Loni v létě jsme vám představili velmi ambiciózní projekt čínských vývojářů ze studia Game Science. Hra Black Myth: Wu Kong zpracovává námět románu Putování na západ, který se u nás stal oblíbený zejména díky seriálové adaptaci Opičí král. První ukázky ze hry nás nadchnuly, a proto jsme pátrali po dalších informacích, které by pomohly mimo jiné odhalit, jak vážně to zmiňovaní vývojáři se svým projektem myslí. Oficiální stránky, byť pouze v čínštině, kýžené detaily přinesly a po půlročním tichu opět ožívají – vývojáři se před několika hodinami pochlubili úplně novým trailerem, který prezentuje soubojový systém a nabízí další porci vizuálně skvěle sladěné podívané, ze které musí mít radost nejen příznivci soulslike žánru.
Vývojáři uvádí, že prostřednictvím videa chtějí oslavit čínský Nový rok, který začne 12. února a ponese se ve znamení buvola. I to je ostatně důvod, proč se coby Wu Kongův nepřítel objeví v samém závěru videa, byť je momentálně nemožné odhadovat, zda se tak stane i ve hře. Vývojáři totiž upozorňují, že záběry, lépe řečeno jejich skladba, neodpovídá příběhu hry a je tudíž jisté, že se ve finále odehrají jinak či v jiné posloupnosti. Ani to ale nebrání pokochat se skvělými detaily i propracovaností soubojů, ať už jde o střet jeden na jednoho, nebo boj proti skupině nepřátel.
Neméně působivou složkou je i ozvučení, včetně soundtracku, který jitří vzpomínky na seriál Opičí král a dokresluje celkovou atmosféru.
Jak už jsme mohli sledovat dříve, Wu Kong se ohání dlouhou holí, s níž je schopný nad rámec standardních útoků sesílat i zajímavá komba. Ty přichází v doprovodu s magií, kterou hlavní hrdina zjevně disponuje a vše je úhledně obaleno řadou pěkných efektů. Důležitou roli pak bude hrát převtělování do jiných postav – pravděpodobně pokořených nepřátel – díky kterým bude moci Wu Kong čelit například zápalným šípům, které na něj nepřátele z obou stran sesílají, případně na sebe vzít podobu hned tří postav najednou a násobit tak svůj útok.
Specialitou nicméně zůstávají střetnutí s bossy, kterých je ve videu hned několik. Vedle skvělých grafických efektů, o které se stará čtvrtá generace Unreal Enginu, oceňujeme také design nepřátel a jejich útoky, které je v duchu soulslike her nejprve nutné chvíli pozorovat a následně těžit z opakujících se vzorců a hledat skuliny v obraně. Neméně působivou složkou pak je i ozvučení, včetně soundtracku, který jitří vzpomínky na v úvodu zmiňovaný seriál a dokresluje celkovou atmosféru. Bohužel ale stále nevíme, kdy si budeme moci Black Myth: Wu Kong zahrát, když vývojáři znovu připomínají, že se o datu vydání ještě nerozhodli. Jedinou indicií z oficiálních stránek je, že by to nemělo trvat 500 let, pořád ale platí, že hra na PC a nespecifikované konzole vyjde, až budou vývojáři spokojeni.