Možná i jako reakci na to, že PUBG prohrává souboj ve sledovanosti na Twitchi s Fortnite, odhalili vývojáři ze studia Bluehole většinu plánů, které mají pro letošní rok. Pokud jste tedy nad PUBG ještě nezlomili hůl a zajímá vás, co nového se chystá, máme pro vás pět nejvýraznějších novinek.
První z nich je holé konstatování Brendana „PlayerUnknown“ Greena, který přislíbil, že změní frekvenci vydávání větších obsahových updatů. Přísun nových věcí do hry by měl fungovat na dvouměsíční bázi, od čehož si vývojáři slibují rozpohybování nastávající stagnace a konstantní zájem hráčů. Greene pak samozřejmě uvedl, že mezi těmito velkými updaty budou vycházet pravidelné patche a přídavky drobnějších věcí v návaznosti na potřeby hry a ohlasy komunity. Jinými slovy, v Bluehole si zřejmě uvědomili, že je potřeba hru skutečně dokončit a aktivněji vstoupit do naplánovaného životního cyklu PUBG.
Druhá věc se přímo pojí se slibem o pravidelné dávce velkých updatů – Greene odhalil, že chtějí využít názory komunity ještě lépe, nežli tomu bylo doposud a vedle testovacího serveru, kde se v předstihu objevují velké updaty, spustí také server experimentální. Na něm budou lidé z Bluehole vysloveně zkoušet věci, o jejichž nasazení ještě není úplně rozhodnuto, ale existuje u nich potenciál, který by se mohl v budoucnu přetavit v něco konkrétního. První vlaštovkou už od dubna bude malý ostrov o rozloze 16 kilometrů čtverečních – jen pro upřesnění dodáváme, že současné mapy mají rozlohu kolem 50 kilometrů čtverečních. Vývojáři nicméně chtějí nabídnout intenzivnější akci a malá mapa by měla vše pomoci otestovat. Na experimentálním serveru se později objeví také třetí plnohodnotná mapa, o které ale vývojáři zatím nic konkrétního neřekli.
Třetí záležitostí jsou samotné updaty a přísliby stran obsahu, které – alespoň na papíře – vypadají opravdu dobře. Jmenovitě jde o nová vozidla, kterých bychom se měli dočkat v první polovině tohoto roku, nové herní módy, rozšiřování zbraňového arzenálu, přidání achievementů, vylepšení úpravy vaší postavy, nové animace ve first i third person pohledu a další přepracování úvodního seskoku z letadla. Mnohem důležitější ale bude slíbené vylepšení zvuků, a to zejména výstřelů z různých vzdáleností a zvuků, které dělají postavy. Těchto vylepšení se ale bohužel podle Bluehole dočkáme až ve druhé polovině roku. A pro rýpaly – ano, autoři hry nemyslí jen na přidávání obsahu a zdůraznili, že neustále pracují na serverové stabilitě a konstantnímu odstraňování bugů.
Jedním z největších lákadel pro rok 2018 má být také zpřístupnění custom her všem, nikoliv pouze vybraným partnerům. Tzv. customky by měly umožnit komukoliv založit specifickou hru včetně nejrůznějšího nastavení vstupních pravidel a podmínek, podobně jako tomu je nyní. Celý systém by ale měl doznat mnohých změn, od čehož si vývojáři opět slibují zvýšený zájem a ukojení tužeb hráčů, kteří v případě custom her musí spoléhat pouze na streamery a další známé osobnosti. Co to udělá se servery, zatím nejsme schopní říct, ale snad v Bluehole i v tomto ohledu vědí, co dělají.
Poslední věcí je samozřejmě e-sport – nemějte vývojáře zbytečně za nekompetentní nýmandy, kteří by přehlíželi či neviděli chyby, které ve hře jsou a které ji brání naplno prorazit na pole kompetitivního hraní. V tomto ohledu by mělo dojít na výrazné změny ve spectate režimu, a to hlavně ve smyslu zjednodušeného ovládání a přidání nástroje pro pohodlné spuštění opakovaného záběru i během probíhajícího zápasu. Hráči by pak mohli ocenit vybalancování matchmakingovacího systému a obecného hodnotícího systému ranku jednotlivých hráčů. Kvůli němu totiž často nestojíte proti úplně stejně schopným soupeřům a hraní tím trpí. Bude to PUBG stačit? Uvidíme, konkurence každopádně roste každým dnem a nejlepší na tom všem je, že těžit z toho nakonec budeme zase jenom my.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.