Stejně jako loni, také letos chystají vývojáři ze studia Codemasters nový ročník své formulové hry, která s letopočtem 2018 vyjde 24. srpna. Necelé dva měsíce před tímto slavnostním aktem pak konečně nechávají nahlédnout pod pokličku příprav, abychom mohli shrnout dostupné informace, podívat se na první záběry a probrat si všechno, k čemu jsme se během E3 nedostali. Pokud vás tedy jenom trochu zajímá, v čem bude F1 2018 jiná, jak se vývojáři poprali s ochranným prvkem halo a jaké novinky do letošní hry zapracovali, máme pro vás preview.
Začněme tím nejviditelnějším – tedy prvkem ochrany halo, který do velké míry znovu změnil podobu monopostů. Vývojáři z Codies se s tím museli popasovat hned dvakrát, protože jednak museli halo vymodelovat a přidat na jednotlivé formule, ale zároveň museli řešit to, jaký výhled budou mít hráči při pohledu přímo z kokpitu monopostu. Dopadlo to trochu lépe nežli ve skutečnosti, ve výsledku ale bude záležet hlavně na vás, ke které z variant přistoupíte. Můžete totiž buďto nechat všechno tak, jak je a zvyknout si, že vám ve výhledu bude stát ne zrovna malý sloupek, anebo jej prostě v nastavení hry vypnete, čímž – voilá – zmizí. Někdo by sice mohl namítnout, že je to nechtěný odklon od jinak vždy co nejvěrnějšího zpracování, ale tohle řešení mi přijde jako to nejelegantnější, které mohli vývojáři nabídnout. A nutno uznat, že i podle dostupných videí nejde o nic, na co by si nešlo zvyknout. Pokud bych měl zůstat na krátko u grafiky jako takové, žádné velké skoky kupředu se nekonají. F1 2018 pořád běží na čtvrté generaci EGO Enginu, tedy na tom stejném, na jakém běžela předchozí hra, a pokud vás vysloveně nezajímají vylepšené obličeje vašich spolupracovníků v paddocku, pak zatím hra vypadá vcelku standardně.
Když už jsem ale zmínil ten paddock, dostáváme se tím k jedné z novinek, kterou Codies přichystali. Například po vzoru příběhového režimu Journey ve FIFĚ vás i v F1 2018 čeká nutnost v podobě rozhovorů s novináři. Na otázky budete moci odpovídat různým stylem, čímž začnete budovat svou osobnost a můžete si na základě odpovědí otevřít, či uzavřít cestu k budoucím kontraktům. Zjednodušeně řečeno, zatímco třeba v McLarenu chtějí ukázněné piloty, kteří se koncentrují na svou práci a pomáhají celému týmu, ve Ferrari nevadí, když jejich jezdec na sebe bude poutat pozornost a tu a tam se opře i do svých soupeřů. Nakolik to bude v rámci několikaleté kariéry skutečně k užitku, můžeme ale v tuto chvíli pouze odhadovat.
I když jsou tyhle novinky fajn a do velké míry motivují hráče k tomu, aby F1 hráli stále dále, přeci jen mi asi dáte za pravdu, že to nejpodstatnější se musí odehrávat přímo na okruzích. A zdá se, že ani v tomto směru nenechali Codies pro letošní rok nic náhodě.
Aktuální ročník F1 bude počítat i s inovovaným systémem pro rekuperaci energie ERS a pěti módy jeho využití, což by mělo hrát velkou roli i v závodě proti umělé inteligenci.
Změn logicky nemůže být příliš, vzhledem k tomu, jak dobře se předchozí ročník hrál, ale přeci jen podle tvůrců hry existuje celý seznam věcí, které se do hry nestíhají implementovat. Z tohoto seznamu si pro letošní rok vybrali lepší fyziku pneumatik, které se samozřejmě i nadále opotřebovávají, ale nyní budou patrné výraznější rozdíly v závislosti na jejich teplotě. Zároveň platí, že jízda přes obrubníky nebude samozřejmostí a kola budou nepříjemně klouzat. Celkově by se pak měl zlepšit přenos odezvy z vozovky do ovladače či volantu a vývojáři kompletně nezavrhli podporu VR, aby byl případný pocit z jízdy ještě lepší. Nepotvrdili sice, že bychom si s headsetem mohli zahrát už od spuštění hry, ale nevyloučili možnost, že v budoucnu hráčům tuhle očekávanou záležitost zpřístupní. Stalo se tak, pokud mě paměť neklame, úplně poprvé a i když očividně nejde o prioritu, naděje tu konečně je. Co se jízdy týče, aktuální ročník F1 bude počítat i s inovovaným systémem pro rekuperaci energie ERS a pěti módy jeho využití, což by mělo hrát velkou roli i v závodě proti umělé inteligenci. Právě na ni si totiž Codies po sériích stížností konečně posvítili a slibují větší flexibilitu i uvěřitelnost chování počítačem ovládaných soupeřů. V praxi to zatím vypadá tak, že jezdec před vámi se snaží využívat šířku dráhy pro eliminaci míst, kudy by se dalo předjíždět a v opačném gardu se nebude AI bát využívat již zmiňovaného ERS, aby vás – třeba i na brzdy – v některé ze zatáček předskočila. V tomhle ohledu ale opět raději počkejme na to, až budeme mít v ruce plnou verzi. Poslední ryze herní záležitost se pojí s multiplayerem, kde vývojáři mysleli zejména na slušné a uvědomělé virtuální závodníky, kteří si často stěžují na protihráče, kteří se víc než jízdě věnují bourání a dalším nepříjemnostem. Matchmaking by měl nově brát v potaz nejen skill, ale také závodní etiketu a přesněji spojovat hráče k sobě do velkých závodů. Codies systém označují jako multiplayerovou superlicenci, takže i na tomto poli doufejme ve zlepšení.
Nad rámec ryze herních novinek pak musím ještě započítat přítomnost legendárních vozů, nikoliv však z příliš vzdálené minulosti. Zatím se mluví o monopostu Brawn BGP 001, se kterým Jenson Button vyhrál šampionát v roce 2009 a Williamsu FW25 Juana Pabla Montoyi z roku 2003. Je pravděpodobné, že vozů bude postupně odhaleno víc, obávám se však, že ani letos vývojáři – zřejmě i kvůli licencím – nezpracují vybranou kompletní sezónu z pestré historie formulových závodů. No a na úplný závěr přichází potvrzení, že F1 2018 bude obsahovat všechny aktuální tratě – tedy navrátivší Hockenheim i francouzský okruh Paula Ricarda, který se do seriálu závodů vrátil po bezmála 30 letech.
No, a to je všechno, milí závodní přátelé – ještě jednou připomínám, že F1 2018 vychází 24. srpna pro počítače i konzole Xbox One a PlayStation 4 a osobně se hodně těším na to, co novinka přiveze. Určitě se jí budeme věnovat v samostatné recenzi, takže o naše dojmy určitě nepřijdete.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.