Jednou z technicky nejpokročilejších her z nedávné prezentace prvních titulů pro PlayStation 5 byl bez pochyb nový Ratchet & Clank: Rift Apart od vývojářů z Insomniac Games. I když se herní animák nemusí zamlouvat všem, a ne všichni jsou ochotní akceptovat, že dosud zřejmě nejlepší náhled do nové generace poskytuje „hra pro děti“, tahle série má dlouho historii a téměř všechny díly byly nadprůměrnou zábavou i pro starší hráče. Hádáme, že nejinak tomu bude i v případě pokračování Rift Apart, které ještě nemá datum vydání, ale počítá se s ním předběžně pro příští rok. Usuzovat však něco konkrétního o náplni momentálně příliš nejde, a tak se v klidu vraťme k technickým záležitostem, o kterých v návaznosti na již zveřejněné záběry mluvili včera sami vývojáři v prvním ze svých deníčků.
Creative director Marcus Smith ve třech minutách seznamuje nejen s tím, jak hra vypadá, ale nabízí hrstku detailů ohledně fungování jednotlivých mechanismů, včetně adaptivních triggerů na novém ovladači DualSense. Jeho vystoupení nicméně rámují výroky, že by současná generace PlayStationu hru nezvládla a my mu to na rozdíl od jiných případů věříme. Nejvýraznějším prvkem hry se totiž zdají být dimenzionální trhliny, kterými je možné dostat se téměř instantně z jedné obrovsky detailní lokace do další. Ano, i superrychlé načítání dat díky implementaci SSD vyžaduje vteřinu dvě, než se nový svět načte, Ratchetův pád meziprostorem ale nepůsobí rušivě a bez SSD by musel být zcela určitě násobně delší. Pokud vás však zajímá, kde se ony trhliny vzaly, Smith nabízí krátké vysvětlení, že za ně pochopitelně mohou vaši úhlavní nepřátelé, kteří narušili vesmírné kontinuum a trhliny se začínají objevovat všude kolem. Fascinováni jsme ale tím, jak se je daří zakomponovat do hry a tušíme, že by Rift Apart mohl do budoucna posloužit jako návod pro další vývojáře, kteří by chtěli SSD v obou nových konzolích využít naplno.
Nejsou to však jen instantní skoky z jednoho detailního prostředí do dalšího, ve videích je jasně vidět, že oproti poslednímu dílu z roku 2016 vzrostlo množství nejrůznějších efektů a destrukce je celkově bohatší.
„Jde o neuvěřitelný přelom, kdy můžeme mít hrát hráče v jednom světě a během okamžiku ho přenést do dalšího. Načítací obrazovky jsou pryč. Teď už to bude jen o vzrušujícím dobrodružství,“ říká Smith konkrétně. A i když jsme dosud mohli podobná vyjádření slyšet z různých stran, až ukázka z nového Ratcheta – která podle oficiálních informací byla natočena i s efekty ray tracingu přímo na devkitu PS5 – tento příslib plně demonstruje. Nejsou to však jen instantní skoky z jednoho detailního prostředí do dalšího, ve videích je jasně vidět, že oproti poslednímu dílu z roku 2016 vzrostlo množství nejrůznějších efektů, destrukce je celkově bohatší a na několika místech je poměrně složité určit, zda sledujeme animovaný film od Pixaru, nebo plně interaktivní hru. Dobrý dojem pak podtrhují také informace o možnostech ovladače DualSense, který vedle haptické odezvy na vaše počínání plně využije i adaptivní triggery. Proměnlivá tuhost tlačítek L2 a R2 by se navíc měla promítnout i do funkcí jednotlivých zbraní, kdy například lehkým namáčknutím vystřelíme pouze z jedné hlavně brokovnice Enforcer a domáčknutím z obou. I na tomto poli proto čekáme novinky a hlubší propojení se zážitkem na obrazovce, také díky 3D audiu a dalším funkcím.
Play as Ratchet AND a mysterious new female Lombax from another dimension. #RatchetPS5 #RiftApart pic.twitter.com/aMDSAB77iG
— Insomniac Games (@insomniacgames) June 16, 2020
Poslední věcí, kterou však v tomto videu Marcus Smith nerozebíral, je překvapivý zvrat v tom, za koho budeme ve hře hrát. Hlavní postavou samozřejmě zůstává lombax Ratchet a jeho věrný robotický kamarád Clank. V závěru prvního traileru se nicméně objeví ještě jeden lombax, tedy přesněji tajemná lombaxí slečna, za kterou si budeme moci podle vyjádření vývojářů také zahrát. Na scéně se objeví kvůli nepleše s dimenzemi, z finální scény se ale zdá, že je tím trochu zaskočen i Clank a jsme nesmírně zvědaví, jak bude její příchod zapadat do celkového příběhu. Škoda jen, že Ratchet & Clank: Rift Apart nebude součástí první vlny her pro PS5, udělal by určitě lepší technologickou službu než Knack konzoli PlayStation 4.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tato prezenztace byla (v podstatě) podobná jako u MS na jaře s tím, že Sony neudělal chybu v tom, že by neukázala některé své excluzivky
Prezentace PS5 nebyla vůbec podobná Inside Xboxu z května, u PS se jednalo o plnohodnotnou prezentaci jejich her od jejich interních studií a exkluzivit (časových) od third party vývojářů, taková náhrada za E3, Xbox měl jen akci pro third party vývojáře jenom takové menší nastínění pár „next gen“ titulů nejednalo se o náhradu za E3, akci podobnou té od PS bude mít MS až v červenci.
Spider Man je standalone hra, podobná Uncharted Lost Legacy nebo Far Cry New Dawn svým obsahem a tím, že si víceméně převezme věci z předchozí hry trošku je vylepší a upravý tak, aby se jednalo o samostatný titul. Ale je to jediná hra oznámená na launch PS5 a dost velká, aby PS nemělo důvod proti ní stavět jiné větší hry ve stejné období. Navíc v podobnou dobu bude vycházet nové COD, Cyberpunk atd.. nemělo by smysl do stejného období poslat další hru, PS vydává větší tituly spíše na jaře kdy mají dost místa na sebe upozornit a nestaví se proti silné konkurenci.
Všechno je jenom můj názor samozřejmě, pravda nakonec může být jinde.