branding
Atlas

On-line pirátská akce Atlas vyjde v říjnu na Xbox One

Rozpracovaná verze hry nabídne paritu s PC verzí, cross-play i podporu klávesnic a myší

25. 9. 2019
Název: Atlas Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Během včerejší prezentace Inside Xbox přišla řeč mimo jiné i na zajímavou pirátskou akční adventuru Atlas, která již záhy zamíří na Xbox One a o které jste už mohli slyšet díky její existující PC verzi. Pokud jste si tedy mysleli, že Sea of Thieves od týmu Rare bude jedinou pirátskou MMO na konzoli od Microsoftu, tak byste se nemohli více mýlit. 

Atlas dorazí na Xbox One už 8. října a na starosti jej má tým tvůrců akčního ARK: Survival Evolved. Tento titul ale nemá mezi majiteli konzolí Xbox nejlepší pověst díky horší optimalizaci. Přitom když se podíváme na sliby, které už v rámci PC verze hry vypíchl před koncem roku Zdeněk, tak jistá míra opatrnosti určitě může být na místě. Zmínit lze zejména dvě nejzajímavější cifry: až čtyřicet tisíc hráčů on-line naráz a svět více než tisíckrát větší než ten, který měli k dispozici hráči ARK: Survival Evolved. A k tomu včera hlavní designér hry Erik Waananen dodal další zajímavé informace, jež mají potenciál nalákat fanoušky pirátských dobrodružství na Xbox One a třeba je i odlákat od konkurence v podobě Sea of Thieves.

Hra ihned od začátku nabídne cross-play mezi konzolovou edicí a verzí pro PC.

Základní devizou multiplayerového světa Atlasu bude jeho perzistence. Cokoli hráči provedou, to okamžitě uvidí i ti ostatní a jejich stopa ve světě hry zůstává. Řeč je třeba nejen o stavbě korábů, ale třeba i budov a dalších zásazích do charakteru on-line světa hry. To navíc bude platit i napříč platformami, neboť hra ihned od začátku nabídne cross-play mezi konzolovou edicí a verzí pro PC, jež je aktuálně k mání na Steamu. Obě edice hry navíc slibují být zcela identické a všechny aktualizace mají zamířit ve stejném termínu na obě platformy naráz. Úplná parita by tedy měla být zajištěna a nikdo by neměl zůstat opomenut. Z technického hlediska se pak hráči mohou těšit i na konzolích na podporu klávesnice a myši, takže ve společných průzkumech světa s hráči na PC by neměli být konzolisté minimálně po stránce ovládání jakkoli znevýhodněni.

Jinak se ale může hráčům tento titul na první pohled jevit jako přímá konkurence zmíněného Sea of Thieves. Prvotní dojem sice může mít podobu realističtějšího zážitku, ale jak můžete vidět v přiložené galerii, ve hře nebudou chybět monstra ani mýtické bestie. V tomto ohledu slibují vývojáři přítomnost mnoha odlišných mytologií, takže variabilita by měla být zajištěna i touto cestou. A to samé ostatně platí i pro svět jako takový. Jeho velikost autorům propůjčuje široké možnosti střídat architekturu, podnebí i celkovou náladu.

Kvality hry a provedení portu budou moci konzolisté porovnávat tedy už začátkem října, ale vzhledem k tomu, že i PC verze je stále ještě v programu předběžného přístupu, tak i na Xboxu hra nejprve zamíří do služby Xbox Game Preview a bude se postupně vyvíjet.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru