branding
Palworld, Pocketpair, Palworld nepřejde na model free to play a mikrotransakce

Palworld nepřejde na model free to play a mikrotransakce

Vývojáři upřesňují své starší vyjádření, takový plán není aktuální ani vhodný. Zvažují ale DLC

Zdroj: Pocketpair
14. 9. 2024
Název: Palworld Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr:

Ačkoli Palworld už dávno netrhá rekordy v počtu hráčů, který se po milionových číslech na Steamu nyní drží maxima kolem 25 tisíc souběžně hrajících hráčů, ani v tuto chvíli nelze zpochybnit jeho úspěch. Zájem o hru stále je, opadnutí většiny hráčů bylo očekávatelné, jak tomu u podobných případů bývá, navíc je hra stále stále součástí předplatného Game Pass a kromě toho je teprve v předběžném přístupu. Už samotná nynější čísla na Steamu, aniž bychom započítali ty z Xboxu, naznačují aktivní a stabilní hráčskou komunitu, s níž mohou být vývojáři z Pocketpair spokojeni a dál hledět do budoucnosti a pracovat na dalších obsahu míříce k vydání plné hry. Před pár dny však japonský magazín ASCII Japan uveřejnil rozhovor s šéfem studia Takuro Mizobem, jehož překlad do angličtiny obstaral například web Automaton, z něhož vyplynuly úvahy týkající se přechodu na model free to play a GaaS (games as service) s mikrotransakcemi. To však studio vyvrací, respektive upřesňuje s tím, že jde již o starší rozhovor a v tuto chvíli nemají v plánu se touto cestou vydat.

Vývojáři vydali na svých sociálních sítích prohlášení, v němž na úvod stručně shrnuli, že hra zůstane nadále k dispozici coby jednorázová koupě. „Nedávno vyšel článek, v němž jsme probírali možné budoucí směřování Palworldu a nápady týkající se dalšího pokračování hry,“ vysvětlují blíže. „Ve skutečnosti tento rozhovor proběhl před několika měsíci. V té době jsme stále uvažovali o tom, jakým způsobem nejlépe s Palworldem pokračovat, abychom vytvořili dlouho trvající a rozvíjející se hru. Stále o tom interně diskutujeme, jelikož najít správnou cestu je docela náročné, ale již jsme se rozhodli, že F2P/GaaS přístup pro nás není vhodný.“ K tomu dodávají, že Palworld nikdy nebyl navržen tímto způsobem a aby fungoval s takovýmto modelem, přičemž úprava hry by v současnosti vyžadovala mnoho práce. „Mimoto jsme si velice dobře vědomi toho, že toto naši hráči prostě nechtějí, a my vždy kladli hráče na první místo,“ doplnili. Vývoj hry by do budoucna mohly podpořit skiny nebo DLC, o kterých stále uvažují, ale zatím to ještě není na stole. Jakmile na to však dojde a budou se do tohoto bodu přibližovat, hodlají s tím svou komunitu obeznámit a s hráči to probrat. V tuto chvíli pro ně ovšem nadále zůstává prioritou, aby byl Palworld tou nejlepší možnou hrou. Na závěr se omluvili za případné obavy, které to mohlo mezi fanoušky vyvolat, a poděkovali za podporu.

Již jsme se rozhodli, že F2P/GaaS přístup pro nás není vhodný.

Jak již bylo zmíněno, Palworld se zatím stále může těšit z aktivní hráčské komunity, která by takový krok skutečně neocenila, jak vývojáři dobře chápou. Možná by to pomohlo většímu nárůstu hráčů, ale patrně jen na krátkou dobu. To se navíc hře nyní daří i bezplatnými aktualizacemi, i když samozřejmě nejde o rekordní čísla. Dodatečný obsah nicméně zní poměrně rozumně, navíc by nevyžadoval drastický zásah do hry, kterému by se koneckonců vývojáři sami rádi vyhnuli. Kromě toho se zdá, že už se po dřívějších náznacích skutečně přibližuje oznámení Palworldu pro PlayStation, kde dosud absentoval. I když je hra stále v předběžném přístupu, kde setrvá až do příštího roku, příchod na PlayStation 5 se zdá být za rohem, což naznačuje seznam her pro letošní Tokyo Game Show. Akce letos proběhne od čtvrtka 26. září do neděle 29. září, tudíž na potvrzení nebudeme muset čekat dlouho.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru