Odhalení prvních detailů o novém dílu série NHL s sebou už tradičně přineslo i hlasitý povzdech nejvěrnějších fanoušků. O hře se totiž znovu nemluvilo na E3, a ani letos se pak hráči nedočkali vytoužené změny enginu, od které si slibují možná až nekriticky mnoho. Přesto se nedá říct, že by vývojáři z EA Vancouver na svou práci zanevřeli – i přes nízké prodeje, čítající každoročně vyšší sta tisíce, nikoliv miliony, neustále ladí detaily a snaží se hru na stávajícím enginu Ignite posunout co nejdál. Nové video nás pak má přesvědčit, že se v NHL 20 zapracovalo zejména na pohybu hráčů, což se má automaticky odrazit ve střelbě, přihrávkách a plynulosti jednotlivých animací. A i když to možná zní jako křečovitá snaha někoho o něčem přesvědčit, obrázky hovoří za vše a rozhodně nevypadají zle.
Video, které je opatřené komentářem prodcuenta Bena Rosse, se snaží vystihnout změny oproti předchozímu dílu a trefně naráží na to, co je předmětem kritiky už dlouhé roky. Pro hokejisty tak samozřejmá věc, jako je přijetí přihrávky, totiž byla v uplynulých letech zatížena drobným zpomalením, mnohdy i chvilkovým zamknutím hráče v dopředném pohybu, což jednak nevypadalo hezky a jednak dramaticky ovlivňovalo celkovou hratelnost. První změna, která do NHL 20 přijde, tedy bude zkrácení reakční doby a zachování rychlosti pohybu, abyste skutečně mohli přihrávky využít ve svůj prospěch. Ve videu je navíc několikrát vidět, že přihrávku přijímá hráč klidně i za zády, nebo si už pro ní jede v oblouku, což by mohlo ve výsledku lahodit i oku a hra by i bez nového enginu mohla skutečně působit lépe.
Konkrétně bychom se měli dočkat 45 nových animací, a to nejen v souvislosti s pohybem rukou a hokejky, ale defacto celého těla.
Další výraznou změnou mají být střely, které vychází z inovovaného systému RPM Tech a zahrnují i typické pohyby nejslavnějších hráčů. Mnohem důležitější ale je, že nový systém bude mnohem citlivější na to, v jakém postavení budete chtít zakončovat a Ross potvrzuje, že účinnost střelby tím bude zásadně ovlivněna. Ve videu pak zazní floskule, že žádná střela nebude stejná, což bereme s notnou dávkou nadhledu, ale pokud by hráči přeci jen demonstrovali na ledě nějakou variabilitu, hře to určitě neuškodí. Konkrétně bychom se měli dočkat 45 nových animací, a to nejen v souvislosti s pohybem rukou a hokejky, ale defacto celého těla. Ve videu je opět názorně představeno, že hráči zvedají různým způsobem nohu kvůli přenesení síly, přiklekávají k ledu a lépe reagují na dění kolem, což – opakujeme se – opravdu dobře vypadá.
Žádný díl NHL by se pak samozřejmě neobešel bez vylepšování brankářů, a ani NHL 20 nebude v tomto ohledu žádnou výjimkou. Brankáři by měli mít nově schopnost aktivněji odrážet puky do stran, aby se nestávalo, že je pouze sklepnou vedle sebe a přestanou na ně reagovat. Tím v minulosti vznikal prostor pro opakování stále stejných gólů a devalvaci hratelnosti, čemuž se chtějí vývojáři očividně vyvarovat. Je však pouze otázkou, nakolik budou brankáři v této práci efektivní, a jestli od nich nebudou puky odletovat až příliš často. Na každý pád se zdá, že i oni dostali hrstku nových animací, například pro chycení puku na hrudníku, případně v sedě za sebou. Pokud ale i letos budou jejich přihrávky spoluhráčům obaleny nedotknutelnou magií, kvůli které soupeř nemůže vteřinku dvě na puk po přihrávce sáhnout, asi nebudeme běsnit jenom my…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Přitom nějaký tehdejší basketbal na tom Mega Drivu byl už s pohledem z boku a vydrželo to u NBA her dodnes. A u FIFY byl pohled z boku minimálně už u ročníku 1998, který jsem hrál jako nejstarší. Tak proč nemá pohled z boku i NHL?