branding
Overwatch 2, Blizzard Entertainment, Pistolník McCree z Overwatche bude přejmenován

Pistolník McCree z Overwatche bude přejmenován

Důvodem je spojitost se jménem propuštěného designéra, který je vtažen do aktuální kauzy

Zdroj: Blizzard
27. 8. 2021
Název: Overwatch 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 4. 10. 2022

Vývojáři z Blizzardu oficiálně potvrdili změnu jména oblíbeného pistolníka ze hry Overwatch. Kovboj McCree bude přejmenován kvůli spojitosti s designérem, který byl ze společnosti propuštěn v souvislosti s probíhajícím soudním sporem Blizzardu se státním úřadem pro férové pracovní podmínky. Jesse McCree byl nařčen z nevhodného chování na pracovišti a účasti v tzv. Cosbyho apartmánu, kvůli čemuž byl přinucen odejít a je pravděpodobné, že se ho bude týkat očekávaný proces. Vývojáři rovněž slibují, že to bylo naposled, kdy nějakou postavu ve hře pojmenovali po komkoliv, kdo na ní pracoval a že budou od nynějška pečlivěji přemýšlet nad tím, aby byl výsledek jejich práce vždy maximálně férový ke komukoliv a náležitě inkluzivní.

„Overwatch jsme vybudovali kolem myšlenky, že inkluze, rovnost a naděje jsou základními kameny lepší budoucnosti. Pro tým a samotnou hru je toto uvažování klíčové,“ začínají svůj vzkaz vývojáři zmiňované střílečky, která by se měla v příštím roce dočkat druhého dílu. „Protože i nadále diskutujeme o tom, jak nejlépe podtrhnout naše hodnoty a protože chceme dostát odhodlání vytvořit herní svět, odrážející to, čemu věříme, je nutné změnit jméno hrdiny McCreeho. Na něco, co lépe zastupuje myšlenky hry Overwatch,“ dodává tým vývojářů. Lidé z Blizzardu si podle svých slov uvědomují, že změna jména není nic snadného a dotkne se roky budovaného loru, proto žádají fanoušky o trpělivost a pochopení, proč dojde k odkladu chystaného příběhového oblouku, v němž měl McCree sehrát důležitou roli. „Chceme změnu zapracovat do příběhové linky, takže namísto toho přineseme v září novou mapu a příběh dodáme koncem roku,“ vysvětlují vývojáři.

Při přidávání odkazů na reálný svět do budoucího obsahu hry Overwatch budeme více přemýšlet a rozlišovat.

Potvrzují rovněž, že v budoucnu by k podobným konfliktům už nikdy dojít nemělo, protože Blizzard končí s pojmenováváním postav po vývojářích. Něco podobného se totiž týkalo také propuštěného designéra World of Warcraft Alexe Afrasiabiho, který se promítl do hry hned na několika místech a i ta prošla v uplynulých týdnech revizí. „Při přidávání odkazů na reálný svět do budoucího obsahu hry Overwatch budeme více přemýšlet a rozlišovat. Pomůže to posílit budování fiktivního světa, který se od toho skutečného významně liší,“ řekli autoři hry a dodali, že konec promítání jednotlivců do hry podtrhne i fakt, že vývoj her je týmovou prací.

Ve svém příspěvku na sociálních sítích a oficiální stránce hry nicméně vývojáři žádným způsobem nekomentují důvod, kterým je v úvodu popisovaná spojitost s Jessem McCreem. Jak už jsme vás informovali v průběhu srpna, McCree byl propuštěn společně s game directorem Diabla IV Luisem Barrigou a designérem World of Warcraft Jonathanem LeCraftem kvůli nařčení z nevhodného chování na pracovišti. McCree a LeCraft jsou spojováni také s kauzou Cosbyho apartmánu, což měl být odpočinkový hotelový pokoj pro vývojáře v době konání veletrhů či conů. O incidentu informoval na konci července magazín Kotaku, který sdílel fotografii jednotlivých zaměstnanců Blizzardu z onoho pokoje a několik screenshotů ze soukromé konverzace, podle které si měli vývojáři do apartmánu vodit ženy.

Proti nařčení Kotaku nicméně vystoupil designér Greg Street, který je rovněž na fotografii, ale momentálně již pracuje v Riot Games. Odmítl, že by v pokoji docházelo k jakýmkoliv nepřístojnostem a současná interpretace významu tohoto pokoje prý neodpovídá skutečnosti. Obvinění herce Billa Cosbyho ze sexuálního obtěžování několika žen bylo medializováno až poté, kdy byl tímto způsobem pokoj pojmenován a uniklé střípky ze soukromého chatu zúčastněných jsou prý rovněž nepochopeným, leč podle Streeta přirozeně nevhodným vtipem. Jeho otevřený postoj navíc připomíná věc, na kterou fanoušci, ale bohužel i média zcela zapomínají – jde o tvrzení proti tvrzení a žádné nezávislé posouzení, ani jako přímé důkazy informací Kotaku alespoň prozatím neexistují.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru