Před dvěma týdny, respektive spíše třemi, ač se zprvu zdálo, že se jedná o aprílový žertík, byla oznámena hra Return to Monkey Island, tedy pokračování legendární adventurní série od LucasArts. Informací bylo tehdy sice poskytnuto poskrovnu, nicméně to nejdůležitější zaznělo, jak už bylo ostatně shrnuto v našem článku. Nyní se však díky rozhovoru s designéry Ronem Gilbertem a Davem Grossmanem, který přinesl web Adventure Gamers, dozvídáme i něco navíc, a dokonce se můžeme podívat na pár nových snímků ze hry.
Už samotný teaser nás ujistil, že za hrou stojí sám tvůrce série Ron Gilbert společně s Davem Grossmanem, stejně tak se vrací i dabér Dominic Armato do své stěžejní role Guybrushe Threepwooda, navíc se přidávají i skladatelé Michael Land, Clint Bajakian a Peter McConnel, zatímco nováčkem je grafik a výtvarník Rex Crowle. Na další informace jsme naštěstí nemuseli čekat příliš dlouho. V samém úvodu se Gilbert vrací k tomu, proč nesnáší aprílové vtipy, přičemž na svém blogu už před lety zavedl, že nic takového se na něm nikdy dít nebude. I z toho důvodu mnoho fanoušků začalo doufat, že je oznámení z 1. dubna pravdivé. Grossman dodává, že mu tento den nepřišel jako dobrý nápad, ale nakonec to přehodnotil. Oba pak s radostí sledovali první ohlasy a dohady, zda se jedná o pouhý vtip, nebo skutečné oznámení.
Novému Monkey Island dlouho stálo v cestě Disney, jež koupilo Lucasfilm. Pro Gilberta nakonec nebylo rozhodující vlastnit značku, ale tvůrčí svoboda, které se mu má v současné situaci dostávat. Celé jednání o možnosti návratu na Opičí ostrov začalo zhruba před dvěma roky, kdy se Gilbert obrátil na Nigela Lowrieho z Devolveru, jenž se pro změnu znal s Johnem Drakem z Lucasfilm Games. Po navrhování nejrůznější nápadů a ucelování konceptu, jak by mohla nová hra vypadat, se rozhodli do nového projektu pustit. Gilbert opustil své RPG, k němuž se ale prý možná poté vrátí, zatímco Grossman hledal další věc, které by se mohl vedle práce v Earplay (společnost zabývající se interaktivním zvukem) věnovat.
O příběhu však stále nechtějí příliš prozradit, potvrdili však, že se vrací Elaine a samozřejmě Murray, což současně dokazuje, že respektují i ostatní hry. Vrátit se mají i další postavy, stejně tak se objeví i zcela nové, kterých nemá být zrovna málo. A je samozřejmě nutné zmínit, že se znovu podíváme na Melée Island. Návraty se týkají i dabérů – kromě Armata se vrací i Danny Delk jako Murray a Alexandra Boyd jako Elaine, ovšem ne Earl Boen v roli LeChucka.
Jedním z největších rozdílů oproti původním hrám je vizuální stránka. Gilbert grafiku hry popisuje jako „moderní“, ale prý čistě jen kvůli tomu, že není pixelová. Ke grafice přidává zajímavou historku, kterak se k vývoji dostal Rex Crowle, jenž pracoval například na Knights and Bikes nebo LittleBigPlanet. Ten mu údajně před nějakými 15 lety zaslal fanart Guybrushe, který se Gilbertovi natolik zalíbil, až si jej na několik let nastavil jako pozadí plochy. Když začal o hře přemýšlet, na obrázek si vzpomněl a vyhledal si Crowla i jeho v tu dobu už hotové počiny. Napsal mu a řešili možné výtvarné zpracování hry, načež se domluvili na spolupráci. Gilbert přiznává, že se zvažovala i pixelartová stylizace, ale nakonec se rozhodli touto cestou nevydat.
Gilbert rovněž potvrzuje, že se bude hra odehrávat přímo po konci druhého dílu. Jeho podmínkou vyloženě bylo, aby hra začínala v zábavním parku. Současně však nehodlají zbylé hry zamlčovat či jakkoli pozměňovat kánon celé série, ačkoli to může být v několika případech trochu obtížnější, neboť si něco dokázalo již tehdy odporovat. I když na hrách nepracovali a chvíli cítili potřebu vše ostatní vyhodit, uznávají, že se jim spousta prvků líbí a rozhodli se je přijmout.
Na hře pracuje Gilbertovo studio Terrible Toybox, které stojí například za point-and-click adventurou Thimbleweed Park. Ačkoli Lucasfilm stále vlastní licenci, Gilbertův tým není údajně nijak omezován a totéž platí také o vydavateli, jímž je zmiňovaný Devolver Digital. Velikost vývojářského týmu se má pohybovat kolem 25 lidí, nicméně v poslední době se rozšiřuje především o více výtvarníků, animátorů a grafiků. Gilbert zmiňuje, že byli obdařeni větším rozpočtem, než s jakým tvořil právě Thimbleweed Park, též si pochvaluje, že mají tentokrát detailně promyšlenou každou scénu i díky storyboardům. Pokud se nestane cokoli nečekaného, hra by měla skutečně dorazit ještě letos.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.