V noci z neděle na pondělí se na sociálních sítích objevilo video, které jsme mohli několik hodin považovat za začátek marketingové kampaně druhého dílu Spider-Mana od vývojářů z Insomniac Games. Reklamní spot přehrála televize ESPN a nad rámec potěšení, že Petera a Milese konečně vidíme v akci alespoň tímto způsobem, vzbudila reklama i rozruch kolem data vydání. Následně bylo upřesněno, že video pocházelo z Austrálie, kde plánovaný termín jaro 2023 odpovídá rozmezí září-listopad, takže platilo vše, co doposud vývojáři říkali a začínali jsme se těšit třeba na PlayStation Direct, který by přinesl první obsáhlejší informace. V průběhu pondělí ale Sony vyrukovala s celým videem, ve kterém jsou obsaženy záběry i z dalších titulů, a je mezi nimi i jeden, který neumíme pojmenovat. Vše ale působí tak, že si Sony hraje s hráči a scénou z jeskyně, v níž se nachází dobrodružně vybavená žena láká na další Uncharted.
Video je pojmenováno „Živě z PS5 – přinášíme vám výjimečnost“ a celková stopáž není jen několik sekund, ale celá minuta. Podle viceprezidentky brandu, hardwaru a periferií v SIE Isabelle Tomatis pak má reklama podle nového blogu podtrhnout výjimečné herní světy a pozvat další hráče k tomu, aby si je prostřednictvím titulů užili. „Od uvedení PlayStationu 5 před více než dvěma lety jsme přinesli skvělé hry jako God of War Ragnarök, Ratchet & Clank: Rift Apart, Gran Turismo 7, Horizon Foribdden West a Returnal,“ vyjmenovává Tomatis, což slouží jako základ ke spekulacím naznačeným v úvodu. Zároveň také brand manažerka upozorňuje, že pokud hráči čekali na to, až bude konzole snadněji dostupná, konečně přichází ten okamžik, byť alespoň prozatím mluví Tomatis jen o vlastním obchodu Direct, který však funguje jen v hrstce zemí. Na druhou stranu, i v Česku už je možné konzoli koupit obratem, ovšem musíte počítat s o trochu vyšší cenou, protože jde výlučně o balíčky s vybranými tituly.
Ve zbytku článku pak Sony mluví o third-party hrách, které mají rovněž své zázemí na PlayStationu 5, a v tomto případě zmiňuje Isabelle Tomatis Forspoken, Evil 4, Final Fantasy XVI, Assassin’s Creed Mirage nebo Steet Fighter 6. Přidává také informaci o blížícím se uvedení PlayStation VR2 s velkým množstvím launchových titulů a loučí se s poděkováním komunitě za vášeň a podporu. Zprávu ale nemůžeme ukončit právě kvůli zlomkům sekund záběrů na ženu s výbavou jakou měl Nathan Drake nebo Indiana Jones, kterak se s pochodní v ruce blíží ke krabičce stojící na kamenném podstavci. V textu ani videu totiž o žádné takové hře není zmínka, což ještě zvyšuje podezření, že Sony láká na Uncharted, a to nikoliv restart linky s Nathanem Drakem, ale pokračování příběhu od bodu, ve kterém se Nathan s hráči naposledy rozloučil. Snad není příliš velkým spoilerem u sedm let staré hry zmínka, že hlavní hrdina v závěru Uncharted 4 seznamuje svou náctiletou dceru Cassie o svých výpravách, a vzhledem k tomu, že na záběrech je skutečně mladá žena, vše do sebe hezky zapadá. Asi nejprůkaznější je záběr zepředu, zachycený v jednom z okének režie improvizovaného přenosu. Tam je totiž dívka vidět i s ikonickou šálou, kterou nosil Nathan v Uncharted 3 a mohla by být dalším vodítkem.
Jak to Sony myslí doopravdy, a hlavně – kdo bude vyvíjet další díl slavné série, pokud vůbec – na to už musí odpovědět sami vývojáři. Nedávno jsme ale citovali Neila Druckmanna ze studia Naughty Dog, že svůj díl práce na Uncharted už odvedli a se sérií jsou hotovi. Nezapomněli jsme proto připomenout, že už v prosinci loňského roku přišly náznaky ze serveru The Leak, že další díl vzniká v jiném studiu, což je patrně jen další dílek do téhle zajímavé mozaiky.