Pokud jste u nás minulý týden četli článek o nadcházejícím ročníku BlizzConu, vedle Diabla 4, expanze pro World of Warcraft či dalšího rozšíření pro Hearthstone jsme zmiňovali také množící se náznaky druhého dílu kompetitivní týmové střílečky Overwatch. I přes to, že se podobné úvahy nezdají na první pohled jako logické – ostatně, do Overwatch stále přibývají noví hrdinové a hra má v zámoří rozjetou vlastní ligu – podle nejrůznějších úvah zájem pomalu uvadá. Blizzard sice nezveřejňuje statistiky a počty aktivní hráčů, ale soudě podle stížností stran dlouhé čekací doby na spuštění zápasu, případně dle počtu diváků na Twitchi, hra z roku 2016 by potřebovala osvěžit. A právě to by měl zaručit druhý díl, o kterém se spekuluje už nějakou dobu, a pouhý týden před startem BlizzConu o něm už některá média hovoří zcela otevřeně. Navíc nejen ta herní, ale i zcela mainstreamová, jako například stanice ESPN, která obdržela detaily programu BlizzConu a potvrzuje PvE mód, novou mapu, minimálně jednoho nového hrdinu a vše dokládá i obrázkem, na němž je Lúcio a vedle něj logo Overwatch s oranžovou dvojkou.
„Blizzard tento týden na BlizzConu odhalí Overwatch 2,“ říkají lidé z ESPN a vyjmenovávají výše uvedené detaily. Odvolávají se přitom nejen na dokument, který obdrželi od Blizzardu, ale také na vlastní zdroje a úvahy herních portálů. „Už v červnu na Kotaku bylo uvedeno, že Blizzard pracuje na druhém díle [Overwatch] se zaměřením na PvE s tím, že využívá materiály z jiných her, kam spadá i zrušená střílečka ze světa StarCraftu,“ píše se ve článku dál. Konkrétně by pak měl PvE režim podle ESPN zahrnovat příběhovou část pro 4 hráče zasazenou v jedné z misí do brazilského Ria, hráči ale logicky nepřijdou ani o klasický kompetitivní režim 6v6 tak, jak známe z původní hry. Co se týče nové mapy, měla by být zasazená do Toronta a určená pro chystaný režim Push, který ve hře doprovodí klasický playlist složený z módů Assault, Control, Escort a Hybrid. Jak poznamenávají lidé z ESPN, Push bude prvním novou herní variantou od roku 2015, kdy Overwatch opustil fázi betatestu.
S příchodem nového módu pak údajně chtějí vývojáři přilákat zpět ztracené hráče, jejichž výběr se často omezil na jeden dva režimy a zbytek svou (ne)popularitou značně zaostával.
Poslední věcí, o které ESPN otevřeně mluví, jsou změny v herním lobby, kde by mělo ke slovu přijít omezení ve výběru hrdinů. Klasický lock, v případě Overwatch na 2 útočné, 2 defenzivní a 2 podpůrné třídy hrdinů, by měl zaručit plynulejší a efektivnější hru, což momentálně může být se zcela otevřeným přístupem problém. Jednak hráči i přes upozornění nemusí sestavovat vyvážené týmy a jednak nevznikají přirozené specializace, takže některé důležité role zůstávají neobsazeny a tým značně snižuje svoji šanci na úspěch. S příchodem nového módu pak údajně chtějí vývojáři přilákat zpět ztracené hráče, jejichž výběr se často omezil na jeden dva režimy a zbytek svou (ne)popularitou značně zaostával. Do velké míry by se pak měly v Overwatch 2 odrážet ve zkušenostech, které Blizzard získal ve zmiňované Overwatch League, která by se měla v nadcházející sezóně rozšířit o regionální ligy a elitní sestavu týmů doplnit o spoustu dalších. Nakolik jsou informace přesné se ale dozvíme až v pátek od 19 hodin, kdy BlizzCon startuje.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Porad je to kompetetivni byznys, takze zmeny se delaji tak, jak vyhovuji kompetetivnim hracum. Ostatne nejsou to ani tak hraci, jako platici klienti. To plati i v DOTA2, LOL atd.