Rozšíření Wastelanders přidalo do on-line hry Fallout 76 tolik žádané NPC. Jak se ale ukázalo, s nimi se objevil nový nečekaný problém, a sice kriminalita. Některé počítačem ovládané postavy totiž okrádají hráče, konkrétně ty mrtvé. Fanoušci, kteří volali po živějším a uvěřitelnějším světě, se tak možná dočkali více “reality”, než by jim bylo milé. Hráči na Redditu hlásí, že po úmrtí zjistili, že jim jejich NPC společník sebral výbavu. Mrtvolu bez váhání připraví o zbraně i munici.
Jakmile jednou vaše zbraň i s municí padne do rukou NPC, začne ji používat a nevrátí vám ji. NPC navíc během mise nemůže zemřít tak jako hráč, abyste mohli postavě oplatit stejnou mincí.
Vzhledem k tomu, jak si hráči v podobných titulech cení svých virtuálních věcí, určitě chápete, proč je to problém. O raritní kousek nechcete přijít kvůli chybě. Zatím ke krádeži dochází zdánlivě nahodile, NPC se neobohatí na váš úkor pokaždé, do některých akcí se ale zřejmě není radno vypravit s tím nejlepším, co máte v inventáři. Týkat se to má třeba eventů Riding Shotgun nebo Radiation Rumble.
Vtip je v tom, že jakmile jednou vaše zbraň i s municí padne do rukou NPC, začne ji používat a nevrátí vám ji. Podobným způsobem by přitom neměli okrást vaši mrtvolu ani ostatní živí hráči. I když se vlastně postavy ovládané umělou inteligencí chovají docela logicky, problém je v tom, že ji neodevzdají hráči zpátky. NPC navíc během mise nemůže zemřít tak jako hráč, abyste mohli postavě oplatit stejnou mincí. Vy její mrtvolu neokradete. O výbavu zřejmě zatím hráči přicházejí nadobro.
Je pozoruhodné vidět, jak to vypadá, když nám AI dá ochutnat naši vlastní medicínu. Obírání mrtvol totiž patří k běžné strategii hráče. Jen na něj nejsme zvyklí u NPC.
Za normálních okolností, když ve Falloutu 76 někde zemřete, respawnujete se nedaleko od tohoto místa. O žádnou podstatnou část výbavy včetně zbraní přitom nepřijdete a na místě vašeho skonu pak najdete balíček se zbytek drobností. O nic z toho byste neměli přijít. Vývojáři Bethesdy už na kritiku fanoušků zareagovali a snaží se problém odhalit a vyřešit. Do té doby ale bude vhodné se problematickým eventům buď vyhnout, anebo si sebou na výpravy nebrat to nejcennější, co máte. Zase je ale pozoruhodné vidět, jak to vypadá, když nám AI dá ochutnat naši vlastní medicínu. Obírání mrtvol totiž patří k běžné strategii hráče. Jen na něj nejsme zvyklí u NPC.
Fallout 76 je od samého počátku podobně jako jiné onlinovky nevyčerpatelnou studnicí skvělých příběhů a bizarních situací. Pokud jde o podobné chování, nepřátelé umí sbírat a používat lepší výbavu, pokud na ni narazí. NPC dokáží využít i volný power armor hráče při bránění vašeho sídla, ale zase jej vrátí. S krádežemi výbavy, ovšem mezi hráči, se přitom Fallout 76 a autoři z Bethesdy potýkali už dříve. Poprvé v tom ale mají prsty vaši počítačem řízení “spojenci”.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Po smrti nikdy ale nedropnete nic jinýho, jen ten junk. Žádná munice, žádné zbraně ani obsah batohu na místě nezůstává. Běžíte si jen pro ty šroubky a lepidlo, pokud sje vám někdo nesebere.
A další věcí je ta vzácnost zbraní a zbrojí, legendárek – upřímně, těch tam padá tolik a díky tomu obchůdku s těma legendárkama je možný to různě měnit, že už to rozdávám (a nejen já, na větších eventech to tam lidi rozhazujou mezi ostatní) a zrovna ten výbušnej vampire gattling laser mi tam padá na hlavu pořád (a je těžkej a já se ho pořád dokola zbavuju, protože mám postavu spíš na meele nebo lovecké zbraně) a to legendárky nějak extrémně nefarmím a i tak mi už spíš lezou krkem (ony se často jako odměny rovnou načtou do inventáře a najednou máte plno, by taky mohli vymyslet už něco jiného). Rozhodně to není jako v jiných hrách, kde vám legendární zbraň padne jednou za sto hodin, je to v tomhle ohledu fakt RPG a pokud si i víc vložíte do lucku, tak v nich budete plavat – koneckonců na videu je vidět jak má plnej inventář legendary bordelu.
Protože když se kouknete i na to video, tak vidíte, že on hned po smrti a loadingu se hrabe v inventáři a ten je plnej, zmizela mu akorát ta zbraň, kterou měl aktuálně vybavenou ve chvíli smrti.
A o to je to divnější, protože ano, logický je – on mi to někdo sebral z dropu po smrti, kde byl celej inventář. Jenže ne, skutečně mu zmizela jen ta jedna zbraň s tu si přisvojilo NPC.
Je to mnohem větší záhada, než se na začátku zdálo! A navíc bizardní.
Co když jim vadila ta mírová komunita, která hru celou obsadila?
Co když se připojím dnes večer do hry a zjistím, že mi moje původně přátelské NPC sebralo identitu, domeček, obsahy všech boxů a moje postava bude zbita, sexuálně zneužita a zavřena někde ve sklepě?
Chcete lepsi AI? Proc by se nemohla vybava ztratit? Proc by to melo byt vzdy dosazitelne? Neni tohle ta evoluce?