Martin Svoboda z malé české společnosti ANG People, který dříve vytvořil hry AstronTycoon a AstronTycoon2: Ritual, láká na svůj další projekt. Pokud jste viděli film Vnitřní vesmír z roku 1987, máte docela dobrou představu o tom, co můžete od hry Insiders očekávat. V mikroskopické lodi se vydáme do lidského těla. Budeme se plavit krevním řečištěm a bojovat s mikroby, viry, bakteriemi i parazity. Naše poslání je ale ryze vědecké. Úkolem je najít lék na rakovinu.
Jde o titul pro jednoho hráče zasazený do velkého otevřeného “světa”. I tady ale budeme těžit suroviny a budovat vlastní základnu. Naším motorem má být ovšem příběh. Byli jsme zmenšeni i s naší lodí a vpraveni do lidského těla, abychom našli lék na rakovinu, který nefunguje tak, jak měl. Musíme odhalit, kde je problém a vyřešit ho. A musíme jednat rychle, protože náš hostitel umírá. Po sérii náročných lékařských zásahů je pacient na pokraji smrti. “Imunitní systém je oslaben a v těle se nekontrolovatelně množí nepřátelské organismy,” varuje Martin.
Nejsme dokonce první, kdo podnikl tuto misi, a v těle pacienta se nacházejí další havarované lodě, které obsahují další potenciální užitečné předměty.
I když se necházíme v mikrosvětě, platí pro nás stále stejná pravidla. Potřebujeme vzduch a palivo pro svou loď. Naštěstí lidský organismus je plný zdrojů, které lze vytěžit. K tomu ale budeme potřebovat zbraně a nástroje, které si vytvoříme podobně jako motory, štíty a další lodní systémy. Na co zbraně uvnitř lidského těla, ptáte se? I tady budeme bojovat. I tady narazíme na protivníky a čeká nás konfrontace.
Nejsme dokonce první, kdo podnikl tuto misi, a v těle pacienta se nacházejí další havarované lodě, které obsahují další potenciální užitečné předměty. Kdo by nechtěl mít z organismu smetiště miniaturních plavidel, že ano? Pokud jde o stavbu základny, funguje podle autora podobně jako stavebnice. Budeme tu ukládat suroviny, zřizovat automatické továrny i opravny.
Máme odstraňovat rakovinové zárodky, zkoumat anomálie a vůbec odhalovat zdejší podivuhodný vnitřní vesmír. Budeme hledat cestu mezi rotujícími buňkami a vyhýbat se nebezpečí s tím, že podle Martina to nejvíc nepřátelské prostředí na planetě se nachází uvnitř každého z nás. Samotný Martin Svoboda říká, že jeho sci-fi survival inspirovala Subnautica. Insiders vznikají v enginu Unity a budou mít české rozhraní.
Insiders míří v tuto chvíli jen na Windows a early access verze by měla vyjít už 13. dubna. Ta bude obsahovat přibližně třetinu plánovaného obsahu a zábavu minimálně na 20 hodin. Do hry bude průběžně přibývat další obsah včetně nových map, nepřátel i herních mechanismů. Konkrétně se vypravíme do mozku, srdce i jater. K ruce nám budou společníci – vypěstujeme si vlastní bakterie, které nás budou následovat. Postavíme nové budovy, jako jsou virová karanténa, loděnice nebo automatický důl. Do hry se mohou dostat i minihry, mimozemská nemoc nebo skenování DNA.
Fanoušci se mohou zapojit do vývoje, podělit se o vlastní nápady i zpětnou vazbu. Ti opravdu nejaktivnější mohou dát jméno nějakému viru.
Už v tuto chvíli ale fungují všechny základní funkce. Je vytvořeno přes 430 modelů, 22 druhů bakterií, různé viry, parasity a fungují i bossové. Titul by měl strávit v programu předběžného přístupu přibližně rok. Za tu dobu by jeho podobu ale měli ovlivnit také samotní hráči. Fanoušci se mohou zapojit do vývoje, podělit se o vlastní nápady i zpětnou vazbu. Ti opravdu nejaktivnější mohou dát jméno nějakému viru. S tím, jak se bude blížit finální verze, poroste i cena Insiders.
ANG People je malá společnost, která se primárně specializuje na programování webových databázových aplikací. Insiders je třetí hra Martina Svobody a pracuje na ní sám.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Každopádně tohle vypadá opravdu hodně zajímavě, takže určitě rád vyzkouším.
Jen mě dost fascinuje to přeskakování žánrů, co hra to jinej žánr a to ani podobnej, ale uplně jiné spektrum
PS: Vnitřní vesmír je pecka film… 😀