Kolem The Last of Us Part II je stále nesmírně živo, což se neodráží jenom v diskuzích a rozhovorech s autory, ale také v rekordních prodejích. Hry se za první víkend prodalo přes 4 miliony kusů a na sklonku generace se tím stala nejrychleji prodávanou exkluzivitou v historii PlayStationu 4. O úspěchu a překonání 3milionového rekordu Spider-Mana od Insomniac Games ale vývojáři nad rámec krátkého prohlášení na sociálních sítích nemluvili, a tak se creative director Neil Druckmann spolu se scenáristkou Halley Gross v rozhovoru pro web IndieWire opět bavili o příběhu. Nad rámec hlubšího vysvětlování některých náznaků a symbolů byli tentokrát otevření i k dotazům na možné pokračování, pokud na něj ale s ohledem na otevřený konec druhého dílu čekáte, nechte si zajít chuť. Podle vyjádření autorů se ho jen tak nedočkáme, neboť údajně ani oni sami momentálně neví, jak by se do světa hry mohli vrátit.
The Last of Us Part II has sold through more than 4 million copies: https://t.co/jY9YgdyPm1 Congratulations, @Naughty_Dog! pic.twitter.com/pPpVTqf5Ud
— PlayStation (@PlayStation) June 26, 2020
„S prvním dílem nikdo nic nečekal a my si mohli dělat, co jsme jen chtěli. Ale teď, když jsme už představili postavy a celkové téma, nemohli jsme druhý díl obhájit jen něčím, s čím by byli hráči v pohodě, ale něčím, co by emocionálně odpovídalo tónům prvního dílu,“ vysvětluje Druckmann okolnosti vzniku Part II. „Zprostředkovat [emoce] v pokračování bylo mnohem složitější než v původní hře a s jakýmkoliv dalším posunem vpřed by pro nás bylo násobně obtížnější uhájit si návrat zpět do tohoto světa a další rozdmýchání situací,“ říká Neil Druckmann. Trochu rezignovaně pak přiznává, že s množstvím informací, které už hráči o světě The Last of Us vědí a kolik toho už bylo řečeno o nákaze by prý museli vývojáři teprve přijít na to, jak nový příběh poskládat, a to teď údajně nevědí.
S množstvím informací, které už hráči o světě The Last of Us vědí a kolik toho už bylo řečeno o nákaze, by museli vývojáři teprve přijít na to, jak nový příběh poskládat.
Jistou motivaci jim ale poskytuje nenaplněný život Ellie, které by scenáristka Halley Gross konečně přála najít tu pravou lásku. „S ohledem na to, čím vším si Elli prošla, přála bych jí lásku, podporu, komunitu a pocit bezpečí,“ říká Gross. Uvědomuje si ale, že svět hry je nebezpečný a tím pádem velmi křehký, takže člověk musí být připravený na všechno. „I tak bych jí to všechno dala. Navíc i to dítě je strašně roztomilé,“ naráží Gross na závěrečnou část druhého dílu. Jde však v tuto chvíli jen o přání či velmi nekonkrétní vize, které se i podle nás budou naplňovat velmi dlouho. V potaz musíme brát skutečnost, že se na druhý díl čekalo dlouhých sedm let, v nichž Naughty Dog stihli ještě formálně uzavřít příběh Nathana Drakea ve čtvrtém díle série Uncharetd, kterou ještě rozšířili o spin-off The Lost Legacy. I ten ale vyšel už v roce 2017 a je tudíž pravděpodobné, že se nové hry od týmu Neila Druckmanna dočkáme výhledově až za další tři čtyři roky.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.