Spočítá někdo, kolikrát už lidé ze studia Hello Games řekli, že v rámci No Man’s Sky dosáhli všeho, co chtěli a od rozšiřování hry postupně opouští? A hned poté, kolikrát svůj postoj přehodnotili, aby na hráče zase a znovu doslova nasypali nový obsah? No, dejme to stranou, protože bez ohledu na cokoliv přichází další obrovské rozšíření, které si bere za cíl udržet hráče u hry prostřednictvím nových expedicí, které budou vypisovány na omezený čas a v pravidelných intervalech obměňovány. Za plnění jednotlivých fází mohou hráči získat řadu zajímavých odměn, prohloubit přátelství s ostatními lidmi ve světě hry a – jak uvádí vývojáři – užít si No Man’s Sky zase trochu jinak.
Režim expedic vždy začne jako úplně nová hra, čím chtějí vývojáři z Hello Games vrátit hráčům pocit, kdy se do dobrodružství pouštěli vůbec poprvé. Dostupný už ale nebude žádný tutoriál a nespustí se ani úvodní mise Artemis. Mění se také výbava, která bude náhodně vygenerována, včetně lodě a podoby hráčovy postavy. Všichni pak začnou na stejné planetě a budou moci společně vyrazit vstříc připraveným misím v rámci jednotlivých fázích, aby odemknuli důležité odměny, nezbytné pro postup v dalších částech expedice. Jednotlivé výzvy je možné plnit v náhodném pořadí, což dává hráčům dostatek volnosti a možnosti odpojit se od vytyčené cesty, prozkoumávat vesmír obvyklým způsobem, a pak se zase k plnění úkolů vrátit. Až vyprší čas, který je expedicím vymezen, bude možné pokračovat v uložené pozici, jako kdyby se jednalo o standardní hru.
Pomocí jednoduchých ukazatelů musíte v rámci nového systému navigace najít přibližné místo a skenování čas od času zopakovat, než se dostanete k cíli.
V úvodu jsme nicméně mluvili o masivním rozšíření a z dalších vylepšení a novinek doslova oči přechází. Podotýkáme, že update je k dispozici zdarma, jednotlivé poznámky k němu ale podobně jako nedávno v případě Cyberpunku 2077 zabírají několik stran. Jednou z velmi pěkných věcí je přepracování navigace, kdy už na planetě neuvidíte konkrétní ukazatel na místo, kam se máte dostat. Aby vývojáři podpořili prozkoumávání rozličných planet, navigace bude probíhat formou minihry prostřednictvím nového nástroje v helmě vaší postavy. Pomocí jednoduchých ukazatelů musíte najít přibližné místo a skenování čas od času zopakovat, než se dostanete k cíli. Dalším vylepšením je změna v seznamu dostupných misí, které nově přehledněji zobrazuje odměny, jež je možné získat, lépe je poznat, pro kterou z frakcí se daná mise plní, vylepšeny byly rovněž texty popisující zadání a také během vlastního plnění budete mít k dispozici více přesných informací.
Ruku v ruce se zlepšenou přehledností jdou také změny v rozhraní, které díky tomu působí odlehčeným a modernějším dojmem. Dobře také funguje v rozlišení 4K, nezabírá tolik prostoru, mnoho prvků bylo zprůhledněno a celkově je hned na první pohled vidět značný estetický i funkční posun. Přepracovány byly rovněž ukazatele misí, jejichž velikost se dynamicky upravuje tak, aby hráč nebyl zahlcen přílišným množství v danou chvíli nepotřebných informací, což je rovněž krok dobrým směrem. Nově je také jednodušší pingování, které automaticky doplňuje informaci, co je na označeném místě potřeba udělat, případně sebrat. V souvislosti s materiálem pro craftování pak vývojáři sáhli i do této části hry a některé recepty upravili tak, aby kvůli nim nemuseli hráči zbytečně dlouho grindovat.
Vylepšen byl rovněž souboj kráčejících robotů – Sentinelů – který je nyní dynamičtější a těží zejména z inovací v pohybu či zaměřovacím systému. Jmenovat bychom ale tímto způsobem mohli další a další změny, třeba technického rázu, grafického vylepšení vybraných lodí, planet či zvířat a samozřejmě o velkém množství oprav nahlášených chyb, kterých ani ve verzi 3.3 nebylo málo. Názornější nicméně bude, když vás s uznalým pokýváním hlavy vyšleme vstříc oficiální stránky hry, kde jsou všechny updaty podpořeny i obrazovou dokumentací a nový update rozebírají do ještě větší hloubky.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.