Se svými 2,4 miliardami uživatelů platí Facebook za největší sociální síť na světě, faktem ovšem je, že se její obraz v průběhu let dramaticky mění. Kdysi zábavný a reklamou spíše nezatížený prostor, je nyní pod tlakem ze strany politiků a nejrůznějších regulačních mechanismů, až nepříjemně často pozměňuje zobrazovací algoritmy, a co je nejdůležitější – přestává zajímat teenagery. Je proto logické, že se společnost Marka Zuckerberga poohlíží také po dalších odvětvích, ve kterých by mohla uspět a čas od času investuje, řekněme, zajímavé částky do zdánlivě nesouvisejícího byznysu. Jednou z takových investic byla i koupě společnosti Oculus VR v roce 2014, na kterou by podle informací portálu The Information měla již v brzké době navázat exkluzivní partnerství s těmi největšími herními vydavateli. Chybět by mezi nimi neměl ani Ubisoft, který už měl spolupráci uzavřít a jejím výsledkem by mohla být dvojice nových VR her – Splinter Cell a Assassin‘s Creed.
Celou iniciativu má vést Jason Rubin, kterého mohou hráči znát coby spoluzakladatele Naughty Dog, prezidenta THQ a nakonec také jako viceprezidenta pro nové herní projekty právě v Oculus VR.
„V rámci aktuálního úsilí Facebooku, do kterého je osobně zapojen i CEO Mark Zuckerberg, došlo na podepsání dohody o VR verzích populárních titulů Assassin‘s Creed a Tom Clancy‘s Splinter Cell,“ píše Alex Heath pro zmiňovaný webový portál. Pokud by vás zajímala kredibilita těchto informací, můžeme posloužit pouze tím, že The Information byl založen v roce 2013 a ředitelka Jessica E. Lessin vyzdvihuje jednak odbornost článků a jednak skutečnost, že bývají citováni respektovanými médii jako Wall Street Journal, New York Times nebo Bloomberg. Pojďme proto k dalším detailům, které hovoří například o tom, že se výše investice stran exkluzivních partnerství pohybuje kolem 1 miliardy dolarů a není vyloučeno její postupné navyšování.
Celou iniciativu má vést Jason Rubin, kterého mohou hráči znát coby spoluzakladatele Naughty Dog, prezidenta THQ a nakonec také jako viceprezidenta pro nové herní projekty právě v Oculus VR, neposkytl však žádný komentář k výše uvedeným prohlášením The Information a tudíž nelze s určitostí říct, že má Oculus VR prostřednictvím Facebooku skutečně zájem o zmiňované tituly. A jak asi předjímáte, bez odpovědi přistupuje k aktuálním informacím také mluvčí Ubisoftu. Rozhodně se však dá souhlasit s tím, že se trh i dílem očekávaného uvedení streamovacích služeb, potažmo nových konzolí, chystá k velkým změnám, na které jednotlivé odnože herního odvětví reagují po svém. Z pohledu Oculus VR, resp. nových headsetů Oculus Quest a Rift S, pak jsou tím nejdůležitějším hry, a ještě lépe – velké hry vycházející z renomovaných značek.