branding
Baldur’s Gate III, Larian Studios, Nový update pro Baldur’s Gate III přidává hratelný epilog

Nový update pro Baldur’s Gate III přidává hratelný epilog

Vývojáři se zaměřili převážně na třetí akt. Přináší ale i dva nové herní módy

Zdroj: Larian Studios
1. 12. 2023
Název: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
3. 8. 2023
3. 8. 2023 (PC)
6. 9. 2023 (PlayStation 5)
8. 12. 2023 (Xbox Series S | X)

Jak už zaznělo ve zprávách ohledně chystaného fyzického balení Baldur’s Gate III, hráči se mohli v těchto dnech chystat na vydání dalšího velkého updatu, konkrétně již pátého v pořadí. Včera v podvečer pak skutečně došlo k jeho vydání, ale i když jste skutečně čekali „velký update“, realita vás možná znovu překvapí. Vývojáři ze studia Larian přinesli obří 30GB balík oprav a vylepšení, pro jehož instalaci potřebujete mít na disku se hrou kvůli extrahování a následnému sbalení dat volných 130 GB. Zní to možná trochu absurdně, ale vývojáři doslova radí, že pokud tolik místa nemáte, hru smažte a stáhněte ji již s aplikovaným updatem celou znovu. Dejme ale stranou technické „drobnosti“, update působí opravdu důležitě a potěšit by měl zejména ty hráče, kteří si stěžovali na průběh třetího aktu a samotný závěr hry.

Chcete-li se ponořit do kompletního výpisu změn a novinek, zamiřte na oficiální stránky hry, kde naleznete vskutku vyčerpávající seznam. Obsahuje přibližně 430 položek rozdělených do jednotlivých oddílů, jako jsou filmečky, scénář, zvuk, animace, level design a mnoho dalších s tím, že často jde o drobnosti, kterých byste si za normálních okolností buďto nevšimli nebo by pro vás nepředstavovaly vážnější problém. Jen namátkou, vývojáři konečně opravili truhlu v Shadow-Cursed Lands, aby v ní byl nějaký loot a hlavně už opravili ten do očí bijící (!!!) glitch, když si gnómové oblečou některé róby… Ne, bez legrace, update se samozřejmě zaměřuje i na mnohem závažnější věci, jako jsou nepříliš dotažené aspekty zmiňovaného třetího aktu, dochází i k opravám rozhraní, v němž se například ne vždy správně zobrazovalo aktivní kouzlo určitých postav a přichází rovněž další vlna vybalancování schopností a vlivů vstupujících třeba do soubojů. Vývojáři rovněž mluví o vylepšeném výkonu na starších počítačích a obecně lepšímu fungování hry na PlayStationu 5 díky úpravám provedeným za účelem optimalizace verze pro Xbox Series S.

Co se týče těch nejdůležitějších věcí, vývojáři vypichují nový epilog, který přichází po střetu s Netherbrainem. Má hráčům poskytnout zaslouženou možnost pořádně se se všemi postavami rozloučit a ukončit jejich linky. Odehrává se šest měsíců po událostech z konce Baldur’s Gate III a spustí se všem, kdo si načtou hru před finálním soubojem. Právě zde by mělo dojít na vykrystalizování všeho, co jste během celého průchodu dělali, nebo nedělali, jak jste se rozhodovali, s kterými postavami jste se spřátelili a ke kterým jste se v duchu mnohdy velmi vtipných odpovědí chovali odměřeně. Pro scenáristy z Larianu to prý byl velký oříšek, ale doufají, že vše dopadne podle očekávání, což mají ve finále podtrhnout i nové cutscény, hudba a speciální závěr pro Galea a Lae’zel. Finální posezení se všemi postavami pak znamená také nové obleky pro původní postavy a nepochybně i další překvapení, o nichž vývojáři zpravidla nemluví dopředu.

Další velkou novinkou jsou dva nové herní režimy, které modifikují průběh hry a představují další motivaci a výzvu. Honour Mode zvyšuje celkovou intenzitu a má být ještě náročnější než režim Tactician. Nejen, že souboje budou obecně těžší, ale vývojáři přepracovali střetnutí s bossy, přidali jim nové pohyby a útoky, takže další průchod nemusí být jen do velké míry okopírováním toho, co jste úspěšně provedli dříve, ale skutečně byste měli ve hře narazit na ještě větší problémy a překážky. Pokud ve své výpravě selžete, obdržíte detailní statistiky, jak se vám (ne)vedlo a budete mít možnost pokračovat dále, ovšem bez pravidel módu Honour. Pokud ale uspějete, čeká vás odměna v podobě speciální zlaté dvacetistěnky, kterou budete moci následně používat při dalších výpravách.

Druhým režimem je v podstatě vlastní nastavení, dle vývojářů s vidinou přiblížení zážitku ke stolnímu hraní D&D. Jde například o nastavení hodů kostkou na pozadí, o kterém se nemusíte v případě některých „checků“ vůbec dozvědět, můžete si rovněž skrýt ukazatel zdraví nepřátel nebo nastavit, aby se po krátkém odpočinku všechny postavy kompletně vyléčily. Nastavení je samozřejmě mnohem detailnější a pestřejší, pro další modifikované průchody ale působí velmi použitelně.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru