je v přípravě druhá generace PlayStation VR. Viceprezident plánování a marketingu Hideaki Nišino mluvil o novém PSVR jako o ultimativním zážitku, který nabídne dramatický posun ve výkonu i interaktivitě, což o necelý měsíc stvrdil představením nových ovladačů. Jejich tvar i použité technologie vychází z nejmodernějších trendů a na rozdíl od zastaralých ovladačů Move mohou směle konkurovat ostatním zařízením. Od té doby ale Sony mlčí, a i když neočekáváme uvedení PSVR 2 v dohledné době, další detaily by nás velmi zajímaly. Za vděk nicméně můžeme vzít magazínu UploadVR, který se měl dostat k prvním konkrétním informacím o základních vlastnostech a otevřeně mluví o rozlišení, haptické odezvě, propojení s PS5 nebo trackování headsetu či ovladačů.

Jak uvádí redaktor Ian Hamilton, všechny aktuální informace pochází z prezentace, kterou měli obdržet partneři Sony z řad vývojářů. UploadVR se díky nejmenovaným kontaktům k těmto detailům dostal a neváhá mluvit například o tom, že PSVR 2 (ačkoliv tak oficiální označení nezní) bude mít rozlišení 4000×2040 bodů, tedy 2000×2040 bodů pro jedno oko. Jen pro srovnání, je to víc, než kolik nabízí například Oculus Quest 2, Valve Index či HTC Vive Cosmos Elite, je ale nutné vzít v potaz také dobu, v níž bude nový VR headset od Sony uveden a také skutečnost, že na trhu jsou i zařízení s vyšším rozlišením, jako například HP Reverb G2. Přesto by se ale hráči na PlayStationu konečně dočkali adekvátní péče, protože právě rozlišení bylo jedním z výrazných nedostatků první generace.

Nový headset by měl být rovněž schopen snímat pohyb očí, zejména pro efektivnější vykreslování scén, resp. míst, které vidíte přímo a které už pouze periferně.

Co se týče připojení, už dříve Sony potvrdila, že nové PSVR nebude bezdrátové – ke konzoli se i podle UploadVR připojuje jedním USB-C kabelem zapojeným ideálně na přední panel konzole. Na druhou stranu ale k zařízení nebude nutné disponovat i kamerou, protože se o trackování v prostoru postarají externí kamery, které logicky zvládnou snímat a přenášet polohu ovladačů. Nový headset by měl být rovněž schopen snímat pohyb očí, zejména pro efektivnější vykreslování scén, resp. míst, které vidíte přímo a které už pouze periferně. Jedná se o tzv. foveated rendering, který optimalizuje množství potřebného výpočetního výkonu a umožňuje vykreslování ve vyšším rozlišení. Sledování pohybu oči by však mohlo být využito například i pro uvěřitelnější ztvárnění obličejů a mimiky virtuálních avatrů, skrze které se mohou hráči/uživatelé potkávat ve virtuálním prostoru.

Zajímavě rovněž zní informace o údajném zapojení haptické odezvy do samotného headsetu. Ačkoliv víme, že ovladače uplatní technologii DualSensu, vibrace na hlavě zní děsivě a lákavě současně. UploadVR se ale nad rámec zmínky o speciálním motorku v headsetu nepouští do dalších spekulací a je otázkou, nakolik výrazná či efektní může tato vlastnost být, aby hráče nerušila a naopak mu pomohla lépe se vžít do virtuální reality. Na každý pád čeká příznivce VR titulů zajímavá budoucnost i na jedné z vedoucích konzolí, samozřejmě za předpokladu, že jsou informace citovaného magazínu pravdivé a odpovídají vizi Sony, v tomto ohledu se ale bavíme o důvěryhodném portálu, jehož informace směle přebírají i ta největší média.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru